Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Gaming dator för runt 9000kr

Tjena! vad tycker ni om detta build?
kom gärna med förslag och ändringar, budget +/- 9000kr

Permalänk
Medlem

@snergo

För det priset hade jag valt Ryzen 2600 och viktat mer åt ett Radeon 5700 och uppgraderat cpu på sikt.

3600 är bättre än 2600, ja. Men jag hävdar ändå att hoppet upp till 5700 är nyttigare för spel med tanke på att vi ser mer och mer GPU bundna (Control, Metro Bla.) titlar vilket innnebär att cpu valet ovan inte är lika avgörande.

Tomahawk är en bättre bräda. Däremot har MSI bra VRM på första generationen av Pro M2 (alltså ej den som heter V2), som enligt Hardware Unboxed ska ha motsvarande VRM som Asus bästa B450.

För 3e generationens Ryzen processorer passar den utmärkt då de är mer energieffektiva, så uppgraderingsvägen är säkrad.

image uploader

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av snergo:

Tjena! vad tycker ni om detta build?
kom gärna med förslag och ändringar, budget +/- 9000kr

https://komponentkoll.se/bild/KClpH.png

Vore ju bra att veta vad du ska ha den till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muumin:

Vore ju bra att veta vad du ska ha den till.

Ska ha den ståendes i min lägenhet och sporadiskt spela på den när jag finner tid för det, spelet jag spelar för tillfället heter classic wow.

Men lär även spela andra spel som fångar min uppmärksamhet i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

@snergo

För det priset hade jag valt Ryzen 2600 och viktat mer åt ett Radeon 5700 och uppgraderat cpu på sikt.

3600 är bättre än 2600, ja. Men jag hävdar ändå att hoppet upp till 5700 är nyttigare för spel med tanke på att vi ser mer och mer GPU bundna (Control, Metro Bla.) titlar vilket innnebär att cpu valet ovan inte är lika avgörande.

Tomahawk är en bättre bräda. Däremot har MSI bra VRM på första generationen av Pro M2 (alltså ej den som heter V2), som enligt Hardware Unboxed ska ha motsvarande VRM som Asus bästa B450.

För 3e generationens Ryzen processorer passar den utmärkt då de är mer energieffektiva, så uppgraderingsvägen är säkrad.

https://i.ibb.co/m4ddBpn/Screenshot-20190921-193713-se-prisjakt-pricespy.jpg
image uploader

Skickades från m.sweclockers.com

Okej okej tack för utförligt svar, klickade hem en RX 5700 Pulse 8GB OC som låg på fyndhörnan för 3999kr, så blir nog ett bygg liknande den du länka 👌🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av snergo:

Okej okej tack för utförligt svar, klickade hem en RX 5700 Pulse 8GB OC som låg på fyndhörnan för 3999kr, så blir nog ett bygg liknande den du länka 👌🏻

Lycka till med bygget!

Skickades från m.sweclockers.com