FZ pratar förstapersonsläge och stadsgränser i Cyberpunk 2077

Permalänk
Melding Plague

FZ pratar förstapersonsläge och stadsgränser i Cyberpunk 2077

CD Projekt RED:s kommande spel Cyberpunk 2077 är utan tvekan ett av nästa års mest haussade titlar. FZ har intervjuat studion om bland annat stadsdesign och berättande.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Synd att de valde First Person, hade de valt 3rd person så hade jag köpt det direkt.
Varför kan de inte erbjuda båda alternativen?

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Synd att de valde First Person, hade de valt 3rd person så hade jag köpt det direkt.
Varför kan de inte erbjuda båda alternativen?

Ökad immersion för många, mig inkluderat. Just att V kan vara precis vem man vill är lite motsatsen till att se V bakifrån hela tiden.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Ökad immersion för många, mig inkluderat. Just att V kan vara precis vem man vill

Detta är inte en speciellt svår grej att lösa på bättre sätt, om man vill. Titta på t.ex. Mass Effect där du får skapa en egen karaktär. Det blir inte mycket till rollspel om alla ska levereras samma pappfigur att springa runt med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Detta är inte en speciellt svår grej att lösa på bättre sätt, om man vill. Titta på t.ex. Mass Effect där du får skapa en egen karaktär. Det blir inte mycket till rollspel om alla ska levereras samma pappfigur att springa runt med.

Kan inte påstå att det har känts som ett större problem i Final Fantasy-serien t ex. Det är ju storyn och atmosfären som gör karaktärerna, oavsett om du skapar något eget eller inte.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Detta är inte en speciellt svår grej att lösa på bättre sätt, om man vill. Titta på t.ex. Mass Effect där du får skapa en egen karaktär. Det blir inte mycket till rollspel om alla ska levereras samma pappfigur att springa runt med.

Jag personligen tycker att fantasin har bra många fler toggles än vad en character creator har.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Jag personligen tycker att fantasin har bra många fler toggles än vad en character creator har.

På samma sätt som grafiken är bättre i en MUD än i WoW.

Nu är kanske inte denna detalj någon större dealbreaker, men jag får mer och mer känslan att Cyberpunk 2077 är en väldigt linjär upplevelse där spelaren närmast kommer levereras spelupplevelsen på en räls.

Permalänk
Medlem

Jag är hajpad inför spelet men oroar mig för att det blir FÖR upphajpat, så att även om ett bra spel släpps så är förväntningarna så pass skyhöga att man oundvikligen inte kan låta bli att bli en smula besviken. Hoppas utvecklarna pratar & hajpar mindre framöver och fokuserar istället 110% på att polera spelet så pass mycket som möjligt. Tillräckligt har sagt och visats av spelet, nästan för mycket IMO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Ökad immersion för många, mig inkluderat. Just att V kan vara precis vem man vill är lite motsatsen till att se V bakifrån hela tiden.

Exakt. Vägrar köpa third person spel överhuvudtaget. Kan inte uppskatta dem.
Kommer inte ifrån tanken att jag håller i och styr en docka framför mig istället för att få känslan att jag själv har huvudrollen (som i first person spel).
Men naturligtvis hade det varit trevligt om det även fanns tredjepersonsläge för de som gillar det.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Inaktiv

fz.se ...

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Exakt. Vägrar köpa third person spel överhuvudtaget. Kan inte uppskatta dem.
Kommer inte ifrån tanken att jag håller i och styr en docka framför mig istället för att få känslan att jag själv har huvudrollen (som i first person spel).
Men naturligtvis hade det varit trevligt om det även fanns tredjepersonsläge för de som gillar det.

En annan fördel med 3rd person är enligt mig att det är överlägset för mig som spelar med kontroll, jag spelar inte med tangentbord och då är First Person inte smidigt.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

@Peterrrrr: Det kanske är dax att lära sig att spela med tangentbord?
Tycker det är grymt att det är ett FPV spel, riktigt roligt att köra med mus så man kan pricka fiender snabbt.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Synd att de valde First Person, hade de valt 3rd person så hade jag köpt det direkt.
Varför kan de inte erbjuda båda alternativen?

Underbart att det är 1st person, hade det varit 3rd person så hade jag tvekat rejält.

Men absolut, erbjuda båda alternativen hade ju varit suveränt!

Permalänk
Skrivet av nino:

@Peterrrrr: Det kanske är dax att lära sig att spela med tangentbord?
Tycker det är grymt att det är ett FPV spel, riktigt roligt att köra med mus så man kan pricka fiender snabbt.

Mus bli aldrig lika smidigt som kontroll samt ergonomiskt. Inget skönt för handlederna och händerna.
Dessutom sitter jag vid tvn, att sitta i soffa med tangentbord blir inge bra alls.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

Jag hittar inget alternativ för att skicka in rättelser på mobilen men ville bara påpeka att det står fredag 30 september i artikeln vilket jag antar ska vara fredag 30 augusti.

Jag tittade flera gånger men kanske har lyckats missa funktionen ändå? Om det nu inte går att skicka in rättelser via mobilsiten kan det vara en vettig funktion att lägga till på att-göra-listan.
@Jacob @loevet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@ågren: nej tyvärr, rättelser i mobilen är på to do-listan för våra utvecklare, förhoppningsvis tillkommer det i en inte allt för avlägsen framtid. Men fram till dess rättar jag felet, tack för uppmärksamma ögon!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@ågren: utvecklarna ligger inte på latsidan, och rättelsefunktionen i mobilen finns nu på plats Så nu är det bara att rätta på så fort vi satt foten i munnen på något sätt!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas