Permalänk
Medlem

Hur kommer jag in i mitt tangentbord?

Det är ett sånt här tangentbord (fast med sladd). Jag har plockat bort två skruvar, en under vart stöd, de enda som syns på tangentbordet, men det öppnar sig inte, trots att jag krängt runt det en del. Kan det finnas några dolda skruvar? Måste jag in bakom tangenterna?

Permalänk
Inaktiv

Kolla om det finns skruvhål under ev klistermärken exempelvis

Permalänk
Medlem

@anon42512: Gör det inte.

Permalänk
Medlem

Alltså... det konstiga är att det inte släpper nånting nånstans. Om det hade varit skruvar borde det vara tajt runt dem och släppa runt omkring, men det är skittajt hela vägen, som om det är klistrat.

Permalänk
Medlem

Har tangentbordet gummifötter? Brukar sitta skruvar där under.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

@Ucmh
Har du kolla youtube om det kanske finns nån video om hur man skruvar isär t-bordet?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

@Ucmh
Har du kolla youtube om det kanske finns nån video om hur man skruvar isär t-bordet?

Ja, det har jag. Vet inte modellnamnet, men det fanns inget på TX500 vilket var ett syskon till detta.

I vilket fall! Om ni tittar högt upp på sidorna sitter det usb-kontakter, och man kan manuellt dra av baksidan på höljet till dem, och där satt det två skruvar till. Det var typ åtta små klämmor också längs med kanten, så väldigt knöligt att bända isär men det gick iaf. Jag tror att svårighetsgraden för att komma in i tangentbordet var ett tecken på att man inte skulle göra det, för det var typ praktiskt omöjligt att sätta ihop det igen. Lär av min läxa! Ge er inte på att ta isär grejer som är svåra, såvida ni inte har precisionsverktyg och mycket tid för att sätta ihop dem igen.

Permalänk

Kan finnas skruvar under knapparna

Visa signatur

Desktop: Fractal Define C / Gigabyte Aorus Elite B550 V2 AMD Ryzen 5800X3D / Be Quiet! Dark Rock Pro 4 / Corsair Vengence 3600MHz 32GB DDR4 / Radeon RX 7900 XT 20GB
Server: SilverStone Grandia GD09 / MSI x470 Gaming Pro Carbon / AMD Ryzen 2700X / Corsair Vengence 3200MHz 16GB DDR4 / Nvidia GT 710

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av eLEMENT:::

Kan finnas skruvar under knapparna

Läsa inläggen från TS innan du kommenterar kanske?

Permalänk
Medlem

Kan det finnas skruvar gömda under tangenterna?
Absolut JA (dock ovanligt i alla fall för att öppna chassit) o samma svar gäller finns skruv gömmt under nåt annat är.

ACE of sweden är ju ett snällt sagt lågprismärke (riktig dyngmärke är dock mer rätt) så jag skulle inte bli jätte förvånnad om det är ihopplimmat och det är då i stort sett bara en värmepistol/hårtork som skulle kunna värma upp limmet (och kanske plasten samtidigt) o få det att släppa.
Men jag gissar dock att så inte är fallet.

Det är troligen mer som väldigt många t-bord sitter ihop idag med plastclips/spärrar/klackar/etc som man ibland kan använda fingrar för att "bryta" ut/ur men det är oftas lättare med nåt plastkort/etc istället.

Googla/youtube på how to open ducky shine 3 så hittar du många videos om hur det kan se ut och hur du gör med plastkort/fingrar.
OBS det är ju dock inte alls säkert att plast clipen/spärrar/klackar sitter på samma ställen heller om dom ens finns.
Och det kan kräva en hel del kraft och JA det kan hända att chassi bryts sönder/spricker (särskilt på märken som bara säljer det billigaste skräp dom kan hitta med en enorm prisökning som tex ACE gör) så mitt råd titta på flera olika videos helst på ett par olika t-bord så du ser olika tekniker/verktyg o sen prova själv.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Såga upp det. Sen borrar o gängar du nya fina skruvhål för framtida öppningar. Sen kan du även titulera dig hårdvarumoddare vilket är coolt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

@Ucmh
Har du kolla youtube om det kanske finns nån video om hur man skruvar isär t-bordet?

Detta är också vad jag har i åtanke. Det finns instruktionsfilmer för allt nuförtiden.