Permalänk
Medlem

Tips på wifi-Extender, runt 1k?

Hej alla!

Jag är på jakt efter en wifi förlängare, då vi har väldigt dåligt (stort sätt obifintligt) trådlöst nätverk i vårat sovrum i lägenheten.
Vill kunna ha bärbara datorn + andra enhet (chromecast till TV, mobiler etc), och att dra en vanlig TP kabel är inte funkis, tyvärr.

Pris runt 1000 kr (+-)

Har kollat in denna

Men min fråga är följande: vilken WIFI förlängare ge best prestanda (dvs snabbhet och spridning).
Då jag inte är så påläste om just trådlöst tänkte jag höra med expeterna här

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

I min erfarenhet fungerar såna prylar rätt kasst. Ska du ha något som fungerar bra och stabilt så är det mesh som gäller.
Men du kan ju alltid prova själv om du handlar av något företag som just tillåter att man provar och lämnar tillbaks om man inte blir nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här brukar det mest rekommenderas mesh, det vill säga att man även byter ut huvudroutern. Eller att man drar en kabel och sätter en accesspunkt.

För repeatern tar emot och skickar med samma radio och får göra det växelvis. Men ställer man inte så höga krav på att få ut maximal hastighet så är det värt att prova. Just nu har du ju ingen täckning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör med denna: https://www.kjell.com/se/produkter/dator-natverk/natverk/trad...
Jag är nöjd men det är chansning beroende på hur ledningarna är dragna i huset och vilka störningar som finns.