Permalänk

Archeage Unchained

Archeage är för mig ett av det bästa mmo jag har spelat. Dock dog spelet för mig pga alla bots, p2w grejer och det blev inte så långvarigt.
Nu släpps Archeage Unchained den 30 sep. Samma spel med senaste patchen, men utan allt som var dåligt. Lite gör om, gör rätt.

Vi är par st som tänker köra det och har letat runt men hittar ingen svensk community som rektyterar. Tänker därför skapa ett.
Kör en intressekoll, se om vi kan få ihop lite svenskar.
Vet ej faction eller server val än. Tänker får vi ihop lite folk kan vi alla bestämma hur vi ska utforma guilden.

Vi är 35+ så ser gärna att vi håller guilden mogen, men högt i tak så klart.

Sugen? tveka inte att skriva här eller pm mig

/G

Permalänk

Hej! Jag och ett par kompisar har också tänkt köra. Ska vi slå ihop våra styrkor?

Permalänk
Medlem

Är också lite sugen att testa spelet. Aldrig kört tidigare dock. Spelade Black desert en del när det släpptes tillsammans med Svenska guilden Ruthless men tröttnade på grinden och hur enormt stora fördelar lite bättre gear och lvl gav i pvp.

Hur är Archages end game? Endast pvp eller finns annat kul att göra? Finns nån end cap eller siginfikant soft/hardcap så att de som inte kan tillägna sina liv till det ändå kan ha en chans i ex pvp?

Någon som testat både Archage och Black desert? Hur skiljer de sig förutom action combat vs tab target?

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Kan vara intressant, letat efter nåt att nöta på kvällar

Permalänk

Låter strålande. Ska vi sammanstråla på nån discord? Kan pm en disc vi kan va på

Permalänk
Medlem

Tja, jag är på! Spelade själv i BDO Guilden ruthless och spelade archeage i början precis efter alphan när det var som bäst och minst P2W. Kommer kötta rätt hårt om det visar sig inte vara en flopp. Lär bli en hardcore pvp:are endgame ^^

Permalänk
Skrivet av Olijon:

Tja, jag är på! Spelade själv i BDO Guilden ruthless och spelade archeage i början precis efter alphan när det var som bäst och minst P2W. Kommer kötta rätt hårt om det visar sig inte vara en flopp. Lär bli en hardcore pvp:are endgame ^^

Du har PM

Permalänk

Vi är i processen att skapa vårt svenska gille som kommer att spela på Alexander servern.

Riktar in oss mellan casual & semi hardcore. Men inga krav att spela si eller så mycket.
Det viktigaste är att ha kul och du spelar när du har tid. MEN när vi spelar spelar vi med FOKUS!
Vi fokuserar på alla aspekter av spelet.

Krav: Uppför dig, använd sunt förnuft. Du ska förstå och kunna göra dig förstådd på svenska. Vi ser gärna att du är 20 år + (Ej hugget i sten, snarare ett riktmärke)

https://discord.gg/q5hu6Pv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gummibrallan:

Archeage är för mig ett av det bästa mmo jag har spelat. Dock dog spelet för mig pga alla bots, p2w grejer och det blev inte så långvarigt.
Nu släpps Archeage Unchained den 30 sep. Samma spel med senaste patchen, men utan allt som var dåligt. Lite gör om, gör rätt.

Vi är par st som tänker köra det och har letat runt men hittar ingen svensk community som rektyterar. Tänker därför skapa ett.
Kör en intressekoll, se om vi kan få ihop lite svenskar.
Vet ej faction eller server val än. Tänker får vi ihop lite folk kan vi alla bestämma hur vi ska utforma guilden.

Vi är 35+ så ser gärna att vi håller guilden mogen, men högt i tak så klart.

Sugen? tveka inte att skriva här eller pm mig

/G

Skrivet av Gummibrallan:

Låter strålande. Ska vi sammanstråla på nån discord? Kan pm en disc vi kan va på

Va kul att se att människor vill komma samman för AA:Unchained!

30 bastare här som gärna är med mogen grupp, känner inte många nära som tänker ge spelet en chans till så vore helt klart gott ifall vi kom igång ett par!
Har ni inte nån speciell Discord så kom gärna in på våran Yggdrasil - kanal (https://discord.gg/0WJltMDsUTA3s7sX)

Visa signatur

|| Corsair Crystal || 3 TB SSD || 32GB ram || MSI RTX 3080 Suprim || i9-9900k ||

Permalänk
Permalänk

Vi har bestämt att köra...

Server: Alexander
Faction: East

Permalänk

AA är ett av mina favoritspel genom tiderna, men precis som nämnts i tråden så pajade Trion det.
Blir helt klart intresserad av att testa detta.
Är det subscription based?
Är det bara att köra igång via https://www.trionworlds.com/archeage/en/ ?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

Är också lite sugen igen, Väntade på Archage i flera år efter stormen med swg men det blev ju inte så mycket bättre.

Är spelet igång nu eller är det fortfarande inte släppt?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Är också lite sugen igen, Väntade på Archage i flera år efter stormen med swg men det blev ju inte så mycket bättre.

Är spelet igång nu eller är det fortfarande inte släppt?

Snackade med några gamla guildies igår.
Tydligen är det en engångskostnad man betalar för att få spela spelet. Med andra ord ingen subscription.
Spelet släppts den 15/10.

Själv kommer jag nog avvakta för att se hur launchen går, sen får jag se lite.
Har egentligen fullt upp i WoW classic (och småbarn), men detta spelet ligger mig varmt om hjärtat, så suget finns.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk

Jag är också på att gå med i ett guild.

Jag är en founder och spelade sedan betan men slutade kort därefter! Skall bygga en dator först så vet inte när jag kommer igång där men kan ju kontakta er när jag är inne i spelet.

Permalänk

Sorry att jag inte svarat, men irl har varit hektiskt.
Som röksvamp säger. Engångskostnad. Inget prem. Inget p2w alls. Kan bli hur bra som helst.

Bara att höra av sig till mig eller gå in på vår discord. Länk finns några poster upp

Permalänk

Bokat och klart!

Visa signatur

<RIGS>
Sth10, Smh10, Rtx 2080 Ti, Vatten

Permalänk
Medlem

Köpte spelet igår, kunde inte hålla mig, ett av de bästa MMO's jag spelat (körde 2014-2015). Fortfarande server Alexander som gäller? 3.8k kö, blir väl att queue:a upp sig från jobbet precis som man fick göra med WoW classic vid release.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig spelat Archeage tidigare och det ser väldigt intressant ut!

Är mest intresserad av PVP, hur fungerar det i Archeage?
Finns det någon typ av rankad PVP?
Open world PVP?
Arena?

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag har funderat på att testa spelet igen, men hur är det med köerna läste någonstans att det är köer igen precis som det var med första släppet...

Mvh David

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Det är ganska lång kö på den server vi är på. Den ses väl mer eller mindre som "main" server.
Men som vi resonerar, hellre lite strul å kö i början och får spela på en hög pop server än en som är halv full om nån månad eller så

Permalänk
Keeper of Traditions

Började spela på Gildarion i helgen, känns dumt att välja en med massa kö (har inte stött på någon kö alls än), särskilt när det gäller att rycka åt sig land så snabbt som möjligt. Land rush börjar även en vecka senare där.

Finns väldigt mycket spelare överallt ändå.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gummibrallan:

Det är ganska lång kö på den server vi är på. Den ses väl mer eller mindre som "main" server.
Men som vi resonerar, hellre lite strul å kö i början och får spela på en hög pop server än en som är halv full om nån månad eller så

Ah, så det är behov av remote desktop på telefonen igen och sitta uppkopplad hela dagen så man kan spela när man kommer hem igen som behövs.

Visa signatur

En trött jäkel.