Gamescoms öppningsevent drar igång ikväll – klockan 20:00

Gamescoms öppningsevent drar igång ikväll – klockan 20:00

Klockan 20:00 i kväll drar Gamescom igång i form av en livesänd öppningspresentation, där allt från Cyberpunk 2077 till senaste nytt från Xbox och Google Stadia väntas visas upp.

Läs hela artikeln här

Hoppas på Age of Empires 4 nyheter!

Skrivet av Boredbynoobs:

Hoppas på Age of Empires 4 nyheter!

Något om AoE är iaf utlovat!
https://www.fz.se/nyhet/280658-stort-avslojande-om-age-of-emp...

Som en övervintrad JRPG-nörd skulle jag bli fasligt glad om Square Enix kunde presentera ett storspel runt Final Fantasy eller Octopath Traveler, men det känns inte så sannolikt. Den sortens stora presentationer brukar reserveras för E3. Men förhoppningsvis visar de upp Dragon Quest XI S för Switch, och kanske lite utökat gameplay från FFVII Remake. Det hade varit finfint det!

Om Sony och Microsoft kunde avtäcka lite fler guldklimpar av information om PS5 och Xbox Scarlett hade jag också blivit barnsligt glad.

Att Blizzard inte ställer upp är synd tycker jag , vi behöver mer warcraft 3 reforged gameplay!

Så jäkla taggad, åker ner på torsdag!

Hoppas på att få se något på plats om stadia och AOE4, och i år skulle det även finnas ett gäng svenskar på plats (Coffee stain tex) så jag hoppas på att bli glatt överraskad som vanligt.

Avskyr relationen till FZ.se

Äh, fel...

Snälla hoppas att ryktet om Warner Bros gör ett nytt Batman stämmer och visas upp!!

Sneglar till och från på Gamescom stream på Twitch och är ganska intressanta spel som visas. Kul att ett fåtal spel inte läckts innan dessutom.

Mest av allt skulle jag vilja se ett nytt Stardew Valley. Om man fick önska vilt.

Woho, little nightmares 2

Suck, Sony köpte Insomniac. Kommer Stormlands ens ut nu?
https://kotaku.com/sony-buys-spider-man-developer-insomniac-g...

Edit: Ska fortfarande släppas som tur är: https://twitter.com/stormlandvr/status/1163531745360261120

Senast redigerat 2019-08-19 21:44

Riktigt mysig stream - gör eventsen mycket roligare att kolla på

Skrivet av Brov:

Riktigt mysig stream - gör eventsen mycket roligare att kolla på

Blev faktiskt rätt sugen på att faktiskt besöka Gamescom nästa år. Är ett år med konsollanseringar så kan vara ett extra intressant tillfälle att faktiskt vara på plats. E3 har en speciell status, även om den tappat under lång tid, men Gamescom känns faktiskt riktigt bra. Nu hatar jag förvisso att resa men Tyskland är verkligen inte långt bort ändå.

Skrivet av _anka_:

Avskyr relationen till FZ.se

Vad är relationen? Tills för nån minut sen trodde jag den sidan dog millenumdöden som de flesta sidor. Jag kan inte se någon info på wiki om en relation med Swec men samtidigt kallas de en syster-site?

Den här gubben är förvirrad.

Skrivet av Hetzz:

Vad är relationen? Tills för nån minut sen trodde jag den sidan dog millenumdöden som de flesta sidor. Jag kan inte se någon info på wiki om en relation med Swec men samtidigt kallas de en syster-site?

Den här gubben är förvirrad.

Samma ägare -> Relation -> Syster-site.. på tal om förvirrad?
Jag gillar inte att swec gör nyheter till fz.se!