Köpråd : Mindre telefon Samsung Galaxy S10e

Permalänk
Medlem

Köpråd : Mindre telefon Samsung Galaxy S10e

Köpte en Oneplus 7 Pro för någon dag sedan men den är för stor för mig känner jag. Måste därför försöka byta på något sätt.

Vill ha en telefon med prestanda, men som sagt är mindre. Samsung Galaxy S10e ser ut att passa in på mina kriterier.

Någon som har Samsung Galaxy S10e och kan ge allmänt intryck?

Har några specifika frågor.

Kan man se klockan utan att väcka telefonen (som man kan på OP7Pro)?

Hur upplever ni prestandan, värmeutvecklingen och kameran?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Jag har haft en S10e, gillade den verkligen för det smidiga formatet, flytet och kameran som var riktigt bra. Klockan ser du utan att tända skärmen. Värmeutveckling hade jag inget problem med men spelar inte. Det som gjorde att jag gjorde mig av med den var batteritiden som var otillräcklig för mig, kör Mate 20 PRO nu och det är stor skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är intresserad själv utav S10e också pga samma orsak, tycker telefonerna börjar bli för stora nu i fysiska mått. Enda nackdelen jag sett folk allmänt klagar lite på är väl batteritiden men hoppas den inte är sämre än medel ungefär, gillar nog bra battertid men då det tycks inte finnas sådär riktigt bra S10e alternativ om kompaktheten är högsta prioritet.

Undrar vad som gör att det drar så mycket ström always on klockan har jag stängd av på min S7 för att spara ström, GPS inställningar osv kan inverka en hel del, undvik att appar får göra saker i bakgrunden i viloläge osv. tycker det iallafall borde gå att ställa in S10e så det räcker längre, jag sparade säkert 2 dagar i batteritid (viloläge jämnförelse) genom att justera inställningar bara, rekordet var väl nästan 8 dagar viloläge på min S7 då jag ville testa hur länge det räcker utan användning. Laddar min S7 sådär varje 3-4 dag men är ingen jätte aktiv användare precis.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Jag har haft en S10e, gillade den verkligen för det smidiga formatet, flytet och kameran som var riktigt bra. Klockan ser du utan att tända skärmen. Värmeutveckling hade jag inget problem med men spelar inte. Det som gjorde att jag gjorde mig av med den var batteritiden som var otillräcklig för mig, kör Mate 20 PRO nu och det är stor skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Blev en vanlig S10, då jag såg att det i princip inte skiljde någonting mellan e och den vanliga, alltså på bredden och djupet. Höjden var där det skiljer.

Måste ändå säga att personligen så gillade jag Oneplus 7 Pro mer, så synd att den måste vara större. Där vikten och ca 0.5 cm bredare var det jag inte gillade.

Väldigt praktiskt att se klockan hela tiden, men visst är inte helt nöjd med batteritiden. Så skall prova att visa klockan när jag rör skärmen. Känns lite onödigt att klockan visas hela tiden, då jag antar (hoppas) att det drar en del extra batteri och man behöver inte se klockan hela tiden.

Upplevde batteritiden bättre på Oneplus, men får se när jag inte har klockan/skärmen på hela tiden.

Skrivet av RPGWiZaRD:

Är intresserad själv utav S10e också pga samma orsak, tycker telefonerna börjar bli för stora nu i fysiska mått. Enda nackdelen jag sett folk allmänt klagar lite på är väl batteritiden men hoppas den inte är sämre än medel ungefär, gillar nog bra battertid men då det tycks inte finnas sådär riktigt bra S10e alternativ om kompaktheten är högsta prioritet.

Undrar vad som gör att det drar så mycket ström always on klockan har jag stängd av på min S7 för att spara ström, GPS inställningar osv kan inverka en hel del, undvik att appar får göra saker i bakgrunden i viloläge osv. tycker det iallafall borde gå att ställa in S10e så det räcker längre, jag sparade säkert 2 dagar i batteritid (viloläge jämnförelse) genom att justera inställningar bara, rekordet var väl nästan 8 dagar viloläge på min S7 då jag ville testa hur länge det räcker utan användning. Laddar min S7 sådär varje 3-4 dag men är ingen jätte aktiv användare precis.

Oj varje 3-4 dag låter bra, skulle gärna vilja komma upp i varannan, så man har ordentligt med marginal.

Tycker också att telefonerna börjar bli för stora. s10e och s10 är i stort sett lika breda upptäckte jag, så köpte en s10. Tycker att dom har en perfekt formfaktor.

Gillade Oneplus 7 Pro bättre egentligen. Tycker batteritiden var bättre, som jag sett hittills, och väldigt snabb och snygg på alla sätt. Tyvärr så var bredden och vikten det jag inte gillade. Tyvärr så är det nog så att större telefon ofta = större batteri.

Har tyvärr inte hittat var man slår på och av GPS än!?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport