Permalänk
Medlem

Prova oculus rift S

Hej!
Är inne på att joina VR-världen och köpa mig ett Oculus Rift S.
Dessvärre är IPD-inställningen fast på denna. Har mätt min IPD så noga jag kan och fått den till 66mm, kollar jag på mitt recept för glasögon så står min IPD som 35/34. Denna siffra verkar ange från mitten av pupillen till nästan, så jag antar att den är 34+35=69mm enligt optikern.

Detta gör att jag hamnar en bit utanför optimalt IPD (som jag har för mig är runt 64mm), och skulle därmed helst vilja prova ett Oculus Rift S innan jag köper det. Vet ni om det går att prova ut ett någonstans i Stockholmstrakten?

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk

Kan tyvärr inte hjälpa dig mer än att jag själv skulle undvika en rift med en IPD av nästan 70, ett headset med fysisk IPD slider som Indexen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Kan tyvärr inte hjälpa dig mer än att jag själv skulle undvika en rift med en IPD av nästan 70, ett headset med fysisk IPD slider som Indexen.

Kruxet är att jag gärna vill undvika att köpa ett nytt grafikkort (GTX 970). Rift S ska uppenberligen fungera OK med det jag har, Index lär ju inte göra det...

Får försöka få tag på en begagnad Rift eller HTC Vive...

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Skrivet av Andromeda:

Kruxet är att jag gärna vill undvika att köpa ett nytt grafikkort (GTX 970). Rift S ska uppenberligen fungera OK med det jag har, Index lär ju inte göra det...

Får försöka få tag på en begagnad Rift eller HTC Vive...

Du kan sätta Index på 80hz precis som en rift S, minikraven på båda är gtx 970. Jag skulle nog rekommendera en uppgradering vilken av dem du än väljer dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Du kan sätta Index på 80hz precis som en rift S, minikraven på båda är gtx 970. Jag skulle nog rekommendera en uppgradering vilken av dem du än väljer dock.

Vet inte hur det fungerar, men går det att ställa in den på att köra samma upplösning som Rift S också?
Får fundera på uppgradering av grafikkort... Ett RTX2060 går ju att få för hyffsade pengar.

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem

Om du kan testa en Oculus Go borde det ge en bra uppfattning.