Nu släpps biljetterna till SweClockers stora 20‑årsjubileum i Stockholm

Permalänk
Medlem

Shotbricka?
En?
?
Man tar in en liter och ber bartendern kasta kapsylen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev inbjuden igår och har precis bokat min biljett. Nu ska jag bara fixa resa (bor i Gbg, tar nog bilen eller kanske tåget), hotell och inkvartering åt mina katter.

Är det några andra Göteborgare som tänker åka till Stockholm på fredagen 8/11 om jag tar bilen finns det tre sköna platser i min Macan som står tomma just nu. Tänkte åka hem på söndagen 10/11.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Bokat och klart! Ser fram emot att träffa er Lets party!!!!

Permalänk
Medlem

Fick precis min inbjudning. Hade vart underbart roligt att komma och hänga med alla felllow geeks, men passar inte alls in i livet just då

Hoppas ni kan ha roligt ändå!

Permalänk
Medlem

Kan inte en lista över deltagare upprättas som fylls på efterhand?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Triton242:

Kan inte en lista över deltagare upprättas som fylls på efterhand?

Det är på gång! Vi har själva lite is i magen i väntan på att fler ska knipa en biljett. Listan lär komma inom närmsta dagarna, kanske redan imorgon.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det är på gång! Vi har själva lite is i magen i väntan på att fler ska knipa en biljett. Listan lär komma inom närmsta dagarna, kanske redan imorgon.

SweeT

Permalänk
Medlem

Ska bli kul! Från att ha smyghängt på forumet och sen blivit riktig medlem i många år.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

För venmsomhelst typ?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Ja då har jag köpt min biljett också
Låter spännande det här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Blev inbjuden igår och har precis bokat min biljett. Nu ska jag bara fixa resa (bor i Gbg, tar nog bilen eller kanske tåget), hotell och inkvartering åt mina katter.

Är det några andra Göteborgare som tänker åka till Stockholm på fredagen 8/11 om jag tar bilen finns det tre sköna platser i min Macan som står tomma just nu. Tänkte åka hem på söndagen 10/11.

Citerar mig själv här. Jag planerar att dra från Gbg i min Macan på eftermiddagen fredag 8/11, slutmålet är Långholmen Hotell runt 1400m från "kalaset". Detta är alltså dagen före 9/11 och hemfärd blir på eftermiddagen dagen efter (10/11, söndag strax efter tolv). Är Ni intresserade hör av Er annars kör jag själv, no problemas. Finns inget som säger att man behöver åka båda vägarna.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Har precis knipit en biljett.
Frågan nu är hur göra med hemresa. Resa hem med sista tåget och missa efterfesten. Alternativt ta in på hotell och resa hem senare under dagen. Eller ta bilen och vara tvungen att undvika alkohol.
Lutar åt att ta in på hotell och behöver därför hjälp.

Då jag inte är stockholmare har jag ingen aning om hur SL:s biljettsystem fungerar eller ens vilka hotell som är billiga men ändå bra.
Tips på hotell eller annat billigt boende tas tacksamt emot.

/Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Freezer64Pro:

Har precis knipit en biljett.
Frågan nu är hur göra med hemresa. Resa hem med sista tåget och missa efterfesten. Alternativt ta in på hotell och resa hem senare under dagen. Eller ta bilen och vara tvungen att undvika alkohol.
Lutar åt att ta in på hotell och behöver därför hjälp.

Då jag inte är stockholmare har jag ingen aning om hur SL:s biljettsystem fungerar eller ens vilka hotell som är billiga men ändå bra.
Tips på hotell eller annat billigt boende tas tacksamt emot.

/Freezer

Här kommer ett par tips på krypavstånd till Skyddsrummet:

https://www.google.com/travel/hotels/Stockholm?g2lb=2502405%2...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Freezer64Pro:

Har precis knipit en biljett.
Frågan nu är hur göra med hemresa. Resa hem med sista tåget och missa efterfesten. Alternativt ta in på hotell och resa hem senare under dagen. Eller ta bilen och vara tvungen att undvika alkohol.
Lutar åt att ta in på hotell och behöver därför hjälp.

Då jag inte är stockholmare har jag ingen aning om hur SL:s biljettsystem fungerar eller ens vilka hotell som är billiga men ändå bra.
Tips på hotell eller annat billigt boende tas tacksamt emot.

/Freezer

Bra att du ordnade biljett, välkommen :).

Finns ett vandrarhem på en båt mittemot eventlokalen och bredvid festlokalen. https://www.booking.com/hotel/se/den-rapda-bay-ten.sv.html

Det är det absolut närmsta hotellet. Annars skulle jag kolla runt Hornstull eller Mariatorget. Båda har tunnelbanestationer och biljett är lättast att köpa med SL:s app / swish.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Freezer64Pro:

Har precis knipit en biljett.
Frågan nu är hur göra med hemresa. Resa hem med sista tåget och missa efterfesten. Alternativt ta in på hotell och resa hem senare under dagen. Eller ta bilen och vara tvungen att undvika alkohol.
Lutar åt att ta in på hotell och behöver därför hjälp.

Då jag inte är stockholmare har jag ingen aning om hur SL:s biljettsystem fungerar eller ens vilka hotell som är billiga men ändå bra.
Tips på hotell eller annat billigt boende tas tacksamt emot.

/Freezer

Enkelbiljett köper du smidigast i SL-appen. Gäller i 70 min om jag inte minns fel. Samma biljett gäller runt om i hela regionen. Fria byten under den tiden

Hotell har alla olika preferenser på vad gäller pris, komfort frukost mm mm.
Råder dig att spana in typ booking.com eller annan liknande tjänst. Lätt att sortera på pris och geografiskt läge.

Jag menar, en del nöjer sig med en säng i sovsal bara för att det är billigt. Finns flera hostels som du hittar på booking. Personligen är jag för gammal för sånt nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Citerar mig själv här. Jag planerar att dra från Gbg i min Macan på eftermiddagen fredag 8/11, slutmålet är Långholmen Hotell runt 1400m från "kalaset". Detta är alltså dagen före 9/11 och hemfärd blir på eftermiddagen dagen efter (10/11, söndag strax efter tolv). Är Ni intresserade hör av Er annars kör jag själv, no problemas. Finns inget som säger att man behöver åka båda vägarna.

Jag är intresserad, har skickat ett pm till dig.

Permalänk
Medlem

Revisorn: Vad är det här för utgifter från november?
serdyllon: Kick-off i Stockholm.
Revisorn: Jasså? Ja, men då kan vi nog klassa det som personalrepresentation. Middag vetifan, men skulle du säga att det kan räknas som "enklare förtäring"?
serdyllon: Absolut. Bokstavligt talat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Citerar mig själv här. Jag planerar att dra från Gbg i min Macan på eftermiddagen fredag 8/11, slutmålet är Långholmen Hotell runt 1400m från "kalaset". Detta är alltså dagen före 9/11 och hemfärd blir på eftermiddagen dagen efter (10/11, söndag strax efter tolv). Är Ni intresserade hör av Er annars kör jag själv, no problemas. Finns inget som säger att man behöver åka båda vägarna.

Skrivet av GuessWho:

Jag är intresserad, har skickat ett pm till dig.

Samma här, om plats finnes.

Permalänk
Avstängd

Jag har bokat en natt på hotell Scandic Malmen med ett rum med två enkelsängar. Någon som behöver en säng så går det att lösa. ca 1,8 km från festen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Citerar mig själv här. Jag planerar att dra från Gbg i min Macan på eftermiddagen fredag 8/11, slutmålet är Långholmen Hotell runt 1400m från "kalaset". Detta är alltså dagen före 9/11 och hemfärd blir på eftermiddagen dagen efter (10/11, söndag strax efter tolv). Är Ni intresserade hör av Er annars kör jag själv, no problemas. Finns inget som säger att man behöver åka båda vägarna.

Skall bli galet roligt det här, biljett bokad. Om Bascule tänker RV40 mot Stockholm är jag gärna på samåkning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag har bokat en natt på hotell Scandic Malmen med ett rum med två enkelsängar. Någon som behöver en säng så går det att lösa. ca 1,8 km från festen.

Ja det hade ju varit praktiskt att kunna dela kostnaden. Rätt bra läge också, speciellt om man tänker sig lite efterfest sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Triton242:

Ja det hade ju varit praktiskt att kunna dela kostnaden. Rätt bra läge också, speciellt om man tänker sig lite efterfest sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Var lite så jag tänkte också.
Ska bara ha för att sova och kanske inte så många timmar heller ifall det blir vidare utgång

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Har fått en inbjudan och det hade varit jäkligt kul att komma! Men att man bor på annan kontinent och har unge med beräknad spawn-time om ca 3 veckor gör det hela väldigt svårt. Lyckades tajma senaste träffen i Stockholm och man får vara nöjd med det.

Litar på att de som kan ta sig dit har kul och hittar på dumheter som vi andra kan ta del av på annat sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillar bunkrar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt skoj ska det här bli!
Biljett självklart köpt och väntar spänt på att det ska bli november (vem har någonsin sagt det tidigare?)!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag har skapat en tråd för alla som redan har löst biljett. Där finns även den aktuella gästlistan med mera. Passa på att efterlysa samåkning!

> Vi som ska på SweClockers Live! – 20-årsjubileum i Stockholm

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argammon:

Skall bli galet roligt det här, biljett bokad. Om Bascule tänker RV40 mot Stockholm är jag gärna på samåkning!

Kör nog inte via Borås men kan du ta dig till Gbg så kan du hänga på.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Har du bilen full? Tågpriserna är hutlösa, så om man delar bensinpengarna så spar man en hel del.