Nödvändiga uppdatering till komponenter i ny dator

Permalänk
Medlem

Nödvändiga uppdatering till komponenter i ny dator

Hej! Köpte nyligen en dator med följande specs;

Intel i7-9700k
Asus Rog Strix RTX 2070
G.skill tridentZ 2x8GB 3200Mhz
Asus Prime 390P
Nzxt X62 liquid cooler
650W Nät Agg
Med windows 10 64bit PRO
MSI MAG241C Optix 144HZ/1ms

Skulle ni kunna hjälpa mig med exakt vilka uppdateringar jag behöver göra och på vilka komponenter för att de ska prestera så bra som möjligt?
Får inte ut stadiga 144fps på fortnite som exempel med rekommenderade settings. Tycker man borde få det med de komponenter?
Handlar om att allt ska vara up-to-date och prestera så bra som möjligt.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Säker på att du har kopplat skärmen till grafikkortet och inte till moderkortet?!

Du borde maxa de flesta spel i 1080p med dessa komponenter.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ravkiT:

Hej! Köpte nyligen en dator med följande specs;

Intel i7-9700k
Asus Rog Strix RTX 2070
G.skill tridentZ 2x8GB 3200Mhz
Asus Prime 390P
Nzxt X62 liquid cooler
650W Nät Agg
Med windows 10 64bit PRO
MSI MAG241C Optix 144HZ/1ms

Skulle ni kunna hjälpa mig med exakt vilka uppdateringar jag behöver göra och på vilka komponenter för att de ska prestera så bra som möjligt?
Får inte ut stadiga 144fps på fortnite som exempel med rekommenderade settings. Tycker man borde få det med de komponenter?
Handlar om att allt ska vara up-to-date och prestera så bra som möjligt.

Tack på förhand!

har du någon bild på vart du kopplat in skärmen

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

@PointMan: Hej, jaddå skärmen är kopplad med medföljande displayPort och inställd på 144hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

har du någon bild på vart du kopplat in skärmen

Hej, har inte bild men den är inkopplad i grafikkortet med medföljande displayport och inställd på 144 hz i Nvidia control panel, man kan även se det i bildskärmsinställningar.
Kan inte bifoga bild från datorn..

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Säker på att du har kopplat skärmen till grafikkortet och inte till moderkortet?!

Du borde maxa de flesta spel i 1080p med dessa komponenter.

Skrivet av vinylens:

har du någon bild på vart du kopplat in skärmen

Inga tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ravkiT:

Inga tips?

https://benchmark.unigine.com/heaven

Installera och kör, dela med dig av resultatet och/eller jämför med vad andra med liknande setup fått.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

https://benchmark.unigine.com/heaven

Installera och kör, dela med dig av resultatet och/eller jämför med vad andra med liknande setup fått.

Vet ej om du kan se denna länk.
Jag testade det du länkade, installerade programmet men kunde inte köra någon applikation.

Förväntar jag mig för mycket? Tycker ändå fortnite borde ligga stadigt på 144Fps.. League of Legends är ju ännu enklare spel, det studsar mellan 120-180 typ. Känns inte som allt är helt rätt..? :/