Oneplus släpper bilder på Oneplus 7T

Permalänk
Melding Plague

Oneplus släpper bilder på Oneplus 7T

Kort efter att Oneplus presenterat lanseringsdatumet för kommande telefonserien Oneplus 7T avtäcker företagets VD Pete Lau även de första produktbilderna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nästan lika ful baksida som nya Iphöne..

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Kan inte nån förklara för mig vad alla menar med "design" när det kommer till mobiltelefoner?
DOM SER JU FÖR BÖVELEN LIKA DANA UT ALLISAMMANS??

Menar dom placeringen av linserna, är det designen? För det kan ju inte vara något annat? Alla är ju rektangulära med en skärm som tar upp merparten av ytan och en blank baksida och något rundade ytterhörn?

Permalänk
Medlem

Efter att ha upplevt 120Hz på Razer phone 2 kommer jag inte kunna gå tillbaka till 60Hz
Edit: 60Hz skulle det vara

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

IP-klassad ännu?

Skickades från m.sweclockers.com

Stavar ju som en kratta
Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Klart snyggare än iPhone. Centrerat och runt funkar mycket bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Efter att ha upplevt 120Hz på Razer phone 2 kommer jag inte kunna gå tillbaka till 6Hz

Kan du beskriva skillnaden tro? Är det samma som att sitta i vanliga win 60Hz vs 120Hz?
Jag skulle inte gå tillbaka till en skärm på 60Hz ens för kontorsjobb.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

@sweisdapro: Den kommer väl vara 90Hz? Så som 7 Pro är 90Hz just nu.

Visa signatur

Aorus RTX 3080 Master | i5-8600k 5GHz delidded | 16GB 3000MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Kan du beskriva skillnaden tro? Är det samma som att sitta i vanliga win 60Hz vs 120Hz?
Jag skulle inte gå tillbaka till en skärm på 60Hz ens för kontorsjobb.

Precis den upplevelsen över lag, allt är mer "smooth"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dasbomber:

@sweisdapro: Den kommer väl vara 90Hz? Så som 7 Pro är 90Hz just nu.

90Hz är helt ok också, mycket bättre flyt än 60 Hz
Och frågan var om frekvensen var något som vi tyckte spelade roll för mobiler

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Trevligt sett att implanera 3 kamera linser centrerat o snyggt! hoppas på IPklassas eller trådlöst laddning

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Bara jag som tänker på Lumia 1020 när jag ser denna telefon?
Får lite sentimentala flashbacks av att se designen faktiskt, trots att 1020 inte är så gammal än.
Men den stod en finnepinne som mig nära hjärtat och var den sista Nokia telefon i min ägo

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@huttala: Lumia 1020 var en riktigt fin telefon faktiskt, och Windows Phone var också ett riktigt bra mobilt operativsystem. Jag recenserade telefoner när det begav sig och delade ut idel lovord till flera Windows Phone-telefoner, men fick ständigt avsluta recensionen med att mjukvaruutbudet fortfarande var alldeles för skralt. Windows Phone förtjänade ett bättre öde än det fick.

Hur känner du för HMD Globals telefoner, ser du dem som Nokia-telefoner eller något annat?

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Bara jag som tänker på Lumia 1020 när jag ser denna telefon?
Får lite sentimentala flashbacks av att se designen faktiskt, trots att 1020 inte är så gammal än.
Men den stod en finnepinne som mig nära hjärtat och var den sista Nokia telefon i min ägo

https://i.ebayimg.com/images/g/R-kAAOSw8tZcd0zb/s-l1600.jpg

Skrivet av loevet:

@huttala: Lumia 1020 var en riktigt fin telefon faktiskt, och Windows Phone var också ett riktigt bra mobilt operativsystem. Jag recenserade telefoner när det begav sig och delade ut idel lovord till flera Windows Phone-telefoner, men fick ständigt avsluta recensionen med att mjukvaruutbudet fortfarande var alldeles för skralt. Windows Phone förtjänade ett bättre öde än det fick.

Hur känner du för HMD Globals telefoner, ser du dem som Nokia-telefoner eller något annat?

Precis min första tanke oxå! Har min Lumia 1020 liggades i en låda och plockar fortarande fram den lite då och då och smeker lite på den. Fantastisk telefon på alla sätt och vis. Saknar verkligen Windows Phone. Det blev aldrig riktigt sig likt med Android tycker jag. Men som du säger Andreas, apputbudet var alltid ett bekymmer. Minns att jag ivrigt väntade på Sonos appen som tyvärr aldrig lanserades!

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Lego Master

@loevet:
Saknar min Lumia 950XL som tusan. Men tyvärr var den instabil, överhettade gärna och som sagt...APPAR!
Men annars, dockningsstationen till skärm/tv var helt perfekt. I loved that shit.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

Nästan lika ful baksida som nya Iphöne..

Mycket fulare, stor rund knapp i mitten på baksidan...😳
Kan vara årets mest smaklösa design.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

90Hz är helt ok också, mycket bättre flyt än 60 Hz
Och frågan var om frekvensen var något som vi tyckte spelade roll för mobiler

Hade kunnat varit bättre flyt om det inte vore för Android *host* JVM *host*

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag som faktiskt tänkte uppgradera från min 5:a till 7T...

...men det här är helt oacceptabelt! Får hoppas att dem sparkar de synskadade design-teamet inför 8:an!

Tills dess låter jag Drake illustrera denna styggelse:

Permalänk
Skrivet av amh:

Jag som faktiskt tänkte uppgradera från min 5:a till 7T...

...men det här är helt oacceptabelt! Får hoppas att dem sparkar de synskadade design-teamet inför 8:an!

Tills dess låter jag Drake illustrera denna styggelse:

https://i.imgur.com/6gxLRYR.jpg

Förstår inte bilden.. Är det inte samma mobil på bilderna?

Tycker förövrigt att det ser lite ovant ut, men säkert en vanesak.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trikomannen:

Förstår inte bilden.. Är det inte samma mobil på bilderna?

Tycker förövrigt att det ser lite ovant ut, men säkert en vanesak.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har förmodligen lite för lite OCD för att upptäcka det!

Låt mig illustrera tydligare:

De två vänstra bilderna är original, de högra är korrigerad till att ha symmetriskt mellanrum mellan linserna samt ytterkanten på kamera-ön.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av loevet:

@huttala: Lumia 1020 var en riktigt fin telefon faktiskt, och Windows Phone var också ett riktigt bra mobilt operativsystem. Jag recenserade telefoner när det begav sig och delade ut idel lovord till flera Windows Phone-telefoner, men fick ständigt avsluta recensionen med att mjukvaruutbudet fortfarande var alldeles för skralt. Windows Phone förtjänade ett bättre öde än det fick.

Hur känner du för HMD Globals telefoner, ser du dem som Nokia-telefoner eller något annat?

1020 var riktigt fin, Windows Phone ger jag inte mycket för då de sänkte Nokia (även om jag faktiskt tyckte OSet var ok). Hade de fortsatt med MeeGo istället så hade antagligen riktiga Nokia levt än idag.

Jag ser HMD Global som varumärkestjyvar!
Det är inte Nokia, kolla bara på hur dålig kamerafokus det är på telefonerna. Visst, de har en telefon med massvis av kameror, men ingen av dom är ju bra. Om de släpper en telefon likt 1020 med vettig hårdvara i övrigt så kan jag eventuellt överväga dem som värdiga ersättare till riktiga Nokia. Men just nu.. meh!

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför de gjort en så stor och ful cirkel för kamerorna, tycker 7 Pro ser mycket bättre ut med kamerorna på en centrerad linje

Permalänk
Medlem

Jag råka gillar oneplus men designen ser väldig asymmetrisk ut, brukar inte hänga upp mig på sådant vad det gäller telefoner men med denna modellen gör jag nog det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

Nästan lika ful baksida som nya Iphöne..

Liknar Lumia 1020

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Kan inte nån förklara för mig vad alla menar med "design" när det kommer till mobiltelefoner?
DOM SER JU FÖR BÖVELEN LIKA DANA UT ALLISAMMANS??

Menar dom placeringen av linserna, är det designen? För det kan ju inte vara något annat? Alla är ju rektangulära med en skärm som tar upp merparten av ytan och en blank baksida och något rundade ytterhörn?

Precis!

Saknar tiden innan "klösbrädorna".

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anCOOL:

Precis!

Saknar tiden innan "klösbrädorna".

Sedan döljs 98% av designen med ett skal från Amazon för 40 spänn. Jag fattar inte heller grejen.

Skickades från m.sweclockers.com