Permalänk
Medlem

tillfälligt internet - 4G

tja, någon som vet en vettig leverantör av 4G router där man inte behöver signa upp på 2år som hos 3?
kommer vara utan internet mellan 3-5 månader efter flytt tills ip-only installerat fiber.

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Rekordmedlem

Det är abonnemangen som har bindningstid så köp en router och ett kontantkort.
Eller kanske en usbdongel duger om det är bara för en kort tid.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Moderator
Moderator
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

https://www.tele2.se/abonnemang/abonnemang-utan-telefon?subsc...

"Abonnemanget har ingen bindningstid och du kan ändra din datamängd som du vill helt kostnadsfritt."

"Erbjudande! Prova obegränsad mobildata i 3 månader."

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Det går ju att dela ut internet från en smart mobiltelefon. Mobil in och WIFI ut. Om det bara gäller några månader kan detta var en lösning.

Permalänk
Medlem

ni levererar!! tusen tack! har haft noll koll på denna marknad man får snåla lite med streamandet och ladda ner spel i förväg så man har lite

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem

@stigw: njae, jag har bara företagsmobil så svindyrt att fylla på surf och damen kör comviq kontantkort.

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem

@Daemon: har du koll om det finns modem med nätverksuttag? skulle vilja koppla till router eller switch då jag jag även har 4 stationär och nas. iofs så behöver dom inte vara uppkopplade dessa månader.

EDIT: bara jag öppna ögonen såg jag att det fanns massa olika varianter

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av issue:

@Daemon: har du koll om det finns modem med nätverksuttag? skulle vilja koppla till router eller switch då jag jag även har 4 stationär och nas. iofs så behöver dom inte vara uppkopplade dessa månader.

Har ingen större koll där tyvärr, vet att det finns men tror vi snackar lite andra prisklasser då.
Om du inte redan har en router du tänkt köra med fibern sedan så är det väl inte omöjligt att det finns bra routrar som kan täcka både 4G-funktionen och sedan fibern på sikt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

ni levererar!! tusen tack! har haft noll koll på denna marknad man får snåla lite med streamandet och ladda ner spel i förväg så man har lite

Jag har en liknande situation och funderar på hallon 20GB/mån. Jag vet ärligt talat inte hur mycket jag använder.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

nej men fan, billigaste routern, sen typ hallon eller annat aktuellt erbjudande.
snåla med netflix och ladda ner massa xbox game pass spel, sen kanske man klarar sig några månader

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av issue:

nej men fan, billigaste routern, sen typ hallon eller annat aktuellt erbjudande.
snåla med netflix och ladda ner massa xbox game pass spel, sen kanske man klarar sig några månader

Se till att sätta Windows i metered mode, bort med automatisk nedladdning av uppdateringar på Steam och sådant, annars kan man få mindre glada överraskningar på datamängdsfronten.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd

Många routrar stöder uppkoppling via ett usb-modem, kan vara värt att kolla upp så slipper du köpa en ny router för en kort period. Annars hade jag nog kört på Tele2s billigaste bredband, tre månader obegränsat räcker ju nästan hela perioden.

Förra sommaren hyrde vi en stuga utan internet och jag körde på ett vanligt telefonabonnemang med 20GB från Hallon då man just då fick 50GB extra på köpet, och halva priset i tre-fyra månader. Använde en gammal telefon som modem och accesspunkt och det funkade utmärkt och inga problem att säga upp det online efter ett par månader.

Permalänk
Medlem

@snajk: en snabb googling verksr säga att usb dongle inte fungerar med min usg.
Däremot har jag nog en gammal galaxy s7 liggandes, dock vettifan om den är låst till någon operatör, men ska spana in det, slipper man lägga ut 500 på en router är ju det trevligt

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk

Du kan teckan 3Bredband hemma utan bindningstid. Jag kör det.
Dock får du ju ordna router själv då det inte ingår om du inte binder dig.
Men obundet för 449:-/månaden hos Tre funkar fint.