Apple Watch 5 introducerar always on-läge för klockans skärm

Permalänk
Melding Plague

Apple Watch 5 introducerar always on-läge för klockans skärm

Den femte upplagan av Apples smarta klocka blir först i familjen att bestyckas med en skärm som alltid kan vara aktiv, ett så kallat always on-läge.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer inte bli någon uppgradering för mig, nöjd med 4an!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Den ska tydligen rädda liv och du kan även använda en kompass om du går vilse..

Permalänk
Medlem

Är Siri också "always on" då?

Permalänk
Medlem

@beejac: japp Siri bor i skärmen, nej du måste nog aktivera hey siri som vanligt om du vill ha det.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Använder en Series 2 i dagsläget och är rätt sugen på always on-läget hos Series 5. Tar emot lite dock att slänga ut 5 papp på en ny klocka när jag endast använder den nuvarande för notifikationer.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av JonasT:

Använder en Series 2 i dagsläget och är rätt sugen på always on-läget hos Series 5. Tar emot lite dock att slänga ut 5 papp på en ny klocka när jag endast använder den nuvarande för notifikationer.

Den kan rädda ditt liv, den dagen du kör in fingret lite extra långt i nätagget.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att köpa en apple watch när battertiden är cirka 5 dagar. Innan dess så är ladda varje dag en mycket stark dealbreaker

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av emilakered:

Den kan rädda ditt liv, den dagen du kör in fingret lite extra långt i nätagget.

"Apple Watch känner av att du precis var ett klumparsel, och kommer därför automatiskt posta om detta på dina sociala medier som straff"

Permalänk
Medlem

När ska dom göras kompatibla med android. ..?
*sadface*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Always on ? Är det en nyhet. Trodde sånt va mandatory för en klocka :?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

@Bloopy: Nope, dom brukar aktiveras när du vrider klockan mot dig eller har specifikt satt igång always on läge (drar mer batteri...)

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffeG:

Den ska tydligen rädda liv och du kan även använda en kompass om du går vilse..

Min från i våras:

Vet ej varför bild inte funkar: https://imgur.com/a/YRFKpyP

I mitt fall gick det över efter ca 1 dygn. Större mängd alkohol kvällen innan, somnade med klockan på och vaknade med larm.

Hos äldre människor som går med det en längre tid skulle det mycket väl kunna rädda liv.

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Inaktiv

Always on på en oled skärm lär ge fina inbränningar. Dela gärna resultaten efter ett år

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Always on på en oled skärm lär ge fina inbränningar. Dela gärna resultaten efter ett år

Skickades från m.sweclockers.com

Dom hade ju byggt om skärmen för just det ändamålet, så det var ju inte en klassisk oled i den bemärkelsen. Så jag antar att inbränningar som oled är kända för inte riktigt stämmer in på just den här skärmen.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Always on ? Är det en nyhet. Trodde sånt va mandatory för en klocka :?

Tror du missuppfattar funktionen Ja klockan är alltid igång, vilket självklart är mandatory, även för Apple-produkter. Men skärmen har släckts när den tror "den inte används". För att spara batteri. Men nu är displayen alltid igång, men i mindre ljusstyrka och uppdateringar när den är i ett läge "där den inte används". Vilket gör att säg att du sitter med armarna i kors och ville bara kolla klockan, med övriga Apple Watch måste du flicka till med handleden och därmed ändra ställning en kort sekund för att skärmen ska sättas igång. Det behöver du alltså inte göra med denna generation, bara titta ner på klockan utan att röra något annat än huvudet och ögonen. Det är vad always on betyder i detta sammanhang.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Har skärmen alltid varit OLED?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

@Bloopy: Nästa version lär dem ta bort armbanden å säljer dem separat

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att det är fult med en fyrkantig klocka?

Permalänk
Medlem

Lockande och börjar märkas att batteriet åldrats på min series 3.
Men den klarar gott och väl en dag fortfarande så får hänga med ett år till.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Finns det några indikationer på när det går att köpa via våra diverse mobiltelefoni leverantörer? Vill ju ha den via telia så jag får esim och allt.
Har precis gift mig och varit på bröllopsresa så hade helt missat att detta evenemang va på gång, så beställde ju min series 4 via just telia för några dagar sen..

Jag överväger om jag ska nyttja ångerrätten eller använda fyran jag beställt då jag haft ettan sedan släpp och nu under resan så måste batteriet svällt så skärmen hoppa av..

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem

@JonasT: Läste din kommentar och tänkte, vadå 5 papp? Jag läste ju att den skulle kosta 4 igår.

Kan säga att jag är en sucker för 199 kr inte 200 kr tabben. Den kostar alltså 4995kr men jag kollade bara första siffran. TABBE!

Permalänk

Är det ingen som reagerat på att stål- och titanboett nästan fördubblar priset? Jag bestämde mig för att prova "designa" min egen och landade på en prislapp på 10 795 och 9 595 riksdaler respektive, visserligen med armband i läder. Hur är detta försvarbart?

För att inte tala om iPhone 11 prissättningen. Den kostar ju mer än min S9+ när den precis hade släppts. Say what?

Visa signatur

Här ska det ju stå något!

Permalänk
Medlem

@Oliviawilde: Den i rostfritt har väl alltid varit så dyr?
Min gen 1 i rostfritt pröjsade jag 9000 för..

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jejk0b:

@Oliviawilde: Den i rostfritt har väl alltid varit så dyr?
Min gen 1 i rostfritt pröjsade jag 9000 för..

Ursäkta, men en rostfri boet plus läderarmband kostar inte mer än nån 10 i produktion.
Men samtidigt är det Apple´s nich att ta överpriser å lura kunder.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Ursäkta, men en rostfri boet plus läderarmband kostar inte mer än nån 10 i produktion.
Men samtidigt är det Apple´s nich att ta överpriser å lura kunder.

Jag skrev väl ändå att jag hade betalat ca 9000 för min? Det är väl mindre än 10?

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Den kan rädda ditt liv, den dagen du kör in fingret lite extra långt i nätagget.

eller åtminstone ringa någon som kan göra det (om inte always on läget laddat ur den förstås!)

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Har en series 3 idag men ska nog in och klämma å känna lite på en 44mm series 5. Mest för det nya utseendet (gentemot 3an inte 4an) och always on displayen som gör mig rätt sugen. Är sjukt nöjd med min Series 3 så jag vet att det är en produkt jag använder mycket.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av moreempty:

eller åtminstone ringa någon som kan göra det (om inte always on läget laddat ur den förstås!)

Helt ärligt, om @JonasT helt plötsligt ligger raklång på golvet vettefan om någon reagerar ändå. Händer så otroligt mycket konstigt på kontoret.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bloopy:

Ursäkta, men en rostfri boet plus läderarmband kostar inte mer än nån 10 i produktion.
Men samtidigt är det Apple´s nich att ta överpriser å lura kunder.

Öhum, "lura" kunder? Du ser ju priset före du köper en vara, hur är det att bli lurad? Nädu. Detta är bara det gamla vanliga Apple-hatet som kommer igen.

Och sedan när är tillverkningspriset för en produkt den enda faktorn som bestämmer utpriset? Vi lever ju i en kapitalism gubevars.

Sedan kan det tilläggas att den rostfria versionen av Apple Watch tillverkas av ett kallhamrat stålämne där boetten sedan frästs ut till 100% av 5D CNC-maskiner och sedan poleras högblank till en precision av ca 1 tusendels mm. Kostar knappast en tia det, än mindre med ett av Apples läderarmband inkluderat. Har du sett/känt på dem? Det är inte vilket tjabbel som helst. Tilläggas kan att stål/titanversionen kommer med safirkristall jämfört med glas över skärmen på aluminiumversionen, så det är inte bara boettens material som skiljer.