Telefonmakaren Oneplus äntrar TV-marknaden – debuterar i Indien i september

Permalänk
Melding Plague

Telefonmakaren Oneplus äntrar TV-marknaden – debuterar i Indien i september

Genom telefoner med topprestanda till lägre pris har Oneplus blivit en stark aktör på telefonmarknaden. Snart släpper de sin första TV-apparat, som framöver ska nå Europa.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vore fint med en tv som har bra hårdvara och snabb och bra mjukvara. Rätt löjligt att ens behöva investera i en mediaspelare idag när det går att få det inbyggt i tv.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Blir det inbjudningsystem och en prislapp på 2-3 tusen tro? ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Vore fint med en tv som har bra hårdvara och snabb och bra mjukvara. Rätt löjligt att ens behöva investera i en mediaspelare idag när det går att få det inbyggt i tv.

Jag känner precis tvärtom..
Skulle vilja ha en PREMIUM-TV utan högtalare och massa appar och skit. Bara bästa bild till ett vettigt pris.
Ljud och mediaspelare är jag för intresserad av för att köra något inbyggt ändå! 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Smack Jack:
Då har väl du som jag en Pioneer Kuro 50".
Stor stereobänk med dator och en saftig stereo med bra högtalare

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

Jag känner precis tvärtom..
Skulle vilja ha en PREMIUM-TV utan högtalare och massa appar och skit. Bara bästa bild till ett vettigt pris.
Ljud och mediaspelare är jag för intresserad av för att köra något inbyggt ändå! 😀

Skickades från m.sweclockers.com

+1 på den.

Låt oss slippa billig skit där tillverkaren inte tar ansvar för säkerhetsuppdateringar under någon längre tid och som senare blir en potentiell risk för ägaren.
Vi behöver tillverkare som kan leverera bra kvalitet och tillverkningen sköts på ett schysst sätt samt att tillverkaren tar ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

Jag känner precis tvärtom..
Skulle vilja ha en PREMIUM-TV utan högtalare och massa appar och skit. Bara bästa bild till ett vettigt pris.
Ljud och mediaspelare är jag för intresserad av för att köra något inbyggt ändå! 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Ja en sådan monitor har självklart sin plats. Jag ser dock inte hur det ena behöver utesluta det andra?
Jag vill ha en tv med 8K, inbyggd dator och 3D för en billig peng när vi ändå är igång

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

En LCD med kvantprickar från Samsung med Android TV. Mer spännande än så är det inte. https://twitter.com/OnePlus_IN/status/1164524664204361728

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

Jag känner precis tvärtom..
Skulle vilja ha en PREMIUM-TV utan högtalare och massa appar och skit. Bara bästa bild till ett vettigt pris.
Ljud och mediaspelare är jag för intresserad av för att köra något inbyggt ändå! 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Tänker precis likadant. Tyvärr är det väl så att medlemmar på ett IT-relaterat forum generellt inte är särskilt representativa för folk i stort. Det där för oss överflödiga möget lockar alla som inte kan eller orkar engagera sig i saken, och tycker det är skitballt att ha en miljard funktioner i en och samma burk, utan att alls reflektera över deras kvalitet eller praktiska värde. Möget säljer kort sagt.

Kul nyhet i övrigt, kommer definitivt hålla kik om de släpper nån 65". Hög tid att byta dumburken där hemma.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

En LCD med kvantprickar från Samsung med Android TV. Mer spännande än så är det inte. https://twitter.com/OnePlus_IN/status/1164524664204361728

Vilket nytänk!

Jag undrar varför man går in i TV-branschen om man inte har en ny lösning. Knappast en lukrativ marknad om du inte är en drake som Samsung/LG - eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilsontaylor:

Vilket nytänk!

Jag undrar varför man går in i TV-branschen om man inte har en ny lösning. Knappast en lukrativ marknad om du inte är en drake som Samsung/LG - eller?

ehhm inte lätt att bara hitta på nått helt nytt. Samsung gör Qled och Lg gör Oled. Fördelen med Oneplus är väl att dem kan sälja det lite billigare än andra.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

ehhm inte lätt att bara hitta på nått helt nytt. Samsung gör Qled och Lg gör Oled. Fördelen med Oneplus är väl att dem kan sälja det lite billigare än andra.

Var har jag sagt att det är lätt att vara innovativ?

Hur vet du att oneplus kommer att sälja det "lite billigare än andra" (som t.ex. TCL)? Har du hittat återförsäljarpriser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilsontaylor:

Vilket nytänk!

Jag undrar varför man går in i TV-branschen om man inte har en ny lösning. Knappast en lukrativ marknad om du inte är en drake som Samsung/LG - eller?

Skrivet av wilsontaylor:

Var har jag sagt att det är lätt att vara innovativ?

Hur vet du att oneplus kommer att sälja det "lite billigare än andra" (som t.ex. TCL)? Har du hittat återförsäljarpriser?

Vad för ny lösning har du tänkt då ???

Oneplus grej har ju varit att sälja samma kvalitet som andra fast lite billigare.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Vad för ny lösning har du tänkt då ???

Jag har inte tänkt någon alls. Undrar bara varför man går in i en tuff bransch som ny aktör, med gammal metodik (android tv, lcd panel)

Skrivet av Defender:

Oneplus grej har ju varit att sälja samma kvalitet som andra fast lite billigare.

Ja. Om det gäller TV också får vi väl se - återigen är TCL gigantiska där med hyfsade tv-apparater till väldigt låga priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

En LCD med kvantprickar från Samsung med Android TV. Mer spännande än så är det inte. https://twitter.com/OnePlus_IN/status/1164524664204361728

Vi vet inte om den har displayport, 240hz och G-sync ännu

Skämt åsido.. Blir riktigt besviken om OnePlus nöjer sig med en gammal trött LCD panel..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan94:

Vi vet inte om den har displayport, 240hz och G-sync ännu

Skämt åsido.. Blir riktigt besviken om OnePlus nöjer sig med en gammal trött LCD panel..

Skickades från m.sweclockers.com

Samsung LCD:er med kvantprickar ("QLED") är ju bra, men de som räknat med OLED blir ju besvikna. Fast OLED + burn in + Oneplus support = katastrof, så kanske är bäst att de håller sig borta från det.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

Jag känner precis tvärtom..
Skulle vilja ha en PREMIUM-TV utan högtalare och massa appar och skit. Bara bästa bild till ett vettigt pris.
Ljud och mediaspelare är jag för intresserad av för att köra något inbyggt ändå! 😀

Skickades från m.sweclockers.com

passar ju denna nyhet; https://www.sweclockers.com/nyhet/28056-philips-avtacker-nya-... och skulle funderat själv eftersom jag bara vill ha en skärm och det i 55 tums klassen men tror ändå att det blir en OLED. Sedan tror jag inte Philipsen har ARC.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt att en smart tv kan fylla en funktion ibland.

Tex har min Sony Bravia fungerat väldigt bra och när jag har sträck kollat diverse serier etc på Netflix så har jag inte behövt starta min dator på upp mot en vecka. Likaså de gångerna datorn strular/man bygger ny/gör om datorhörnan och man bara blir så trött på livet så är det skönt att ha en "extra" dator i teven så man iallafall har tillgång till underhållning i form av Spotify och Netflix.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Tycker faktiskt att en smart tv kan fylla en funktion ibland.

Tex har min Sony Bravia fungerat väldigt bra och när jag har sträck kollat diverse serier etc på Netflix så har jag inte behövt starta min dator på upp mot en vecka. Likaså de gångerna datorn strular/man bygger ny/gör om datorhörnan och man bara blir så trött på livet så är det skönt att ha en "extra" dator i teven så man iallafall har tillgång till underhållning i form av Spotify och Netflix.

Exakt. och är då kraft som i en telefon och android på den så går det att spela lättare spel och massa annat på den. Inte dumt.
Det är som skriver ovan nödvändigt att tillverkaren tillhandahåller uppdateringar och säkerhetsfixar.
Trevligt med om när den har några år på nacken om tex XDA håller mjukvaran vid liv

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Vore fint med en tv som har bra hårdvara och snabb och bra mjukvara. Rätt löjligt att ens behöva investera i en mediaspelare idag när det går att få det inbyggt i tv.

Är rätt så clunky att få bra ljud direkt ur TVn dock, det här är området där mediaspelare drar hästlängder ifrån en tv som skickar ljud via ARC. Tills en tv kan supporta alla ljudformat osv så håller jag mig till Mediaspelare.

Edit; Omöjligt snarare att få bra ljud direkt ur tvn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Är rätt så clunky att få bra ljud direkt ur TVn dock, det här är området där mediaspelare drar hästlängder ifrån en tv som skickar ljud via ARC. Tills en tv kan supporta alla ljudformat osv så håller jag mig till Mediaspelare.

Skickades från m.sweclockers.com

"bra hårdvara och snabb och bra mjukvara" Varför skulle bra ljud inte ingå här?

Det är ingen smart tv för 3000Kr med seg meny och nästan fungerande Netflix jag pratar om.
Jag pratar en tv med ---> bra hårdvara och snabb och bra mjukvara.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

"bra hårdvara och snabb och bra mjukvara" Varför skulle bra ljud inte ingå här?

Det är ingen smart tv för 3000Kr med seg meny och nästan fungerande Netflix jag pratar om.
Jag pratar en tv med ---> bra hårdvara och snabb och bra mjukvara.

Garanterar fortfarande inte att apparaten har stöd för att decoda vissa ljudformat, något man oftast inte lägger pengar på i en TV eftersom att ja.. det är en TV och dom har inte bra ljud.

LG's nya C9 kan inte skicka DTHD eller DTS MA över ARC som exempel. Den kan däremot spela upp det om det kommer från en extern hdmi källa (mediaspelare)

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Garanterar fortfarande inte att apparaten har stöd för att decoda vissa ljudformat, något man oftast inte lägger pengar på i en TV eftersom att ja.. det är en TV och dom har inte bra ljud.

Fast om den inte klarar av att avkoda viktiga ljudformat är det ju inte riktigt en TV med "bra hårdvara och snabb och bra mjukvara", eller hur?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Fast om den inte klarar av att avkoda viktiga ljudformat är det ju inte riktigt en TV med "bra hårdvara och snabb och bra mjukvara", eller hur?

Den är väl inte dålig bara för att den inte kan avkoda dessa ljudformat. Det är onödiga funktioner i en TV, precis som smart-funktionerna som finns i alla apparater idag. Du kan samtidigt inte få bra ljud ur en TV på grund av hur dagens apparater ser ut.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Den är väl inte dålig bara för att den inte kan avkoda dessa ljudformat. Det är onödiga funktioner i en TV, precis som smart-funktionerna som finns i alla apparater idag. Du kan samtidigt inte få bra ljud ur en TV på grund av hur dagens apparater ser ut.

Om en mediaspelare (med eller utan inbyggd TV) inte blir dålig för att den saknar avkodare, vad är det då du klagar på? Det var ju hela grunden till din invändning.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Den är väl inte dålig bara för att den inte kan avkoda dessa ljudformat. Det är onödiga funktioner i en TV, precis som smart-funktionerna som finns i alla apparater idag. Du kan samtidigt inte få bra ljud ur en TV på grund av hur dagens apparater ser ut.

Det är bara du som pratar om "hur dagens apparater ser ut"

Vi tar det igen. "bra hårdvara och snabb och bra mjukvara" <--

Mitt första Inlägg.
"Vore fint med en tv som har bra hårdvara och snabb och bra mjukvara. Rätt löjligt att ens behöva investera i en mediaspelare idag när det går att få det inbyggt i tv."

Ser du nu? Vi pratar om en tv som HAR det du vill ha. Jisses.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Instämmer i vad andra har skrivit att ge mig en tv med minimalt menysystem och extra lull-lull funktioner, dessvärre är det ofta där TV apparater skiljer sig åt och folk med för lite kunskap och för stor plånbok köper en sådan.

Visst är det trevligt day0 med en premium TV och allt fungerar bra. Men ge det två-tre-fyra-fem år och nu kanske netflix, hulu etc. valt att inte längre stödja den TVn så du kan inte längre se via deras appar, likväl apparna har blivit bloated och TVn klarade knappt av att visa/navigera runt de ändå utan att lagga och vara slö. Sedan vad, 2x25W högtalare eller vad för smörja det brukar vara är ju helt obrukligt redan från dag 1.

Då är det bättre att slippa betala för det iomed man ändå (förhoppningsvis) har en TV i ett decennie+, och kan under den tiden köpa två eller tre medieboxar för runt en tusing varje gång som är aktuell å stödjer allt nytt.

Permalänk
Medlem

Imgur tillåter inte längre uppladdning av bilder via hemsidan dessvärre, känner inte till någon annan lika lättanvänd tjänst så bilden i fråga får utebli, endast länk.
Men som @Jberger sa, det bästa valet är att ha en separat mediabox så slipper man oroa sig för huruvida supporten för tv'ns os kommer att existera, plus att den blir segare då den inte har lika mycket kraft som en renodlad mediabox som säg nvidia shield, Apple TV och liknande.
Min dröm tv är något i stil med denna best från Sony för några år sen http://imgur.com/gallery/4NBuUoN
Dvs satsa mer på det inbyggda ljudet istället för en massa, i mitt tycke, onödiga smart funktioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Om en mediaspelare (med eller utan inbyggd TV) inte blir dålig för att den saknar avkodare, vad är det då du klagar på? Det var ju hela grunden till din invändning.

Du kan ju inte vända på det jag har sagt bara för att det ska låta bättre när du försöker argumentera mot det haha. Om du går tillbaka till min första citering i tråden så kanske det blir rätt i tankegången.

En mediaspelare blir absolut dålig om den saknar ljudavkodare, en TV däremot blir inte. Då en tv bör användas till att visa bild och kanske göra ett dåligt försök till att återskapa ljud.

Se citering nedan vad det är jag vänder mig emot i SCORPIUS inlägg.

Skrivet av SCORPIUS:

Det är bara du som pratar om "hur dagens apparater ser ut"

Vi tar det igen. "bra hårdvara och snabb och bra mjukvara" <--

Mitt första Inlägg.
"Vore fint med en tv som har bra hårdvara och snabb och bra mjukvara. Rätt löjligt att ens behöva investera i en mediaspelare idag när det går att få det inbyggt i tv."

Ser du nu? Vi pratar om en tv som HAR det du vill ha. Jisses.

Fast är det verkligen så? Alla dagens bra tv-apparater har garanterat någon form av app-/smart-system, ingen har avkodare för de senaste ljudkodningarna ifall man inte kör en extern mediaspelare. Så varför inte skippa att bygga in mediaspelaren i tvn direkt från början när den ändå är outdated redan vid lansering. Det spar oss konsumenter pengar vid inköp och vid kommande inköp då vi inte måste slaska ut pengar för en ny bildskärm bara för att man vill uppdatera ljudet etc.

Det jag vänder mig emot är inte din tv med bra hårdvara och snabb och bra mjukvara. Utan ditt påstående att det är "Rätt löjligt att behöva investera i en mediaspelare idag när det går att få det inbyggt i tv" som jag också fetmarkerat i ditt citat denna gång.

Det går inte (idag, eller om ett år eller två eller tre.) att få en mediaspelare direkt i tvn som håller samma klass som en extern spelare har. Det beror delvis på de måste följa standarder för I/O's m.m. men det orkar jag inte riktigt gå in på heller.

Kan garantera att den blir billigare som bildskärm utan bloatware.

Känns som att folk är lite av bakåtsträvare när det kommer till teknik ibland, om inte så börjar man fundera om folk skiter pengar när dom är beredda på att köpa en ny TV vartannat år istället för att låta varje teknisk pryl i hemmet göra det den faktiskt är byggd för.

"Jack of all trades, master of none."

Kan ha missat något eller skrivit knasigt. Jag är nyvaken.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Kan dom inte lagstadga att alla som tillverkar saker som kan kopplas upp mot internet måste kunna leverera säkerhetsuppdateringar inom rimlig tid i 10 år alt. så måste folk prenumerera på ett maintanance avtal annars slutar TV;n att fungera.

Hade varit intressant och se vad det gjort på priset.