Häng med när Apple presenterar nya Iphone

Permalänk
Medlem

Undrar om Deep Fusion är typ som de gamla sdr>hdr programmen?
Där tog man ju också flera olika exponerade bilder och slog ihop till något som ser liknande ut som det Apple visar.
alltså, fast HDR-> ultra hdr nu då

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Grabbar kom igen, vi vet alla att Apple väcker känslor och engagemang hos folk med allt dom gör. Men vi är många här på swec som följer (eller försöker) den här lanseringen, gillar man inte det man ser så fine. Inget man behöver göra, men låt bli att smutskasta tråden åtminstone.
Nu håller vi en hög nivå

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

999$ 1099$
Pro lockar faktiskt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Så... det där nya glaset på baksidan...
Inte spricker det när man tappar telefonen, inte?
Väl...?

Permalänk
Medlem

Det återstår att se vilket priset blir i sverige. Helt klart verkar det som om apple har lärt sig en läxa från förra året när det gäller prissättning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

999$ 1099$
Pro lockar faktiskt

Antar att de tidigare modellerna inte kan kosta samma som de nya?

Permalänk
Medlem

@RVX: Jag får erkänna att jag säger ett visst sug jag med! Mest kameran som lockar. Dock håller min 8:a fortfarande alldeles utmärkt så skall hålla mig

Är rätt nyfiken om vi får höra något om Catalina ikväll, dvs. om det släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Antar att de tidigare modellerna inte kan kosta samma som de nya?

Nej, ganska logiskt. Dom äldre modellerna sänks aningen, var väl 599$ för XR om jag minns rätt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Samma igen döljer flärpen på de dyrare modellerna med bakgrunds bilden. Lite som sopa smuts undermattan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

999$ 1099$
Pro lockar faktiskt

Tyvärr är ju kronan svag så blir väl 12500kr och 13500kr.
Men kändes mer värt än förra årets XS och XS-Max iallafall.

Förövrigt blev det dubbel-sim? Eller sim+esim?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Det återstår att se vilket priset blir i sverige. Helt klart verkar det som om apple har lärt sig en läxa från förra året när det gäller prissättning.

Är den inte mer eller mindre densamma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semenra:

Är den inte mer eller mindre densamma?

Det kan vara så. Jag får medge att jag har dålig koll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Tyvärr är ju kronan svag så blir väl 12500kr och 13500kr.
Men kändes mer värt än förra årets XS och XS-Max iallafall.

Förövrigt blev det dubbel-sim? Eller sim+esim?

Jo så är det ju tyvärr, såg inget om sim faktiskt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Rupert84:

Samma igen döljer flärpen på de dyrare modellerna med bakgrunds bilden. Lite som sopa smuts undermattan.

Tur att dom har egen filmuthyrning, så att dom kan välja endast filmer där det är svart i den kanten.
Och samarbetar med alla de stora filmskaparna, så att det blir rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semenra:

Är den inte mer eller mindre densamma?

Xr började på 749 dollar så 11’an är lite billigare.
Pro är samma som Xs dock.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibis:

@Ravix: Jag får erkänna att jag säger ett visst sug jag med! Mest kameran som lockar. Dock håller min 8:a fortfarande alldeles utmärkt så skall hålla mig

Är rätt nyfiken om vi får höra något om Catalina ikväll, dvs. om det släpps

Är Pro som lockar mest, Max känns aningen gör blaffig

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Tyvärr är ju kronan svag så blir väl 12500kr och 13500kr.
Men kändes mer värt än förra årets XS och XS-Max iallafall.

Förövrigt blev det dubbel-sim? Eller sim+esim?

Ja moms + och sånt ska på.

Tror det blir lite högre.

Permalänk
Medlem

Ja som sagt, väldigt mycket ZZZZZZZ.

Ännu fetare cpu o gpu prestanda, ok bra för dom som sitter och spelar fortnite osv antar jag. Totalt ointressant för mig dock ;/

Samma sketna MEGA notch.
Samma tråkiga skärm (ingen heltäckande, inga 90+hz osv)
Ingen skärm fingeravläsare.

Kamera uppgradering var ju iaf nödvändigt då alla andra har vidvinkel vid det här laget, tom billiga budget lurar.

Men ja, man visste ju redan att det inte var några spännande nyheter detta året

Får hoppas ryktena stämmer och nästa år kanske ÄNTLIGEN de gör något vettigt, dvs fokuserar på saker som man vill ha istället för ett nytt jäkla chip hela tiden.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att dom ska sno Huawei's namn pro och Nvidias Super. Tar dragkraft från de största i vardera klass.

Permalänk
Medlem

@Ryzer: 12995 och 14295 kr.

Permalänk
Medlem

Priserna på iPhone är ju helt vansinniga, har inte kräftgången hos X/XS varit uppenbar?

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Tråkigt att dom ska sno Huawei's namn pro och Nvidias Super. Tar dragkraft från de största i vardera klass.

Macbook... Pro. Mac... Pro. iPad... Pro?

Super...Nintendo? (som tidigare nämnts i tråden)... okej, Super låter bara löjligt, håller med.

EDIT: Power hade varit bättre! Knyta tillbaka till Powerbook/Power Mac.

Permalänk
Medlem

Inte ett enda wow, klart sämsta septembertillställningen för Apple på många år. En ny biffig Apple TV hade ju behövts för Arcade också. Min iPhone 6s plus kommer ju vara utsliten innan Apple erbjuder en tillräckligt mycket bättre telefon för att man ska lockas uppgradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Tyvärr är ju kronan svag så blir väl 12500kr och 13500kr.
Men kändes mer värt än förra årets XS och XS-Max iallafall.

Förövrigt blev det dubbel-sim? Eller sim+esim?

Wow ja blev ju ännu högre....

Iphone 11:
64GB: 9195kr,
128GB: 9795kr
256GB 11095kr

Iphone 11Pro:
64GB: 12995kr,
256GB: 14895kr
512GB 17595kr

Iphone 11ProMax:
64GB: 14295kr,
256GB: 16195kr
512GB 18895kr

Copyswede tar en rätt bra bit utav kakan iofs (förutom moms då såklart och dåliga kronan):
64GB: 280kr
128GB: 560kr
256GB: 1120kr
512GB: 2240kr

Var roligare innan när man kunde ta dollar och bara lägga till en 0 bakom priset och det då stämde bra överens med det svenska priset.
*Bort med copyswede (eller till en början iallafall ha ett tak på kostnaden de kan ta på en mobil, måste vara en försvinnande liten del som har privatkopierat musik till sin telefon år 2019)
*Se till att göra svenska kronan starkare igen, vi ska väl inte ner i pesetas nivå?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alla Apple-lovers:

Inget spännande händer ju på mobilfronten längre. Hur kan man vilja betala cirka 10K för en telefon som har kamera, surfar OK snabbt, tar bra bilder, och är helt nedlåst - när det finns så många andra alternativ med samma specs, fast till bättre pris.

Inte mina pengar, men ändå. Jag förstår inte ekvationen. Mobiltelefoner känns så 2010 nuförtiden.

Själv kör jag Nokia 7 Plus (via jobbet), har haft iPhone när den var "het", men den är absolut inte "top" på listan längre. Man betalar för statusen i mina ögon, om det ens är någon status att ha en Apple-produkt. Hade Steve Jobs levt och kommit med någon ny innovation, ja absolut, men nu? Nej det är helt dött. "2MP bättre kamera" "Nya 0.5 GHz snabbare CPU" "Fingertrycksvläsare INNE I SKÄRMEN!" Kom med något nytt ska ska jag villigt hosta upp mina pengar.

Sorry om detta tolkas som "icke vettigt inlägg".

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

Har vi läst samma tråd?

Permalänk
Medlem

@Trunk: EDIT

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

Varför det inte känns innovativt längre (vilket det heller inte är) är nog för att mobiltelefoner har blivit tillräckligt bra.
Börjar bli svårt att se någon skillnad på en mobil för 2000kr och en för 12000kr i vanlig prestanda och fotografering.
Ärligt talat om det inte hade varit för batteriet hade jag fortfarande haft en mobil från 2014 i min ägo.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Bionic13 chippet var helt klart det mest intressanta, synd att apple inte säljer det till andra tillverkare för integrering i mobila spelkonsoler, infotainment system i bilar, laptops med mer.
iPhone 11 verkar vara en helt ok telefon för det priset, men jag är tveksam till att gå in i iPhone världen nu då det finns så många bra Androider numera (och funnits ett tag)så jag tror jag fortsätter så och har möjligheten att välja exakt den telefon som prioriterar det jag vill (typ ett 3,5" jack, fattar fortfarande inte hur det blev en feature när man i själva verket introducerat ett kostanadsratio genom att ta bort 3,5" jacket som nu de flesta tyvärr gör)

//Anders

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nej, ganska logiskt. Dom äldre modellerna sänks aningen, var väl 599$ för XR om jag minns rätt

599$ för Pro ifall man byter in sin XS tror jag. Vi får väl vänta och se hur mycket de sänks