Google Stadia får stöd för moddar och speldemon

Permalänk
Melding Plague

Google Stadia får stöd för moddar och speldemon

I en intervju avslöjar produktchefen för Google Stadia att tjänsten kommer få stöd för både moddar och speldemon, samt att företaget överväger egna tangentbord och möss som kopplas in via Wifi.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Just demos tror jag kan bli riktigt coolt!

Tänk dig att trycka på "Try this game now!" i en trailer YouTube och genast startar en demo med fartfylld action. Utvecklarna kan välja att låta dig prova tex 20 min av ett uppdrag, utan någon nedladdning. Det tycker i alla fall jag skulle vara häftigt!

Permalänk
Medlem

@twk: Just så gjorde dem på första visningen av Stadia, såg riktigt coolt ut!

Permalänk
Medlem

Har de sagt om man måste köpa spelet just på stadia för att ha tillgång till det via tjänsten? Tänker t.ex om jag redan har köpt assassins creed odyssey. Måste det köpts på "rätt ställe" för att kunna spelas?

Permalänk
Skrivet av ebackman:

Har de sagt om man måste köpa spelet just på stadia för att ha tillgång till det via tjänsten? Tänker t.ex om jag redan har köpt assassins creed odyssey. Måste det köpts på "rätt ställe" för att kunna spelas?

Vad jag förstått så är det så att du måste köpa det hos dom och du kan endast spela det hos dom. Du kan alltså inte köra spelet du köpt via stadia lokalt om du skulle vilja. Ta det inte som absolut sanning men så jag förstått det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så om jag exempelvis köper ett spel på Stadia så kommer jag kunna spela det obegränsat på deras hårdvara utan någon månadsavgift? Om det är så och priserna på spel inte är alltför saftiga så känns det ju som en tjänst som kan passa många som spelar få spel men spelar dessa under lång tid. Jag skulle inte ha några bekymmer att lägga ut några hundralappar på vissa spel om det betyder att jag kan spela spelet på bärbara, vanliga stationära, ute hos familjen etc.

Permalänk
Medlem

Tycker att YongYea sammanfattar det ganska bra i sin Youtubevideo.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Lego Master

Är det bara jag som tycker det är kul att en av de som pratar i Stadia Connect-videon på https://store.google.com/product/stadia_founders_edition snackar om att Stadia är lika omvälvande som "when I first saw the iPhone". Stadia byggs ju av Google som är en direkt konkurrent.

Visst att man kan hålla med om att det var banbrytande på sin tid, men att jämföra sin nya tjänst med en direkt konkurrent på ett annat område är ändå "a bold move" på nåt vis.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@twk: Gaikai gjorde exakt det för flera år sen nu. Tror det var 2011 eller 2012.

Visa signatur

Speldator - X570 | 5900X | 32GB 3600 CL16 | 4090 | 2TB 980 Pro | Win 11 Pro
Server - 3700X | 32GB | 7x5TB RAID-Z2 | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Google har väl märkt att intresset är väldigt svalt för denna tjänst, och lovar nu allt möjligt för att locka kunder.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz