Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Är Inet bra?

Är Inet bra?

Tja. Tänker beställa en cpu kylare från inet. Har aldrig beställt något från dom förut. Så jag undrar om dom är bra? Såg lite på netonnet. Men blev mött av många 1* reviews.

Skrivet av Metrois123:

Tja. Tänker beställa en cpu kylare från inet. Har aldrig beställt något från dom förut. Så jag undrar om dom är bra? Såg lite på netonnet. Men blev mött av många 1* reviews.

Några heta tips för att få vettiga svar: ange vilken processor och vilket moderkort du har, ange vilken kylare du kikat på.

edit: eller menar du Inet som företag? De har fått utmärkelsen "årets datorbutik" av swec åtskilliga gånger.

Skrivet av Metrois123:

Inet är grymma men blir ju inte så lätt när du inte skriver vilken cpu den ska kyla.

Inet är bra som butik. Ska du köpa något som inte kostar mycket mindre i någon annan butik så köp på Inet.

Lol ja en butik som inte är bra blir inte speciellt stor.

Skrivet av Metrois123:

Av alla butiker jag har beställt av är Inet de som har skött garantiärenden etc absolut bäst. Köper du från dem och mot förmodan skulle få några problem med kylaren så är du i goda händer

Nej. Inet är bäst!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av twit:

Några heta tips för att få vettiga svar: ange vilken processor och vilket moderkort du har, ange vilken kylare du kikat på.

edit: eller menar du Inet som företag? De har fått utmärkelsen "årets datorbutik" av swec åtskilliga gånger.

I5-2200k vet inte riktigt vilken moderkort men nån military class 2. Jag kollade bara på artic cooling pro. Eftersom min cpu fläkt gick sönder utan att jag var beredd på det. Annars skulle jag sparat. Och jag hade 1 Intel stock. Och om något sånt skit funkade innan så tror jag nog vad som helst funkar

Bara köpt datordelar därifrån. Sjukt grymma! +1 för pingvinstångarna med

Vill du vara säker på bra support så är Netonnet ett mer säkert kort.

Skrivet av Metrois123:

Personligen är inte Inet min favorit och jag väljer andra ställen. Många andra verkar väldigt nöjda. (och det ligger nästan någon religion bakom det här på SweClockeers då man blir attakerad om man ogillar Inet.)

Jag tycker du ska bilda dig en egen uppfattning. Generellt är det ju så att de som är missnöjda går ofta och skriver en negativ review. Folk som är nöjda skriver ingen review alls. Så jag tror att mängden negativa reviews oftast är överrepresenterade. Även det bästa företaget har ettor i betyg.

Inet har väl blivit utsedd till årets nätbutik ett antal år med. Och då är det ju konsumenterna som röstat fram det.

Skrivet av The_St1g:

Vill du vara säker på bra support så är Netonnet ett mer säkert kort.

Skulle säga att det beror på vad det handlar om. Inet är ju mer kunniga, så vill man ljuga till sig en reklamation på ett moderkort på öppet köp för man klantat sig och böjt pins i cpu-socketen så är nog Netonnet bättre.
Behöver man hjälp med en dator man köpt, någon komponent självdött (typ GPU) eller liknande lär Inet vara det säkrare kortet.

Skrivet av Klubba:

Skulle säga att det beror på vad det handlar om. Inet är ju mer kunniga, så vill man ljuga till sig en reklamation på ett moderkort på öppet köp för man klantat sig och böjt pins i cpu-socketen så är nog Netonnet bättre.
Behöver man hjälp med en dator man köpt, någon komponent självdött (typ GPU) eller liknande lär Inet vara det säkrare kortet.

Håller inte med om det.
Men det beror nog mer på vilka upplevelser man haft av supporten på varje ställe.

Skrivet av Metrois123:

Finns ingen sådan CPU vad jag vet.
Ta kort på grejorna du har så blir det lite enklare att hitta en kylare till dig som passar.

Supporten suger, men anar att en CPU-kylare kommer göra att du behöver använda dig av den...

Siste gången jag köper något från Inet.
Jag lade beställningen 15.43 och enligt deras sida så skickas paket samma dag om ordern läggs innan 16.00.
Fick till svar imorse att dom skickat igår,ringde sedan tillbaka efter några timmar och då säger en sur person att den var inte skickad än.

Med det oproffsiga bemötandet jag fick så har dom satt sin sista potatis för min del.

Skrivet av jorgen69:

Siste gången jag köper något från Inet.
Jag lade beställningen 15.43 och enligt deras sida så skickas paket samma dag om ordern läggs innan 16.00.
Fick till svar imorse att dom skickat igår,ringde sedan tillbaka efter några timmar och då säger en sur person att den var inte skickad än.

Med det oproffsiga bemötandet jag fick så har dom satt sin sista potatis för min del.

I slutändan sitter det helt vanliga människor i andra änden. Om du vill döma ut ett helt företag för att du upplevde en människa som sur så står du självfallet fri att göra så. Men alla kan ha en dålig dag.

Inet är riktigt trevliga att ha att göra med, och de skickar med en pingvinstång med varje beställningar.
They had me at pinvingstång.

Skrivet av MoNkeY-05:

I slutändan sitter det helt vanliga människor i andra änden. Om du vill döma ut ett helt företag för att du upplevde en människa som sur så står du självfallet fri att göra så. Men alla kan ha en dålig dag.

Inet har alltid varit bra innan,får hoppas att detta inte upprepas om jag köper mer av dom.

iNet är kung, aldrig krånglat för mig.