Apple-ID - email inte längre ibruk

Permalänk

Apple-ID - email inte längre ibruk

Hej,

Efter "en tids" frånvaro från detta forum så blir tyvärr min första post i denna del...

Som "datakunnig" blir man ju tyvärr tvungen att ibland hantera diverse data-relaterade problem. Nu sitter jag med en gammal ipad som gått i arv från svägerskans far till mitt brorsbarn. Problemet är att den nu verkar befinna sig i något sorts "setup" läge och frågar efter Apple-ID. Tydligen är lösenordet bortglömt och mailadressen inte längre ibruk. Så hur gör man nu? Finns det någon lösning eller ber jag dom köpa en ny Samsung platta åt ungen?

Tack,
TT

Visa signatur

"Mies saa kaatua mutta ei karata." -- Adolf Ehrnrooth IR 7, Äyräpää 1944.

Permalänk

Nåja, jag kom ett steg längre. Jag ringde år brorsans svärfar och det visade sig att han ännu hade kvar mailen och vi fick lösenordet ändrat via password recovery. Problemet är att det ännu inte godkänner lösenordet på ipad:en och då man loggar in på apple.com så är man tvungen att välja att antingen skicka en verifikationskod till ipad:en eller svara på säkerhetsfrågor. Eftersom det verkar som ipad:en är som sagt i något "setup" läge så kommer ingen kod och att svärfar skulle minnas svaren på säkerhetsfrågorna är ju hopplöst... Tankar på det?

Visa signatur

"Mies saa kaatua mutta ei karata." -- Adolf Ehrnrooth IR 7, Äyräpää 1944.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har du testat att återställa iPaden helt via iTunes efter du bytt lösenord på Apple ID som är knutet till iPaden?

Annars skulle jag testa att ringa till Apples Support. De kan reda ut vad som gäller med det associerade Apple ID:t.

Om inga andra alternativ finns kvar så finns det en möjlighet att skicka in originalkvittot till Apple om det finns kvar för att på så sätt begära att den låses upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av edson:

Har du testat att återställa iPaden helt via iTunes efter du bytt lösenord på Apple ID som är knutet till iPaden?

Annars skulle jag testa att ringa till Apples Support. De kan reda ut vad som gäller med det associerade Apple ID:t.

Om inga andra alternativ finns kvar så finns det en möjlighet att skicka in originalkvittot till Apple om det finns kvar för att på så sätt begära att den låses upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag löste detta redan. Att logga in via iTunes med det nya lösenordet verkade göra susen. Efter det så fungerade det på iPaden.

Visa signatur

"Mies saa kaatua mutta ei karata." -- Adolf Ehrnrooth IR 7, Äyräpää 1944.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbo_tail:

Jag löste detta redan. Att logga in via iTunes med det nya lösenordet verkade göra susen. Efter det så fungerade det på iPaden.

Ok, snyggt jobbat!

Skickades från m.sweclockers.com