Permalänk

Råd till uppgradering 9k

Hej
Köpte min nuvarande burk i slutet av 2017 och funderar på om den klarar av att köra ex borderlands 3 på hög eller ultra. Annars om det är något som ligger efter i prestanda och hade piggat upp datorn med en uppgradering.

Har bytat grafikkort har en "GK MSI PCIe GTX 1080"
Har bytat fläkt "cooler master sickleFlow 120mm"

Om något skulle uppgraderas vad isåfall?
Är sugen på att ha minst high i grafik och kör 1920x1080
Vill ha råd på vad jag ska satsa på i uppgraderingar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyMeal:

Hej
Köpte min nuvarande burk i slutet av 2017 och funderar på om den klarar av att köra ex borderlands 3 på hög eller ultra. Annars om det är något som ligger efter i prestanda och hade piggat upp datorn med en uppgradering.
https://i.postimg.cc/0yLJG3nm/Screenshot-20190919-232416-Samsung-Internet.jpghow much does a forensic anthropologist make per year
Har bytat grafikkort har en "GK MSI PCIe GTX 1080"
Har bytat fläkt "cooler master sickleFlow 120mm"

Om något skulle uppgraderas vad isåfall?
Är sugen på att ha minst high i grafik och kör 1920x1080
Vill ha råd på vad jag ska satsa på i uppgraderingar

Borderlands 3 på max ska väl inte vara några problem nedan kille får bra FPS på de.

https://youtu.be/N-VbWlysZqQ

Btw har du ssd? Ser bara mekanisk hårddisk

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyMeal:

Hej
Köpte min nuvarande burk i slutet av 2017 och funderar på om den klarar av att köra ex borderlands 3 på hög eller ultra. Annars om det är något som ligger efter i prestanda och hade piggat upp datorn med en uppgradering.
https://i.postimg.cc/0yLJG3nm/Screenshot-20190919-232416-Samsung-Internet.jpghow much does a forensic anthropologist make per year
Har bytat grafikkort har en "GK MSI PCIe GTX 1080"
Har bytat fläkt "cooler master sickleFlow 120mm"

Om något skulle uppgraderas vad isåfall?
Är sugen på att ha minst high i grafik och kör 1920x1080
Vill ha råd på vad jag ska satsa på i uppgraderingar

Btw nu vet ja inte hur mycket de ger men att byta moderkort till ett z270 och köra snabbare minnen kan vara ett alternativ för uppgradering.

De kostar dig 1600 ungefär

https://dxshop.se/datorkomponenter/asus-prime-z270-p-atx-lga1...

Ram
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/ram-minne/ddr4/b...

Du har inte en överklockningsbar processor så de kan inte ge dig mycket och om du inte har en ssd kan de va tanke att köpa en sån en m.2 är inte så dyr just nu heller 500gb

https://www.komplett.se/product/1135885/datorutrustning/lagri...

Totalt för de 3 delarna blir ungefär 2200kr

Ger dig snabbare load Times och generellt ett mer responsivt system men mer en så är de inte värt om du inte ska byta plattform till ryzen eller nyare Intel. Vilket jag inte tkr du behöver ärligt talat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1080 är fortfarande bra kort oxh 6700K en bra processor. Jag ser inget att uppgradera och du har redan mer än tillräckligt med minne och hastigheten på minnet gör inte så stor skillnad.

Du skulle kunna skaffa 9900K och ett z390 moderkort men du skulle inte få så mycket bättre prestanda. Speciellt om ditt 6700K är överklockat. Jag gick från betydligt sämre 3570K till 9700K och skillnaden var inte så stor.

Missade att det inte var 6700K. Men tror ändå inte CPU oxh minne gör så mycket. Jag har nyligen provat 2133mhz jämfört med 3000mhz i spel och fick 0,5fps mer i snitt.

Att sälja 1080 och skaffa 2080 super eller 2080 ti är nog enda som skulle ge märkbar skillnad men jag kör ikte myxket i 1080 längre så kanske CPUn flaskar lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

1080 är fortfarande bra kort oxh 6700K en bra processor. Jag ser inget att uppgradera och du har redan mer än tillräckligt med minne och hastigheten på minnet gör inte så stor skillnad.

Du skulle kunna skaffa 9900K och ett z390 moderkort men du skulle inte få så mycket bättre prestanda. Speciellt om ditt 6700K är överklockat. Jag gick från betydligt sämre 3570K till 9700K och skillnaden var inte så stor.

Skickades från m.sweclockers.com

Och ett GTX 1080 är mer en nog just nu de om han vill gå upp till ett 2080 super dock tror ja inte de är värt de personligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

1080 är fortfarande bra kort oxh 6700K en bra processor. Jag ser inget att uppgradera och du har redan mer än tillräckligt med minne och hastigheten på minnet gör inte så stor skillnad.

Du skulle kunna skaffa 9900K och ett z390 moderkort men du skulle inte få så mycket bättre prestanda. Speciellt om ditt 6700K är överklockat. Jag gick från betydligt sämre 3570K till 9700K och skillnaden var inte så stor.

Missade att det inte var 6700K. Men tror ändå inte CPU oxh minne gör så mycket. Jag har nyligen provat 2133mhz jämfört med 3000mhz i spel och fick 0,5fps mer i snitt.

Att sälja 1080 och skaffa 2080 super eller 2080 ti är nog enda som skulle ge märkbar skillnad men jag kör ikte myxket i 1080 längre så kanske CPUn flaskar lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Den största upplevda förbättringen blir ju med ssd om han inte redan har en

Permalänk

Tack för alla tips! Har funderat på om det är värt att uppgradera grafik kortet moderkortet men känner som ni pratar om att det jag har funkar och bättre att vänta ett tag till. Men ssd är det jag har funderat och det är det som kommer köpas. Tack för all hjälp!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyMeal:

Tack för alla tips! Har funderat på om det är värt att uppgradera grafik kortet moderkortet men känner som ni pratar om att det jag har funkar och bättre att vänta ett tag till. Men ssd är det jag har funderat och det är det som kommer köpas. Tack för all hjälp!

Skickades från m.sweclockers.com

Tänk på att du köper rätt ssd titta först om du har m.2 plats annars köp en 2.5 disk

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyMeal:

Tack för alla tips! Har funderat på om det är värt att uppgradera grafik kortet moderkortet men känner som ni pratar om att det jag har funkar och bättre att vänta ett tag till. Men ssd är det jag har funderat och det är det som kommer köpas. Tack för all hjälp!

Skickades från m.sweclockers.com

Ssd kommer inte förbättra din gaming upplevelse bara själva laddtiderna btw kör du ram minnen i dual channel?

Permalänk

Har plats för en m.2 och ram minnen kör i dual channel kollade på cpu-z.
Nej men precis tänkte som du säger just för laddtiderna. Sen är frågan om hur stor beroende om jag ska köra operativ och något enstaka spel men det får jag grumla över.
Sen igen på det som dagas nämnde om, tror du att min cpu kan flaska om så kanske inte tilltäckligt för att det ska vara värt att uppgradera bara för att?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=qVVQGDds3Nk

Notera att han/hon kör med en 6700K med 200Mhz(?) mer. Stutter får du nog räkna med då alla verkar ha samma problem. Jag har inte testat spelet själv, men jag har hört att man vinner mycket (utan att förstöra ögongodis speciellt mycket) på att stänga av Volumetric Fog.

Jag hade nog väntat med att uppgradera själva systemet. En SSD är ett måste 2019. Dra till på en 1TB. Även en dålig SSD är som natt och dag jämfört med mekanisk HDD.

Permalänk

Lutar mot den här
Https://www.komplett.se/product/1135886/datorutrustning/lagri...

Men undrar har läst men förstår inte riktigt. Hör många som pratar om att installerar man en m.2 ssd så kan den längden man kopplar in den på påverkas av två andra ingångar?

Har den här som sagt
https://www.asus.com/se/Motherboards/B150-PRO-GAMING/

Luddit förklarat men är det något man behöver tänka på?
Annars blir det den inget som ens kommer i närheten med läs/skriv hastighet för det priset vad jag kan se

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyMeal:

Lutar mot den här
Https://www.komplett.se/product/1135886/datorutrustning/lagri...

Men undrar har läst men förstår inte riktigt. Hör många som pratar om att installerar man en m.2 ssd så kan den längden man kopplar in den på påverkas av två andra ingångar?

Har den här som sagt
https://www.asus.com/se/Motherboards/B150-PRO-GAMING/

Luddit förklarat men är det något man behöver tänka på?
Annars blir det den inget som ens kommer i närheten med läs/skriv hastighet för det priset vad jag kan se

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-...

Där har du den billigare

Avseende montering passar den ditt moderkort. Kolla dock att du har en skruv för zen

Dock vet ja inte riktigt va du pratar om avseende andra ingångar.

Din CPU är ingen bottleneck!

Installers ditt operativsystem på ssdn det är ett måste annars kommer de lagga som fan när du är inne i operativsystemet, har du en ssd idag?

Permalänk

Oj tack, jo precis var det jag tänkte, nej det här blir den första har bara en WD desktop black 2TB 3.5. förstod inte riktigt vad dom pratade om heller men verkade vara något mer avancerat. Tack för påminnelsen tänkte skriva till dom och fråga om det följer med annars beställs det samtidigt.
Var tveksam till att den skulle flaska men skönt att höra att den inte gör det.
Tack så mycket för hjälpen! Är sjukt tacksam!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyMeal:

Oj tack, jo precis var det jag tänkte, nej det här blir den första har bara en WD desktop black 2TB 3.5. förstod inte riktigt vad dom pratade om heller men verkade vara något mer avancerat. Tack för påminnelsen tänkte skriva till dom och fråga om det följer med annars beställs det samtidigt.
Var tveksam till att den skulle flaska men skönt att höra att den inte gör det.
Tack så mycket för hjälpen! Är sjukt tacksam!

Skickades från m.sweclockers.com

Följer ej med skruv och du kommer märka extrem skillnad i responsivt system med ssd