iphone 8 vill inte starta/ visar endast apple- loggan?

Permalänk

iphone 8 vill inte starta/ visar endast apple- loggan?

har stött på ett problem. min iphone 8 vägrar starta. har provat alla knappkombinationer jag har lyckats googla mig till och inget funkar. har försökt anstluta den till datorn, jag har till och med provat stoppa in den i frysen. då lyckades jag faktiskt få den till att den visade ikonen för att batteriet var slut men sedan kom det där jävla apple- märket tillbaks

det verkar som om den typ startar om sig gång på gång då loggan försvinner en halv sekund då och då sen kommer den tillbaks direkt. vad ska jag ta mig till?

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Har du provat http://global.drfone.biz/sv/fix-iphone/iphone-flashing-apple-logo-fix.html
Det finns 2 sätt att göra det på den sidan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

har stött på ett problem. min iphone 8 vägrar starta. har provat alla knappkombinationer jag har lyckats googla mig till och inget funkar. har försökt anstluta den till datorn, jag har till och med provat stoppa in den i frysen. då lyckades jag faktiskt få den till att den visade ikonen för att batteriet var slut men sedan kom det där jävla apple- märket tillbaks

det verkar som om den typ startar om sig gång på gång då loggan försvinner en halv sekund då och då sen kommer den tillbaks direkt. vad ska jag ta mig till?

Seriöst stoppade du den i frysen? har du testat recovery-mode? och återställa?

Visa signatur

HP 800 G1

Permalänk
Medlem

Itunes och recovery, funkar inte det så ta med den till fixmyphone el dylikt.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk

@riax: för recovery står det att man ska låsa upp skärmen så det borde inte funka då jag endast ser apple- loggan hela tiden? repair funkar inte heller speciellt bra, den hittar min enhet och telefonen visar den där itunes loggan + att den är ansluten, längre än så kom jag inte då den startar om sig hela tiden så jag måste börja om

med itunes får jag samma logga + att itunes säger att jag ska uppdatera mjukvaran. efter ett par försök med att göra detta lyckades jag. när den var extraherad och uppdaterad försöker telefonen att återskapa data, vilket inte verkar gå speciellt bra då den bara börjar om hela tiden.

så nu är jag fast här. datorn vill inte hitta min enhet, varken med itunes eller någon av verktygen på dr.fone grejen

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk

jag tror den är död. har gjort som i den här videon https://www.youtube.com/watch?v=hp9GVerSz-0 men den säger istället "försöker återskapa data" istället för att släppa in mig i ios… vad tror ni?

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

jag tror den är död. har gjort som i den här videon https://www.youtube.com/watch?v=hp9GVerSz-0 men den säger istället "försöker återskapa data" istället för att släppa in mig i ios… vad tror ni?

Du måste låta den återskapa färdigt det kan ta lång tid.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MCRJ:

Du måste låta den återskapa färdigt det kan ta lång tid.

tror inte det är det det handlar om. mitt i processen startar den om sig och vill att jag slår in pinkoden igen. den hinner ladda typ 30% innan det sker.

det vita apple- märket
vit skärm med texten "tryck på hemknappen för att återskapa
ange lösenkod
bekräfta lösenkod
försöker återskapa data

och sedan börjar allt om efter 30% och det har det gjort i flera timmar

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

tror inte det är det det handlar om. mitt i processen startar den om sig och vill att jag slår in pinkoden igen. den hinner ladda typ 30% innan det sker.

det vita apple- märket
vit skärm med texten "tryck på hemknappen för att återskapa
ange lösenkod
bekräfta lösenkod
försöker återskapa data

och sedan börjar allt om efter 30% och det har det gjort i flera timmar

Det är ju rätt ny telefon, kanske bäst låta servicetekniker titta på den då.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk

upd: telefonen verkar vara helt död och datametropolen i Sandviken ville inte ens ta emot den för att laga den. fick ut 2000 från försäkringen efter självrisken

blev en ny Iphone 11

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?