Permalänk
Medlem

Reparation av ett Ducky Shine 6?

Hej,

Jag har ett Ducky Shine 6 med Cherry MX brown-switchar.

När jag gjorde ren mitt tangentbord i veckan så började switchen för S-tangenten att bråka med mig. (Tog loss alla keycaps och tvätta dem och la dem på tork)

Garantin är borta sedan länge (1 år) och jag har tom öppnat upp för att kolla om det satt något damm eller liknande under som skulle påverka beteendet av knapptrycket.

Nu funkar det hyfsat, men det är inte alltid att den tar/registrerar vad jag trycker och ibland blir det dubbel s.

Självklart så har någonting tråkigt hänt med just den switchen och detta gör mig galen. I övrigt så är ju tangentbordet ruskigt fint/bra och jag är jättenöjd med det.

Mina kunskaper när det kommer till att löda är mer eller mindre 0. Jag misstänker nämligen att detta är en åtgärd som måste utföras för att rädda switchen.

Har ni kära medlemmar något tips på vart jag kan vända mig för detta? Någon av er som tom har den kunskapen som behövs? Jag befinner mig Stockholms-området. Om ni känner till något företag, vad tror ni att en eventuell reparation skulle kosta?
Finns det någon medlem som känner sig manad så är ni självklart också välkommen att kontakta mig.
Om ingreppet överstiger priset av tangentbordet så finns det ju ingen egentlig poäng att göra något med det heller.

Tack på förhand!