Permalänk
Medlem

Vitt Ghost S1 Case

Tog mig i kragen och målade mitt chassi vitt.

Har en fundering att testa en hel glas sida med enbart Standoffs och luft från sidorna kommentarer om detta funkar 6 mm.

Besök galleriet här

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Hur förbereddes och målade du chassit?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Slipade ner chassit, grundmålning 2 lager sedan Vita täckfärgen 3 lager och mellan slipning för att få tunna starka lager som täcker och blir individuella.

Allt så klart nedmonterades och efter målning så satt jag ihop det igen.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Administrativ avgift

@Jonas79: Älskar att du lyckats färga det riktigt bra vitt , men gillar inte riktigt plexisidan tycker inristningen täcker allt vilket gör en genomskinligsida totalt värdelöst. Kanske motivlacka sidan?

Btw har du produktnamn på vilka färger/grundfärg du använde för detta? och en kanske mer detaljerad guide?

Typ - sprayade på lager 1 - lät torka X min - slipade med X papper - lager 2 torkade - slipade med X papper osv.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Jonas79: Älskar att du lyckats färga det riktigt bra vitt , men gillar inte riktigt plexisidan tycker inristningen täcker allt vilket gör en genomskinligsida totalt värdelöst. Kanske motivlacka sidan?

Btw har du produktnamn på vilka färger/grundfärg du använde för detta? och en kanske mer detaljerad guide?

Typ - sprayade på lager 1 - lät torka X min - slipade med X papper - lager 2 torkade - slipade med X papper osv.

Är inte helt klar med Glas sidan letar bättre Standoffs och tumskruvar.

Målet är Tempered Glas istället från glasmästare.

Montera ner hela chassit och slipade alla bitar individuellt grundligt med maskin och hand slipning började med 60, 120 och sista 180.

Grundfärg från Överskott bolaget på sprayfärg 50-60 kr flaskan, 2 lager torktid 30 - 40 min och mellanslipning 180 sandpapper för rispning och att färgen fäster bättre.

Matt vitt från Dollarstore M+ står det på Sprayfärg och 3 lager, Torktid 2 timmar per lager och härdat efter alla lager 24 timmar.

Även på vita mellanslipning med 180 papper.

Som alltid med sprayfärg ger tunna täckande färglager bästa resultat så det ej blir tinningar och blir det så vänta tills det torkar och slippa det till jämnt tunt lager innan nästa lager sprayas.

Allt går att lösas även vid fel och tänk på att färgen ej fastnar på underliggande material brukar lägga mina bitar på kork handslip klossarna eller suddigummi aldrig sett att dessa kladdar fast på metall.

Lackbox eller utomhus rekommenderar jag också pga sprayfärg ger en dimma som sprids genom luften i ett rum överallt.

Tänk på att Torktid behövs uppfyllas annars smetar färgen ihop sig och blir ej individuella lager och korrekta färgen.
@andra94

Är tidskrävande men resultatet blev jag nöjd med och är riktigt vitt och samma färgton på chassit och Tophats.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Administrativ avgift

@Jonas79: denna ? https://www.öob.se/bygg/mala-foga-tapetsera/sprayfarg/sprayfa...

2:frågan: hur stryktålig är färgen ? Ex om man skulle råka stöta emot någon plastgrej eller en läskburk ?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Jonas79: denna ? https://www.öob.se/bygg/mala-foga-tapetsera/sprayfarg/sprayfa...

2:frågan: hur stryktålig är färgen ? Ex om man skulle råka stöta emot någon plastgrej eller en läskburk ?

Japp det är korrekta grundfärg jag använde.

Färgen har jag uppfattat som stryktålig hittils har haft den vält på alla sidor och känns mer tålig en min svarta anodized pga den fick jag lätt en skada från början och då gick det genom hela lagret.

Sett lite på en topphat men är enbart lite ytligt pga lite för tjockt lager på hörnet men syns enbart på väldigt nära håll och som sagt första lagret pga ej tunt lager på runda hörnet
@andra94

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Liten prick på hörnet i färgen

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.