"Nvidia kontrollpanel hittades inte"

Permalänk
Medlem

"Nvidia kontrollpanel hittades inte"

Stött på ett märkligt problem på en dator som har ett 1660Ti i sig. Nvidia kontrollpanelen laddades inte hem med Geforce Experience och datorn påminner hela tiden att Nvidia kontrollpanel hittas inte och att jag ska ladda hem programmet via Microsoft Store. Men när man går in på Store, oavsett om jag gör det själv eller om man klickar på meddelandet och blir skickad dit, så händer ingenting när man trycker på hämtaknappen i Store.

Permalänk
Medlem

1. Tanka hem senaste drivrutiner från Nvidia / Geforce
2. Använd DDU i felsäkert läge https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstall...
3. Starta om datorn
4. Installera nya drivrutiner & skrota Geforce Experience, det är rent skräp och gör mer skada än nytta

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kapisch:

1. Tanka hem senaste drivrutiner
2. Använd DDU i felsäkert läge
3. Starta om datorn
4. Installera nya drivrutiner & skrota Gefore Experience, det är rent skräpt och gör mer skada än nytta

Vad jag fattat det som så kan man inte installera drivrutiner utan Geforce Experience på nya kort som 1660Ti. Riktigt dåligt av Nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Vad jag fattat det som så kan man inte installera drivrutiner utan Geforce Experience på nya kort som 1660Ti. Riktigt dåligt av Nvidia.

Ladda ner drivrutinen och starta installationen. I början ska du se frågan om du vill installera med eller utan Geforce Experience. Välj att enbart installera drivrutinerna.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Vad jag fattat det som så kan man inte installera drivrutiner utan Geforce Experience på nya kort som 1660Ti. Riktigt dåligt av Nvidia.

Ah okej, my bad. Det suger ju

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem

Uppdatering. Ville säga att jag löst problemet. Gick in på den Amerikanska versionen av MS Store och då kunde jag ladda hem Nvidia kontrollpanelen.

Permalänk
Medlem

Lånar denna tråd lite då jag inte heller kan får in Nvidia kontrollpanelen, har gjort allt jag kan hitta och frågat folk som har löst det själva.. dock kan jag inte få in den på min dator. Har testat med helt rent installera Windows utan nätverk för inte lägga in M$ drivrutiner, och installerat Nvidias helt rent utan experiance. Kan inte ladda ner via M$ store heller, trycker på knappen "hämta" och inget händer. Har testat med olika drivrutiner. Så vad jag kommit fram till är att min dator vill inte att jag använder Windows 10, då jag inte kommer använda det fall jag inte kan göra inställningar till skärmen jag vill göra i Nvidia kontrollpanelen.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP