Google Pixel 4 och Oneplus 7T bestyckas med 90 Hz-skärmar

Permalänk
Melding Plague

Google Pixel 4 och Oneplus 7T bestyckas med 90 Hz-skärmar

Både uppdaterade Oneplus 7T och Googles kommande Pixel 4 bestyckas med 90 Hz-skärmar, som av allt att döma ser ut att bli ny guldstandard inom framtida Android-telefoner i toppskiktet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Behövs 90hz eller snabbare på telefoner? Känns som en grej att dränera batteri med

Permalänk
Medlem

@MsSmith:
Det är lugnt, Oneplus telefonerna ligger så bra till batterimässigt ändå 😁

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MsSmith:

Behövs 90hz eller snabbare på telefoner? Känns som en grej att dränera batteri med

Man får ha 3-4st powerbanks till hands

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Snusfri

Grymt nöjd med min 6T så kan mycket väl bli en 7T i vinter eller så kanske man väntar till 8 Pro kommer till våren.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kommer det komma en 7T Pro också måtro?

Permalänk
Medlem

Tar hellre en 10hz skärm med bättre batteri än tvärt om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Tar hellre en 10hz skärm med bättre batteri än tvärt om.

Skickades från m.sweclockers.com

"Jag tar hellre en bil med topphastighet 20 km/h som tar mig en bit längre."

Visa signatur

🖥️ - R7 3800X ◾ 5700XT ◾ B450M ◾ 32GB 3800MHz 16-19-12-36 @1,4V
🖥️ - Synology DiskStation DS1817+ 28TB
⌨️ - Corsair Gaming K95 Cherry MX Red / 🖱️ - Logitech G903 Lightspeed

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av jehuty:

Tar hellre en 10hz skärm med bättre batteri än tvärt om.

Skickades från m.sweclockers.com

Dat huvudvärk

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Har en OnePlus 7 pro. Batteriet håller lätt i två dagar med tyngre användning. Har alltid 90Hz och 1440p på.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Tar hellre en 10hz skärm med bättre batteri än tvärt om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

Har en OnePlus 7 pro. Batteriet håller lätt i två dagar med tyngre användning. Har alltid 90Hz och 1440p på.

Känns ju sjukt överdrivet.

Isf betyder det att en Iphone XS eller en Samsung S10 håller 3 dagar ( Det gör de absolut inte ) då eftersom de båda har bättre batteritid generellt än en pro 7. Speciellt med 90hz och 1440p.

Låter som din tyngre användning är ganska lätt.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Behövs 90hz eller snabbare på telefoner? Känns som en grej att dränera batteri med

Det ger en betydligt rappare och mer följsam navigering. Jag är dock tveksam ändå om de inte hittat på någon smart funktion för det hela som gör att uppdateringarna tar väldigt lite energi, vilket jag antar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Behövs 90hz eller snabbare på telefoner? Känns som en grej att dränera batteri med

Jag byter ständigt telefoner och det var länge sedan jag såg en sådan stor förbättring som 90 Hz-skärmen på nya Oneplus. Det förvånade mig stort hur fantastiskt flyt det är i skärmen. Det må låta som en tramsspecifikation på pappret men i verkligheten är det alltså en enorm uppgradering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av jehuty:

Tar hellre en 10hz skärm med bättre batteri än tvärt om.

Skickades från m.sweclockers.com

Fy fan..skulle få spel och se fönsterna i mobilen gå så segt..ta evighet att skriva sms eller knappa in bank-id m.m..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Önskar jag hade 90-skärm i min telefon, går ju inte att läsa samtidigt som man "skrollar" skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag byter ständigt telefoner och det var länge sedan jag såg en sådan stor förbättring som 90 Hz-skärmen på nya Oneplus. Det förvånade mig stort hur fantastiskt flyt det är i skärmen. Det må låta som en tramsspecifikation på pappret men i verkligheten är det alltså en enorm uppgradering.

Skickades från m.sweclockers.com

Bra flyt jämfört med vad?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Tar hellre en 10hz skärm med bättre batteri än tvärt om.

Skickades från m.sweclockers.com

Fy fan, snacka om huvudvärk att scrolla med 10hz lol.

Permalänk
Medlem

@Nivity: om det är sant så dog tankarna på att införskaffa en pixel..

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

@livsnjutaren: Att skaffa en pixel i Sverige de senaste åren har tyvärr varit ganska mweh, specifikationerna är inte imponerande, google förstör android mer och mer och vill inte ens att du köper en så.

Permalänk
Medlem

Är intresserad då jag är rätt säker på att min nästa telefon ska ha 90+ Hz. Har inte hört någon säga något ont om det förutom att det är väldigt mycket mer smooth och jag älskar många hz på datorn (såpass att jag kör 240 Hz).
Siktar på Oneplus "7T Pro" men Pixel 4 kan bli intressant om den är lätt att få tag på.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

@Nivity: om det är sant så dog tankarna på att införskaffa en pixel..

Ja man får hoppas att det bara är en bug med benchmarken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

6 GB enligt denna läcka:

https://www.xda-developers.com/google-pixel-4-xl-8x-zoom-6gb-...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske men jag antar att 60Hz är den nuvarande standarden? Har för mig att det är det på min S8+ i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

Pixel-telefonerna går väl inte att köpa i Sverige.
https://support.google.com/store/answer/2462844?hl=en

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobMarley:

Pixel-telefonerna går väl inte att köpa i Sverige.
https://support.google.com/store/answer/2462844?hl=en

Inte via Google SE men andra som Google DE med antingen forward eller lite meck och expressfrakt.
Alternativt är Amazon när de får in den. Beställt Pixel 3a på båda sätt och Amazon är enklast imo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

mm får verkligen hoppas det stämmer och geekbench som buggar med modellen. 4GB 2019 på Android känns EXTREMT förlegat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

@Nivity: om det är sant så dog tankarna på att införskaffa en pixel..

Tvärtom för mig, om det bara matchar priset.

Själv vill jag ha en telefon med bra skärm (90hz amoled vore prima), bra kamera (best of the best ofc) men det räcker med "duglig" prestanda på 4gb/64gb om det följs av ett trevligt pris på runt 5000kr.

Varför?

För jag använder min telefon som en flexibel telefon 99% av tiden, inte en handhållen gaming konsol. Jag har fortfarande en LG G2 med 2gb ram/32gb minne som funkar alldeles utmärkt på Android 4 nånting, lol. Men jag vill ha bättre skärm och kamera. Och lite bättre prestanda skulle inte skada.

Huruvida det *sen* finns en Pixel 4 med 8-12gb ram/256gb minne för 10000kr bara för att dom kan är helt irrelevant för mig.

Problemet nu för tiden är att det *bara* släpps sådana feta telefoner... eller så har dom kass kamera. Eller så har dom kass skärm. Eller så kostar dom för mycket. Eller så är det kinatelefoner. Bleh.

Har dock inget riktigt hopp på att det faktiskt blir så. Skulle inte förvåna mig om den underpresterar och ändå är dyr.