Köpråd speldator samt 144hz skärm runt 13-15 k

Permalänk
Medlem

Köpråd speldator samt 144hz skärm runt 13-15 k

Tjenare, tänkte beställa en speldator samt en 144hz skärm.
Spelen som kommer spelas är OW, CSGO, APEX och RUST.
Funderar på att beställa denna https://www.inet.se/kundvagn/bild/12751701
Undrar ifall det kanske är bättre att ta ett billigare grafikkort och bättre processor?

Permalänk
Medlem

Här har du en betydligt bättre dator. Med Windows för ~50kr hamnar du precis på 15k.

Permalänk
Medlem

Har hört att rust presterar dåligt på amd-hårdvara. Kan vara värt att kolla upp specifik hårdvara innan köp

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/bild/12752320?fbclid=IwAR2opZXz0...
Ökade budgeten lite och tänkte mig denna. Vill ha rtx samt montera ihop den själv utan att hålla på med bios:en

Permalänk
Medlem

Bättre GPU
Bättre Chassi
Bättre Nätagg
Bättre Kylare
Högre kvalitet på Moderkort
Snabbare RAM(för Ryzen)
Mer lagring
Bättre Tangentbord

För en hundring mindre. Dock kan du få ned priset ordentligt genom att köra på billigare grejer, detta är kvalitet rakt igenom. Ville mest visa hur dumt det är att köpa allt från samma butik om du ska bygga själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muumin:

För en hundring mindre. Dock kan du få ned priset ordentligt genom att köra på billigare grejer, detta är kvalitet rakt igenom. Ville mest visa hur dumt det är att köpa allt från samma butik om du ska bygga själv.

Tack för hjälpen! Hur skulle det se ut ifall man vill få ner priset? Behöver inte någon värsting dator direkt, men gärna ryzen 5 3600 med ett moderkort man slipper bråka med för att få dit den samt ett 2060 super. Tänkte väl ligga runt 160-170 fps minst i apex, cs och ow med hyfsade settings. Är rätt färsk gällande komponenterna eftersom jag inte haft en stationär på ett par år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barchuk:

Tack för hjälpen! Hur skulle det se ut ifall man vill få ner priset? Behöver inte någon värsting dator direkt, men gärna ryzen 5 3600 med ett moderkort man slipper bråka med för att få dit den samt ett 2060 super. Tänkte väl ligga runt 160-170 fps minst i apex, cs och ow med hyfsade settings. Är rätt färsk gällande komponenterna eftersom jag inte haft en stationär på ett par år!

Jorå kan plocka ihop det senare ikväll, måste iväg nu.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/datorbygge/b1097895/dator

Hur ser denna ut? Tänkte inte beställa allt från inet utan byggde bara ihop den där!

Permalänk
Medlem

@Barchuk: Jag hade valt ett av msi,s B450 Max-moderkort som är Ryzen 3000-redo. Du sparar runt 1000kr som du kan göra annat kul för

Permalänk
Medlem

@Gadd: Hittar inget b450 max i lager^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barchuk:

@Cri7t3r: Hittar inget b450 max i lager^^

Sådär här har du ett exempel. Vet inte varför du är så inne på att köpa 2060 Super när 2070 är bättre och kostar lika mycket. Du kan köpa en kylare till processorn men det är inte nödvändigt om du inte ska överklocka och inte är känslig för att fläkten kan låta vid spelande. Köp moderkortet från Proshop så har du det snabbare än från Inet.

Permalänk
Medlem

@Barchuk: Ahaa såg det nu 😤 Ser ut o komma in i september...