Red Dead Redemption 2 för PC/Windows avslöjas i kod

Permalänk
Melding Plague

Red Dead Redemption 2 för PC/Windows avslöjas i kod

En av de mest eftertraktade konsoltitlarna bland PC-spelare är utan tvekan Red Dead Redemption 2. Nu avslöjar granskning av spelkoden att en PC-version är på gång.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan ju hoppas att det släpps tidigare eller samtidigt

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Sån bullshit att sitta och hålla på det för att släppa det vid nästa konsolgeneration.

Permalänk
Medlem

Äntligen!
Det blir köp på direkten.

Jag har spelat en del på Xbox One X och det är verkligen både intressant berättat, stämningsfullt, inlevelsefullt och högupplöst. Men gode jesus moder vad det är svårt att sikta och krångla med cirkelmenyer.
Ser fram emot att kunna rida ifrån snuten och andra otäckingar och panga dem istället för att stendö hela tiden.

Permalänk
Medlem

Ja, OM har jag nog inte tvivlat kring. Vilket företag säger nej till de miljonerna eller rentav miljarderna det kommer generera.

Den stora frågan är och har alltid vart NÄR för mig...tycker ju att det bör bli nästa år ngn gång. GTA V tog väl 1,5 år eller vad var det? Liknande situation här kanske. Återstår att se

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Hoppas hoppas!

Min PS4 låter som en helikopter som är redo att lyfta när jag spelar spelet, så det har blivit liggandes alltför länge!

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Äntligen!
Det blir köp på direkten.

Jag har spelat en del på Xbox One X och det är verkligen både intressant berättat, stämningsfullt, inlevelsefullt och högupplöst. Men gode jesus moder vad det är svårt att sikta och krångla med cirkelmenyer.
Ser fram emot att kunna rida ifrån snuten och andra otäckingar och panga dem istället för att stendö hela tiden.

Kontrollerna är verkligen det sämsta med spelet. Det hjälper inte att det är 30FPS och sjuk input-lag (även på datorskärm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Äntligen!
Det blir köp på direkten.

Jag har spelat en del på Xbox One X och det är verkligen både intressant berättat, stämningsfullt, inlevelsefullt och högupplöst. Men gode jesus moder vad det är svårt att sikta och krångla med cirkelmenyer.
Ser fram emot att kunna rida ifrån snuten och andra otäckingar och panga dem istället för att stendö hela tiden.

Haha sjukt skön kommentar.

OnT: Classic Rockstar tripple-dip inc.

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid hoppas

Det kan även vara så pass enkelt att det är defaultvärden som måste finnas där, spelmotorn som används är samma som användes för GTA V.

Eftersom både PS4 och Xbox One bygger på x86 så är det inte helt osökt att detta är inställningarna som skiljer exempelvis PS4 och PS4 Pro eftersom inställningarna bara har två olika värden.

Ett annat exempel på detta är bland annat MSAA och Refreshrate flaggas med "RequiresDeviceRestart".
Jag har inte stött på ett spel som kräver att jag startar om datorn för att ändra inställningar i alla fall

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara så att de bara jobbar på optimeringar för nästa generations konsoller som ska vara bakåtkompatibla?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Najs Då kanske man äntligen kan testa Rootin tootin cowboy shootin 2!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Asus Strix x570-f gaming | Gigabyte 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3600mhz | WD Black SN850 1TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Ser inte hur något av detta är en bekräftelse av att det är på väg till PC. Det kan lika gärna vara på väg till nästa generations konsoller? Eller missar jag något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Ser inte hur något av detta är en bekräftelse av att det är på väg till PC. Det kan lika gärna vara på väg till nästa generations konsoller? Eller missar jag något?

uppenbara referenser till pc spel, jag menar Min DX11 Max DX 12, sånt behöver väl inte konsoller bry sig om ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HazZarD:

uppenbara referenser till pc spel, jag menar Min DX11 Max DX 12, sånt behöver väl inte konsoller bry sig om ?

kryssboxen kör väl directX.
Är ju trots allt microsoft all the way ;).
Och DX12 verkar vara något som används också

https://blogs.unity3d.com/2018/12/26/directx-12-on-xbox-one-n...

Men några närmre slutsatser vågar jag mig inte på

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

uppenbara referenser till pc spel, jag menar Min DX11 Max DX 12, sånt behöver väl inte konsoller bry sig om ?

Ptjae, helt entydigt är det väl inte.
Det är ju inte så att DirectX är PC-exklusivt, men möjligen så är det väl PC-exklusivt att behöva fråga sig vilken version som finns.

(Xbox One kör anpassade versioner av DirectX 11.2 + DirectX 12)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ja. Håller med föregående talare. Xbox one = dx11, xbox two = dx12?

Det finns väl inget som säger att detta är konfigurations för "element i ett UI där man ändrar konfiguration"? Det hade väl lika gärna kunna vara att de förbereder för att stödja både xbox one och xbox two?

På sin höjd kan jag sträcka mig till "kanske", "hintar om" eller något liknande. Rubriken i den här nyheten är dock "PC/Windows AVSLÖJAS i kod". Det tycker jag är en väldigt optimistisk vinkling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Äntligen!
Det blir köp på direkten.

Jag har spelat en del på Xbox One X och det är verkligen både intressant berättat, stämningsfullt, inlevelsefullt och högupplöst. Men gode jesus moder vad det är svårt att sikta och krångla med cirkelmenyer.
Ser fram emot att kunna rida ifrån snuten och andra otäckingar och panga dem istället för att stendö hela tiden.

Skrivet av dlq84:

Kontrollerna är verkligen det sämsta med spelet. Det hjälper inte att det är 30FPS och sjuk input-lag (även på datorskärm).

Allt blev bättre med en Xbox One Elite Wireless Controller som redan skrivits i forumet/Red Dead Redemption 2 för många månader sen.

Visst är det sorgligt att en dyr/premium handkontroll ska höja upplevelsen, men exakt så vart det!
(vet inte om den vita elite finns kvar, men den såldes många hundralappar billigare! Nu har det ju kommit en version2 som kostar betydligt mycket mer än version1)

Samtidigt är ju Xbox-One-Elite handkontrollen världens bästa handkontroll. Så väl investerade pengar som sitter spot on!!

Faktum är att alla spel höjs med den kontrollen.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

om dem inte kan göra en PC version samtidigt som konsol versionerna så kommer jag inte köpa spelet. jag tänker inte betala fullt pris för ett 2 år gammalt spel, som det kommer vara när det kommer ut.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Allt blev bättre med en Xbox One Elite Wireless Controller som redan skrivits i forumet/Red Dead Redemption 2 för många månader sen.

Visst är det sorgligt att en dyr/premium handkontroll ska höja upplevelsen, men exakt så vart det!
(vet inte om den vita elite finns kvar, men den såldes många hundralappar billigare! Nu har det ju kommit en version2 som kostar betydligt mycket mer än version1)

Samtidigt är ju Xbox-One-Elite handkontrollen världens bästa handkontroll. Så väl investerade pengar som sitter spot on!!

Faktum är att alla spel höjs med den kontrollen.

Har missat det där helt. Vad är det som gör att det blir bättre med kontrollen? Någon med en tl;dr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Har missat det där helt. Vad är det som gör att det blir bättre med kontrollen? Någon med en tl;dr?

Knappast TLDR

Här kommer bilder m text

Xbox Elite Controller

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Har varit nära flera gånger efter fredagsölen att klicka hem ett PlayStation 4. Som tur är har jag inte beställt en, vad jag vet åtminstone, inte fått några avier. Tur det, den hade nog samlat damm efter att ha kört red dead storyn. Hypen är riktig för mig vill verkligen lira igenom spelat. -

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

PC är enda sättet jag kommer spela RDR2 på, så det är bara att hålla tummarna.

Eller så blir det Epic Games Store Exclusive i ytterligare ett år efter PC-releasen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Knappast TLDR

Här kommer bilder m text

Xbox Elite Controller

Texten känns ju tyvärr som att den är en översättning som kommit rakt ur Google Translate eller något

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Frågan är vad man läst nyheter om flest gånger; PC-version hittad gömd i kod för RDR, eller vatten hittat på mars?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Texten känns ju tyvärr som att den är en översättning som kommit rakt ur Google Translate eller något

Ha ha ha ja vad skall man göra

Jag-blev-våldtagen-av-Google Transelate-i-läder-och-nitar

Kanske forska lite själv.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

https://www.pcgamer.com/red-dead-redemption-2-pc-temporarily-...

Kan ju ha skapat lite rycken.
Fattade det som i något annat inlägg för några år sedan att det skulle alla GTA V bli konsol exklusivt ett år eller så. Den biten har ju inte stämt i alla fall.

Nu kan jag inte spelmotorn men la till några rader i en ini fil för ett spel från 2018 som kör Unreal Engine här om dagen. Det är också en motor som kan köras på flera plattformar.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

@Nioreh83:
Off:
Vatten på Mars.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Ha ha ha ja vad skall man göra

Jag-blev-våldtagen-av-Google Transelate-i-läder-och-nitar

Kanske forska lite själv.

Jo, precis...

Skrivet av Nasso:

Har missat det där helt. Vad är det som gör att det blir bättre med kontrollen? Någon med en tl;dr?

Kan slänga in en gammal promo-video från Microsoft: https://www.youtube.com/watch?v=X3E7naRllco
Det är ju rakt av reklam för deras egna produkt, så ta det för vad det är, men videon visar ju iaf upp vad som skiljer "Elite"-kontrollern från deras vanliga.
(Detta då den versionen av Elite-kontrollern som finns ute sedan 2015. Det är ju som nämnts en uppdaterad version på g.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Nasso:

Ser inte hur något av detta är en bekräftelse av att det är på väg till PC. Det kan lika gärna vara på väg till nästa generations konsoller? Eller missar jag något?

Skrivet av HazZarD:

uppenbara referenser till pc spel, jag menar Min DX11 Max DX 12, sånt behöver väl inte konsoller bry sig om ?

Xbox One använde en variant av DirectX 11 vid lanseringen men har uppdaterats till en variant av DirectX 12 i senare systemuppdateringar. Så rent tekniskt skulle koden kunna referera till de olika systemversionerna för konsolen, men det känns väldigt osannolikt. När det var dags att släppa RDR2 hade inte Xbox One-modellerna använt systemversioner med DX11-varianten på flera år, så det är betydligt mer sannolikt att det är kodreferenser till olika gränssnitt för en PC-version.

Gällande referenserna till skärmar och bilduppdatering är det mer sannolikt att det kan handla om referenser till nästa generations konsoler. Xbox One har redan fått stöd för Freesync, och PS5/Scarlett lär sannolikt få än bättre för moderna skärmtekniker. Men referenser till inställningar för grafisk kvalitet och DX11/DX12 är ändå en ganska stark indikation på att en PC-version är på väg. Vi kan bara hoppas på att den inte är så långt fram på den vägen

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

om dem inte kan göra en PC version samtidigt som konsol versionerna så kommer jag inte köpa spelet. jag tänker inte betala fullt pris för ett 2 år gammalt spel, som det kommer vara när det kommer ut.

Önskar bara att alla tänkte som du. Men alla gör nog precis tvärtom och därför ser det ut som det gör...

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd