NCase M1 + MasterLiquid ML240 + SFX450V2

Permalänk
Medlem

NCase M1 + MasterLiquid ML240 + SFX450V2

Jag tänkte bygga en dator i NCase M1 och funderar över att använda mig av ML240 som kylare för processorn. Vidare har jag tänkt att gå på Ryzen 3600, B450 samt ett grafikkort typ RX580. Har några frågor som jag hoppas någon har erfarenhet av:

1) Passar ML240? Det verkar finnas stöd men har inte sätt någon som använt sig av just ML240.
2) Tror ni att SF450v2 räcker? Vilka begränsningar skulle finnas om jag väljer en starkare processor och grafikkort? Ser inte att det kommer upp 450Watt när jag räknar men det börjar närma sig.

Tack för hjälpen,

Permalänk
Medlem

Byggde min dator i samma chassi.
Delar:
I7 9700
Asus strix 370i
Noctua U9S med dubbla fläktar.
Nvidia 1060 aero
Sitter två fläktar I botten på chassit för bättre intake.
Det jag gjorde på min var att jag satte dit egna fötter för att höja lådan lite. Med ett sånt kort du ha rekommenderar jag att du tar bort fläktar på kortet och sätter två noctua i botten som du kopplar via splitter till gpu och kör som outtake. Fläktar på cpu kör du som intake via baksidan. Använder du liquid kylare, när du sätter dit den se till att du sätter radiarot först och sen fläktar, för att få lite distans mellan slangar och PSU ( kan bli trång annars). Finns en väldigt bra guide på Youtube av optiumtech som gjorde samma bygge som jag beskrev.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag byggde in en H100i v2 från corsair. Det fungerade jättebra prestandamässigt men så när jag köpte fönstersidan så fick jag byta till Noctua U9S. Mycket nöjd med båda kylarna. Jag vet att man kan få in mer grafikkort längdmässigt mot vad som står som beskrivet. Jag fick in mitt 1080 med lite viggle. Corsair SF600 är bra för du vill inte ligga nära max. Låter mycket mindre om nätaggregat slipper arbeta så hårt. Lycka till!

Skrev fel namn på kylare. La till en rad.