Tips på bra turbaserat strategispel som man spela online mellan kollegor?

Permalänk
Medlem

Tips på bra turbaserat strategispel som man spela online mellan kollegor?

Hej!

Finns det något av de klassiska strategi och turbaseradespelen som finns så man kan spela över nätet? Och som sparas då naturligtvis? Tanken är att spela med kollegorna i en annan stad och som man kan köra på rasten, kvällarna, på tåget till jobbet etc?

Warlords? (amigaspelet)
Civilization?
Jones in the fast lane etc?
Risk?

tack

PS. OBS! Jag älskar Heroes 3, men det går inte att spela 15 min, sen stänga ned, öppna på tåget och spela, sen stänga ned för att öppna i kön till flyget typ så...

Permalänk
Medlem

Worms 3 får väl på sätt och vis ses som både klassiskt och strategi. Finns till ios och android och jag tror att man kan spela med varandra oavsett plattform.

Sen finns det ju det mest klassiska och simpla men ack så komplicerade spelet schack. Underskattat spel i dagens läge

Permalänk
Medlem
Skrivet av HunterSE:

Hej!

Finns det något av de klassiska strategi och turbaseradespelen som finns så man kan spela över nätet? Och som sparas då naturligtvis? Tanken är att spela med kollegorna i en annan stad och som man kan köra på rasten, kvällarna, på tåget till jobbet etc?

Warlords? (amigaspelet)
Civilization?
Jones in the fast lane etc?
Risk?

tack

Ni nämner inte det bästa av alla spel. Heroes of might and magic III, finns på gog, alla expansioner.
Turbaserat och väldigt roligt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Massive Assault Network 2, det bästa turordningsbaserade spelet hittills! Gammalt men riktigt bra spelbas, som schack fast i annorlunda form.

Har funnits på Steam, ment tagits bar därifrån, verkar som HumbleBundle har det.

http://www.youtube.com/watch?v=VXLulnFtg3s

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem

Tack för grym feedback hitintills!

Om vi endast tittar på mobila spel, strategi, turn-based och med savefunction? vilka har vi då?

Permalänk
Medlem

@griid: Så bra spel såklart. Men det händer så mycket i spelet att det blir svårt att spela 15 min, stänga ned, sen spela igen 10 min, osv..

Permalänk
Medlem

@Trunk: kikar in det, har du fler förslag ös på

Permalänk
Medlem

@Arghuleh: såg riktigt roligt ut trots det. Ska kika in tack

Permalänk
Medlem

Finns väl bara ett svar på den frågan. Heroes III

Permalänk
Medlem
Skrivet av HunterSE:

@griid: Så bra spel såklart. Men det händer så mycket i spelet att det blir svårt att spela 15 min, stänga ned, sen spela igen 10 min, osv..

Aha! då är det inget spel kanske. Gör en edit och ta med det i ursprungliga posten

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera CIV6. Väldigt kul att köra med polare.

Skickades från m.sweclockers.com