Maxbudget 2K: Surfplatta med androidsystem och wifi för användning av bank, youtube med mera

Permalänk
Inaktiv

Maxbudget 2K: Surfplatta med androidsystem och wifi för användning av bank, youtube med mera

Hej. Jag har bestämt mig för att skaffa en surfplatta som jag tänkte använda för allt det viktigaste. Tanken är som i titeln säger att använda den till youtube, banken, mail med mera och självklart streamingtjänster som HBO, Viaplay Cmore. Vet ni någon billig platta som man kan köpa för max 2 tusen som kan passa mig? Storlek är inte jätteviktigt, bara den kan hantera apparna så är jag nöjd. Jag har också ett virusskydd kallas Malwarebytes som jag tänker installera på den.

EDIT: Vet inte om den här klarar mina behov men det känns som att den ska göra det. https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/surfplattor/surf...

Permalänk
Medlem

Den surfplattan köpte jag för ett halvår sen!
Jag är supernöjd med min. Den täcker helt klart dina behov.

Jag köpte även ett 256gb minneskort plus ett fodral till paddan från tyska Amazon (430kr för detta)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte 64GB-varianten och får väl säga att jag är helt klart nöjd med den. Prisvärd.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Rekordmedlem

Jag köpte en Lenovo tab4 8 plus lte 4/64 GByte för 1500 kr i somras på Cdon, den går att hitta under € 200 på nätet.
Jag ville specifikt ha en < 10" och med lte för att kunna ha den när jag cyklar, plattan har i alla fall varit väldigt bra och jag saknar inget eller upplever att större/dyrare plattor ger direkt bättre prestanda mer än att de större pga sin storlek ofta har större batterier.
En trevlig platta i den prisklass som är vettig och det enda negativa jag upplevt med den är att den har en hal baksida pga det tramsiga modet som råder, i ställer för att ha en rugglig yta så den inte blev lika hal, å andra sidan så är det ju så de allra flesta ser ut, visuell design i stället för funktionalitet.
https://www.lenovo.com/se/sv/tablets/android-tablets/tab-4-se...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

Tack för alla svar. Det får bli 10an