Kan jag ladda min Samsung s8 med min laptop laddare?

Permalänk
Medlem

Kan jag ladda min Samsung s8 med min laptop laddare?

Hej!

Började fundera idag om jag kan ladda min Samsung s8 med min laddare till den bärbara datorn. Båda använder såklart USB-C och när jag läser lite snabbt på nätet verkar dom flesta säga att det är fullt möjligt. Tog kort på min laddare och där står det att den stödjer 5V/2A vilket borde fungera? Någon som har bättre koll vill förstås inte chansa.

Permalänk
Medlem

Ja det gör bra

*går

Permalänk
99:e percentilen

Yes, det går utmärkt! Båda implementerar USB Power Delivery, så de förhandlar automatiskt fram en spänning att ladda med – 5 V, om man får tro Reddit. S8 kan tydligen dra 3 A i det läget, så 15 W kan du räkna med att kunna plocka ut. Det är också precis vad Samsungs proprietära snabbladdning klarar.

Nu är jag långt ifrån någon expert på batterier eller elektroteknik i allmänhet, men jag laddar bara min S9 med min ThinkPad-laddare eller den medföljande snabbladdaren när jag faktiskt behöver ladda snabbt. Den dagliga (nattliga) laddningen sköts av en iPhone-laddare, som är begränsad till 5 W, då jag tror att det sliter mindre på batteriet (men rätta mig gärna).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Ja det gör bra

*går

Skrivet av Alling:

Yes, det går utmärkt! Båda implementerar USB Power Delivery, så de förhandlar automatiskt fram en spänning att ladda med – 5 V, om man får tro Reddit. S8 kan tydligen dra 3 A i det läget, så 15 W kan du räkna med att kunna plocka ut. Det är också precis vad Samsungs proprietära snabbladdning klarar.

Nu är jag långt ifrån någon expert på batterier eller elektroteknik i allmänhet, men jag laddar bara min S9 med min ThinkPad-laddare eller den medföljande snabbladdaren när jag faktiskt behöver ladda snabbt. Den dagliga (nattliga) laddningen sköts av en iPhone-laddare, som är begränsad till 5 W, då jag tror att det sliter mindre på batteriet (men rätta mig gärna).

Okej!
Jag testade och det fungerade utmärkt. Tack så mycket!