Gtx 1080ti eller Rtx 2080 super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Har också velat ta ett begagnat 1080ti.
Frågan är VÅGAR man köpa begagnade grafikkort? Speciellt serien som användes flitigt till mining?
1080ti lanserades väl i mars 2017. Alltså har det gått över två år nu, och för de första korten har garantitiden löpt ut, eller löper ut inom kort.
Nu är jag övertygad att sweclockers medlemmar är snäppet ärligare än blockets, men återigen, vågar man swisha 5000kr till en okänd i en annan del av landet för en vara som har redan haft flera ägare, utan garanti och utan kvitto?

Jag skulle säga att garantin är helt avgörande. Man har ingen aning om hur kortet har hanterats av tidigare ägare och grafikkort är en av de vanligaste komponenterna att gå sönder. Är kortet någorlunda nyligen inköpt och har säg två års garanti kvar? Kör på. Har garantin gått ut? Avstå från köp om du inte är villig att riskera att du sitter där med en defekt produkt för 5000kr.

Men när prisskillnaden upp till 2080 är så pass liten ser jag ingen anledning att välja 1080Ti alls, redan idag börjar det visa sin ålder i vissa titlar och det lär inte bli bättre om ett år eller två.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz