Cyberpunk 2077 bekräftas få multiplayer – släpps efter enspelarläget

Permalänk
Melding Plague

Cyberpunk 2077 bekräftas få multiplayer – släpps efter enspelarläget

Tidigare rapporter angav att CD Projekt RED:s kommande stortitel ska få multiplayer-läge. Nu bekräftar företaget detta och meddelar att läget släpps efter spelets lansering.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Vaddå vill du inte ha 100000 spelare som springer omkring och dansar lustigt X-P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

är det nån coopaktig som man kan hoppa in/ur hur man vill är det ok. Bra att det inte kommer ta tid/resurser från SP delen iaf.
Kör mest SP själv så det är det viktiga för mig.
Gillar dock MP om det är som i MHW och Warframe.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Snälla låt det vara Coop.

Kanske gör ett eget "GTA Online" fast för cyberpunk
Haha coolt, ser fram emot spelet och har förbokat det på GoG

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Defender: Om vårens rapporter stämmer sköts multiplayer-delen av en separat avdelning i en annan stad, vilket om det stämmer innebär att det inte tar resurser från teamet som utvecklar enspelarläget.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Hoppas det är multiplayer med inspiration från GTA Roleplay communityt.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Gör man det multiplayer så känns det ju alltid i spelet även om man kör SP, dom får kompromissa på saker helt enkelt, det vet man ju från historia xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Kanske gör ett eget "GTA Online" fast för cyberpunk
Haha coolt, ser fram emot spelet och har förbokat det på GoG

Skrivet av Niclas:

Hoppas det är multiplayer med inspiration från GTA Roleplay communityt.

Såg nån nämna nått om Gta på fz också. Vad har har Gta med cyberpunk att göra, har jag missat nått?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

jag tror att det här blir deras version av gta multiplayer och kommer bombarderas av mikrotransaktioner men förhoppningsvis bara kosmetiska såna, antagligen det som är tänkt att finansiera DLCerna som skulle vara gratis.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

Mycket tråkigt att höra. Det betyder massvis av tid / resurser / pengar kommer gå åt till det, hade mycket hellre sett att man spenderat det på förbättringar på spelet som sådant (story, grafik, bugfixar osv).. Tycket iofs det samma om te.x GTA där man efter släppet i princip inte ägnar något alls åt SP, blir väl samma här eftersom det är så resurskrävande med MP (+ går att göra pengar på det).

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Defender:

Såg nån nämna nått om Gta på fz också. Vad har har Gta med cyberpunk att göra, har jag missat nått?

Det finns 2 väldigt "möjliga" scenarion i hur man skulle kunna bygga upp MP i Cyberpunk 2077;

  1. Man gör spelet delvis eller helt spelbart i Co-op läge.

  2. Man öppnar upp världen som GTA V gjorde.

Personligen tror jag mer på det senare, bara att kolla på Rockstar och hur mycket pengar dom tjänat där. Nu tror jag inte CDProjektRed skulle sälja "in-game cash", men fullt möjligt att dom kanske säljer 'augmentations' och/eller andra kosmetiska saker så som skins, kläder o.s.v.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Såg nån nämna nått om Gta på fz också. Vad har har Gta med cyberpunk att göra, har jag missat nått?

Skämtar du?
Jag skämtade ju mest pga hur spelet ser ut samt att det kanske kan passa in rätt bra men om det blir verklighet så hypar jag lite till haha

Permalänk
Medlem

Med tanke på att CDPR har hanterat DLC:n grymt bra med Witcher 3 så är jag inte allt för orolig. Deras DLC:n säljer ju fortfarande bra, så jag tror nog inte att de kommer att överge den modellen. Sen är det ju möjligt att de börjar sälja annat utöver det som endast påverkar MP, vilket inte är så farligt om det endast är kosmetiskt, eller om tilläggen ger funktionalitet men inte delar upp spelarbasen på ett dåligt sätt.

Det ska bli intressant att se. Ännu mera intressant blir att se om mitt GTX 1080 klarar av spelet med lows på minst 60 FPS i 1080p very high (inte ultra).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag älskar coop och multiplayer! Detta gör ju spelet ännu mer intressant för mig i alla fall!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Skämtar du?
Jag skämtade ju mest pga hur spelet ser ut samt att det kanske kan passa in rätt bra men om det blir verklighet så hypar jag lite till haha

jag mena mest om dem samarbetat eller nått annat jag missat isåfall.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

Hoppas verkligen coop är inkluderat när dom pratar multiplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Gör man det multiplayer så känns det ju alltid i spelet även om man kör SP, dom får kompromissa på saker helt enkelt, det vet man ju från historia xD

Inte om det är två skiljt olika team som skapar SP kontra MP..

Skrivet av Bemushroomed:

Mycket tråkigt att höra. Det betyder massvis av tid / resurser / pengar kommer gå åt till det, hade mycket hellre sett att man spenderat det på förbättringar på spelet som sådant (story, grafik, bugfixar osv).. Tycket iofs det samma om te.x GTA där man efter släppet i princip inte ägnar något alls åt SP, blir väl samma här eftersom det är så resurskrävande med MP (+ går att göra pengar på det).

Inte händelsevis. Om MP börjar filas på EFTER att man slutfört SP delen så tas ju inte resurser från SP direkt utan dessa resurser hade antagligen gått till något annat spel ifall MP inte varit en del av ekvationen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Inte händelsevis. Om MP börjar filas på EFTER att man slutfört SP delen så tas ju inte resurser från SP direkt utan dessa resurser hade antagligen gått till något annat spel ifall MP inte varit en del av ekvationen.

Det är naivt att tro att endast MP kommer vara buggigt. I dagsläget när det gäller spelsläpp så får vi en tidig BETA där i princip det mesta måste slipas på. Men låt säga att för enda gången i historien (nästan) så är spelet rätt buggfritt, då vill jag hellre se att dessa resurser och pengar går till att göra tillägg, precis som för Witcher. Bara se på GTA eller RDR2, hur mycket gör dom för SP, allting dom gör är ju för MP, kan lova att det blir samma här för de som spelar MP kommer gnälla högst och kräva mest.

Nä detta är inte ett spel jag längre kommer supporta, jag kommer spela det men ett köp är nu helt uteslutet för min del. Inte nog med att de böjer sig för SJW's så vi nu ska spela som en könslös person (som 99.9% av spelarna inte kommer kunna identifiera sig med), nu ska dom satsa på MP också som de flesta inte har intresse av heller.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Det är naivt att tro att endast MP kommer vara buggigt. I dagsläget när det gäller spelsläpp så får vi en tidig BETA där i princip det mesta måste slipas på. Men låt säga att för enda gången i historien (nästan) så är spelet rätt buggfritt, då vill jag hellre se att dessa resurser och pengar går till att göra tillägg, precis som för Witcher. Bara se på GTA eller RDR2, hur mycket gör dom för SP, allting dom gör är ju för MP, kan lova att det blir samma här för de som spelar MP kommer gnälla högst och kräva mest.

Nä detta är inte ett spel jag längre kommer supporta, jag kommer spela det men ett köp är nu helt uteslutet för min del. Inte nog med att de böjer sig för SJW's så vi nu ska spela som en könslös person (som 99.9% av spelarna inte kommer kunna identifiera sig med), nu ska dom satsa på MP också som de flesta inte har intresse av heller.

Någon behöver en redig kaka här, lugn nu med gnället. Detta kommer vara ett fantastiskt spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Det är naivt att tro att endast MP kommer vara buggigt. I dagsläget när det gäller spelsläpp så får vi en tidig BETA där i princip det mesta måste slipas på. Men låt säga att för enda gången i historien (nästan) så är spelet rätt buggfritt, då vill jag hellre se att dessa resurser och pengar går till att göra tillägg, precis som för Witcher. Bara se på GTA eller RDR2, hur mycket gör dom för SP, allting dom gör är ju för MP, kan lova att det blir samma här för de som spelar MP kommer gnälla högst och kräva mest.

Nä detta är inte ett spel jag längre kommer supporta, jag kommer spela det men ett köp är nu helt uteslutet för min del. Inte nog med att de böjer sig för SJW's så vi nu ska spela som en könslös person (som 99.9% av spelarna inte kommer kunna identifiera sig med), nu ska dom satsa på MP också som de flesta inte har intresse av heller.

Huh? Vem har sagt ett dyft om buggar? När två skilda lag fokuserar på två MP kontra SP så kan man inte säga att de drar resurser från varandra per automatik. Faktum är att om du skippar spelet för att de lägger till MP så var du nog inte så inne på att köpa spelet från första början. Sedan att det skulle vara SJW att man spela som en könlös person är ju skrattretande att påstå. Samma gäller ditt påstående som sätter din egen åsikt som norm. Har själv sett fram emot spelet sedan de annonserades och vet du vad? Jag är helt okej med MP. Och det verkar många vara om man läser på diverse forum. Så "de flesta" betyder nog bara en väldigt högljudd minoritet. Plus dig då..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Huh? Vem har sagt ett dyft om buggar?

uh, jag? Spel har alltid buggar, eller hur..

Citat:

När två skilda lag fokuserar på två MP kontra SP så kan man inte säga att de drar resurser från varandra per automatik.

Trams. Varje utvecklare har såklart ett tak vad gäller resurser, att tro att ett helt nytt team som jobbar med MP inte tar resurser är naivt.

Citat:

Faktum är att om du skippar spelet för att de lägger till MP så var du nog inte så inne på att köpa spelet från första början.

Cyberpunk är mitt favorit P&P spel sedan tidigt 90-tal. Cyberpunk råkar vara min favoritgenre sedan jag läste Neuromancer, så det är nog ingen underdrift att säga att det varit ett av de mer efterlängtade spelen för mig, fortfarande ser jag fram emot det såklart, men CDP har jag tappat förtroendet för. Iofs gjorde jag det redan med Witcher 3 när de ljög om att spelet inte var nedgraderat grafiskt och använde en gammal motor för att promota spelet (eftersom grafiken var bättre).

Citat:

Sedan att det skulle vara SJW att man spela som en könlös person är ju skrattretande

Det enda som är skrattretande är att CDP böjer sig inför ett fåtal högljuda aktivister, dom är långt under 1% av spelarbasen. CDP erkänner rakt av att det inte är för att det passar universumet utan för att de ska vara mer "inclusive". Ett argument som fallerar direkt då de flesta människor trots allt ser sig som man eller kvinna. Som rollspelsutvecklare borde de även inse att val är en stor del av rollspelande, det hade varit en skitsak att lägga till "könslös" och samtidigt ha kvar man och kvinna. Istället blir det ett politiskt ställningstagande - alla ska med på HBTQ-flumtåget och spela som könslös.

Det här är politiska aktivister som hela tiden terroriserar utvecklare med att få igenom olika krav, INGEN utvecklare ska behöva styra pipan efter dom, då har man inte mycket till ballar. Sådana utvecklare förtjänar iaf inte min respekt eller pengar och man är dåre om man stödjer det. Man kan spela det, men att köpa det, nej. Vi behöver visa med mycket stor tydlighet att vi inte accepterar att politiska aktivister styr spelens utveckling. Jag gav senast bl.a Ion Fury en fet tumme ner när de böjde sig inför för dessa aktivister (säkerligen exakt samma personer - Reset Era-gänget), som tur är så valde de sedan att backa, vilket jag såklart berömde utvecklaren för.

Det är egentligen allt jag har att säga om detta (plus det blir lite väl OT), kommer inte ödsla tid på människor som inte förstår hur dessa saker är extremt dåliga och vad det i längden kan leda till om det får fortsätta. När det gäller film är vi som vi alla vet redan där, och inte har det lett till något bra.. Vi ska inte politisera underhållningsindustrin ännu mer, låt vara spel vara ifred och sluta böj er inför aktivister, köpare som utvecklare, ha nolltolerans.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

@Bemushroomed: Snacka om glädjedödare.

Jag blev genast MER intresserad, cyberpunk är inte min stil-genre egentligen, men openworld och förhoppningsvis Co-Op så blev det genast otroligt intressant!

CDPR har inte gjort mig besviken, så hoppas de inte ska göra det nu

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

uh, jag? Spel har alltid buggar, eller hur..

Trams. Varje utvecklare har såklart ett tak vad gäller resurser, att tro att ett helt nytt team som jobbar med MP inte tar resurser är naivt.

Cyberpunk är mitt favorit P&P spel sedan tidigt 90-tal. Cyberpunk råkar vara min favoritgenre sedan jag läste Neuromancer, så det är nog ingen underdrift att säga att det varit ett av de mer efterlängtade spelen för mig, fortfarande ser jag fram emot det såklart, men CDP har jag tappat förtroendet för. Iofs gjorde jag det redan med Witcher 3 när de ljög om att spelet inte var nedgraderat grafiskt och använde en gammal motor för att promota spelet (eftersom grafiken var bättre).

Det enda som är skrattretande är att CDP böjer sig inför ett fåtal högljuda aktivister, dom är långt under 1% av spelarbasen. CDP erkänner rakt av att det inte är för att det passar universumet utan för att de ska vara mer "inclusive". Ett argument som fallerar direkt då de flesta människor trots allt ser sig som man eller kvinna. Som rollspelsutvecklare borde de även inse att val är en stor del av rollspelande, det hade varit en skitsak att lägga till "könslös" och samtidigt ha kvar man och kvinna. Istället blir det ett politiskt ställningstagande - alla ska med på HBTQ-flumtåget och spela som könslös.

Det här är politiska aktivister som hela tiden terroriserar utvecklare med att få igenom olika krav, INGEN utvecklare ska behöva styra pipan efter dom, då har man inte mycket till ballar. Sådana utvecklare förtjänar iaf inte min respekt eller pengar och man är dåre om man stödjer det. Man kan spela det, men att köpa det, nej. Vi behöver visa med mycket stor tydlighet att vi inte accepterar att politiska aktivister styr spelens utveckling. Jag gav senast bl.a Ion Fury en fet tumme ner när de böjde sig inför för dessa aktivister (säkerligen exakt samma personer - Reset Era-gänget), som tur är så valde de sedan att backa, vilket jag såklart berömde utvecklaren för.

Det är egentligen allt jag har att säga om detta (plus det blir lite väl OT), kommer inte ödsla tid på människor som inte förstår hur dessa saker är extremt dåliga och vad det i längden kan leda till om det får fortsätta. När det gäller film är vi som vi alla vet redan där, och inte har det lett till något bra.. Vi ska inte politisera underhållningsindustrin ännu mer, låt vara spel vara ifred och sluta böj er inför aktivister, köpare som utvecklare, ha nolltolerans.

Äh, lägg av. Nu dömer du ut spelet på förhand - och inte ens för att det är något som påverkar spelet. Det är ju inte ens så att de har plockat bort valet av man eller kvinna - de bara ger dig mera modifieringsalternativ och kallar det för body types.

Jag brukar i vanliga fall reagera rätt starkt på överdriven politisk korrekthet, men det här är inte ett sånt fall.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Cyberpunk är mitt favorit P&P spel sedan tidigt 90-tal. Cyberpunk råkar vara min favoritgenre sedan jag läste Neuromancer, så det är nog ingen underdrift att säga att det varit ett av de mer efterlängtade spelen för mig, fortfarande ser jag fram emot det såklart, men CDP har jag tappat förtroendet för. Iofs gjorde jag det redan med Witcher 3 när de ljög om att spelet inte var nedgraderat grafiskt och använde en gammal motor för att promota spelet (eftersom grafiken var bättre).

Det enda som är skrattretande är att CDP böjer sig inför ett fåtal högljuda aktivister, dom är långt under 1% av spelarbasen. CDP erkänner rakt av att det inte är för att det passar universumet utan för att de ska vara mer "inclusive". Ett argument som fallerar direkt då de flesta människor trots allt ser sig som man eller kvinna. Som rollspelsutvecklare borde de även inse att val är en stor del av rollspelande, det hade varit en skitsak att lägga till "könslös" och samtidigt ha kvar man och kvinna. Istället blir det ett politiskt ställningstagande - alla ska med på HBTQ-flumtåget och spela som könslös.

Om du nu var en stor fan av Cyberpunk 2020 etc, så kanske du även vet att när man skapar sin character där så är det ingenstans där du sätter vilket kön du är. Hela ditt charactersheet är uppbyggt för att du får sätta vad du vill. Det enda på Charactersheet där man definierar kön, är på dina syskon, dvs du satte hur många syskon du hade som var män respektive kvinnor. Men aldrig på dig själv.
Så, hur gör detta att CPR böjer sig, då de faktiskt istället följer det som Mike P. har skapat?

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Defender: Om vårens rapporter stämmer sköts multiplayer-delen av en separat avdelning i en annan stad, vilket om det stämmer innebär att det inte tar resurser från teamet som utvecklar enspelarläget.

Du tänker som en riktigt pr-konsult. Självklart tar det resurser från teamet som utvecklar spelet jämfört med vilka resurser de kunde haft om man inte lagt pengar på multiplayer.

"Köp så mycket kött du kan!"
Kommer hem med ett kilo
"Varför köpte du bara ett kilo, pengarna räckte ju till 5"
"Jag köpte kött för alla pengar som var kvar efter att jag betalt för mjölk och grönsaker"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av necris:

Du tänker som en riktigt pr-konsult. Självklart tar det resurser från teamet som utvecklar spelet jämfört med vilka resurser de kunde haft om man inte lagt pengar på multiplayer.

"Köp så mycket kött du kan!"
Kommer hem med ett kilo
"Varför köpte du bara ett kilo, pengarna räckte ju till 5"
"Jag köpte kött för alla pengar som var kvar efter att jag betalt för mjölk och grönsaker"

Skickades från m.sweclockers.com

Tja, till viss del kan man tycka.Men som CPR själva säger, så är MP inget som ska komma ut till lauch, utan långt senare.
"2/2 The plan for now is to deliver Cyberpunk 2077 in April, then follow up with DLCs (free!) and single player content, and — once we’re done — invite you for some multiplayer action." - Från Deras Twitter

Vilket även kan betyda att MP kan komma ut 2021. - Det jag vet från CPR från tidigare, är att de alrig hafsat igenom saker. Se bara på deras DLCs från W3, de var riktigt bra.
Jag tror att många tolkar för mycket i vad CPR nu går ut med, och deras problem kan vara, att de annonserar ut lite för mycket information på väldigt kort tid. Så alla "goes bananas"...

Sen är ju inte detta en nyhet, då de redan 2013 sa att CP2077 kommer att få MP. Så att det skulle stjäla resurser nu stämmer ju inte, då de haft detta med i beräkningarna under 6 år.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av necris:

Du tänker som en riktigt pr-konsult. Självklart tar det resurser från teamet som utvecklar spelet jämfört med vilka resurser de kunde haft om man inte lagt pengar på multiplayer.

"Köp så mycket kött du kan!"
Kommer hem med ett kilo
"Varför köpte du bara ett kilo, pengarna räckte ju till 5"
"Jag köpte kött för alla pengar som var kvar efter att jag betalt för mjölk och grönsaker"

Skickades från m.sweclockers.com

Tja, då räknar du ju med en begränsad budget. Om de har möjlighet till finansiering (vilket de ju självklart har) så handlar det mera om vad som blir lönsamt efter att man räknar in finansieringskostnader. Om de räknar med att försäljningen ökar pga MP så kan de satsa mera på det och öka totala budgeten och resurserna för utvecklingen. Då blir SP troligtvis inte lidande, om de har planerat det bra rent designmässigt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum