Klocka för träning

Permalänk
Medlem

Klocka för träning

Tjejen vill ha en Fitbit, Garmin Vivomove eller liknande smart watch. Huvudsyftet är träning och jag fattar fan inte vad som skiljer alla dessa klockor trots att jag både är tech- och klocknörd.

Prio är följande:

  • Bluetooth/spotify stöd så man slipper mobilen på löptur dvs koppla hörlurar mot klockan (om det finns?)

  • GPS för att spåra löpturer och räkna steg osv

  • Vattentålig för ev dusch (tvivlar på detta då jag har dålig erfarenhet av detta från vanliga klockor under 200m wr)

  • Sömnövervakning

  • Plus i kanten är om den på ngot sätt liknar en vanlig klocka, gärna roséfärgad

Ser tyvärr att alla dessa är väldigt stora och trots att hon är bitig för att vara kvinna har hon genetiskt inte lika maffiga handleder som vi män så allt över 42mm börjar se löjligt stort ut.

Permalänk
Medlem

Polar har många modeller att välja mellan och rekommenderas av dom jag känner som använder dom.
Dom glöms ofta bort i snacket om träningsklockor, däremot är dom flitigt använda av längdskidlandslaget och likande.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Tjejen vill ha en Fitbit, Garmin Vivomove eller liknande smart watch. Huvudsyftet är träning och jag fattar fan inte vad som skiljer alla dessa klockor trots att jag både är tech- och klocknörd.

Prio är följande:

  • Bluetooth/spotify stöd så man slipper mobilen på löptur dvs koppla hörlurar mot klockan (om det finns?)

  • GPS för att spåra löpturer och räkna steg osv

  • Vattentålig för ev dusch (tvivlar på detta då jag har dålig erfarenhet av detta från vanliga klockor under 200m wr)

  • Sömnövervakning

  • Plus i kanten är om den på ngot sätt liknar en vanlig klocka, gärna roséfärgad

Ser tyvärr att alla dessa är väldigt stora och trots att hon är bitig för att vara kvinna har hon genetiskt inte lika maffiga handleder som vi män så allt över 42mm börjar se löjligt stort ut.

Är också i samma veva, tror att jag kommer köpa den: https://www.netonnet.se/art/telefoner/smartwatch/klockor/fitbit-versa-2-petalcopper-rose/1009694.13979/?showSubscriptionModal=false&pTab=standard fast i svart färg men här har ni en roséfärgad. Den här är den nya Fitbit Versa som kommer ut 24 september.

Är det lite för dyrt så har ni förra Fitbit Versa https://www.netonnet.se/art/halsa-personvard/sport-och-traning/pulsklocka/fitbit-versa-peach/1003197.9159/ dock hittar jag ej en roséfärgad.

Permalänk
Medlem

@DOGE hittades det någon klocka? Är själv på jakt efter en med ungefär samma krav.

Skickades från m.sweclockers.com