Permalänk
Medlem

Köpråd Huawei

Hej Swec!
Tänkte höra lite angående Huawei hur experterna på Swec ser på saken gällande handelskonflikten om det gör någon större skillnad vid val av telefon eller om de finns någon info om hur länge säkerhetsuppdateringar kommer fortsätta att rulla ut ?
Planen är att ha telefonen i 2år o därför undrar jag om de kommer komma uppdateringar den perioden om det är någon som vet?
Eller om ni har något annat förslag på telefon.

Mvh MadAlex

Visa signatur

Laptop : Lenovo ideapad gaming 3i CPU:I5 10300h GPU:GTX1650ti RAM:16GB SSD:512GB

Permalänk

@MadAlex: Blockaden kring just Huawei är väl upplöst nu så jag tror det är rätt lugnt på den fronten.

Med det sagt har jag själv just Mate 20 Pro och är riktigt missnöjd, trots att jag fick den med 33% rabatt. Förbered dig på mycket mjukvaruproblem de ej verkar jobba på att lösa, samt kompatibilitetsproblem med appar, tex de som spelar media. Sveriges radio mfl strular fortfarande, men de verkar ha lyckats fixa spotify nu iaf, men antagligen bara för att den appen är tillräckligt stor globalt sett.

Permalänk
Medlem

Det ska inte vara några problem med telefoner som redan finns på marknaden.

Skrivet av lord_moggo:

@MadAlex: Blockaden kring just Huawei är väl upplöst nu så jag tror det är rätt lugnt på den fronten.

Med det sagt har jag själv just Mate 20 Pro och är riktigt missnöjd, trots att jag fick den med 33% rabatt. Förbered dig på mycket mjukvaruproblem de ej verkar jobba på att lösa, samt kompatibilitetsproblem med appar, tex de som spelar media. Sveriges radio mfl strular fortfarande, men de verkar ha lyckats fixa spotify nu iaf, men antagligen bara för att den appen är tillräckligt stor globalt sett.

Vad är det för problem du upplever, bara lite nyfiken då jag haft min Mate 20 Pro sedan release och inte stött på några problem med vare sig Spotify eller någon annan media app. Har du några fler exempel för vill gärna testa det själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_moggo:

@MadAlex: Blockaden kring just Huawei är väl upplöst nu så jag tror det är rätt lugnt på den fronten.

Med det sagt har jag själv just Mate 20 Pro och är riktigt missnöjd, trots att jag fick den med 33% rabatt. Förbered dig på mycket mjukvaruproblem de ej verkar jobba på att lösa, samt kompatibilitetsproblem med appar, tex de som spelar media. Sveriges radio mfl strular fortfarande, men de verkar ha lyckats fixa spotify nu iaf, men antagligen bara för att den appen är tillräckligt stor globalt sett.

Okej tack för info men skulle du kunna berätta lite mer om problemen då de skulle kunna vara en dealbreaker ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop : Lenovo ideapad gaming 3i CPU:I5 10300h GPU:GTX1650ti RAM:16GB SSD:512GB

Permalänk
Skrivet av Kelzzor:

Det ska inte vara några problem med telefoner som redan finns på marknaden.

Vad är det för problem du upplever, bara lite nyfiken då jag haft min Mate 20 Pro sedan release och inte stött på några problem med vare sig Spotify eller någon annan media app. Har du några fler exempel för vill gärna testa det själv?

Prova starta Sveriges Radio Play tex, starta tex nyheterna som kommer i ett antal mindre segment. Den kommer då stänga av appen för att spara batteri mellan segmenten efter några minuter, trots att den funktionen är avslagen. Detsamma skedde förut med spotify, dvs att den slutade spela mellan låtar, eller soundcloud för den delen. Sedan är justeringen av ljusstyrka samt skärmrotation nästan alltid fel i jämförelse med andra smartphones. Sitter man på en buss med tex träd som åker förbi och kastar skuggor kommer skärmens ljusstyrka kastas från helsvart till max som ett stroboskåp. Jag har tom fått kommentarer av andra resenärer (cred ska de ha att max-ljusstyrkan är rätt hög) Listan över allt från ickefungerande appar till smö störande moment går att göra riktigt lång.

Edit: Den har dock sanslös batteritid och laddar rätt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_moggo:

Prova starta Sveriges Radio Play tex, starta tex nyheterna som kommer i ett antal mindre segment. Den kommer då stänga av appen för att spara batteri mellan segmenten efter några minuter, trots att den funktionen är avslagen. Detsamma skedde förut med spotify, dvs att den slutade spela mellan låtar, eller soundcloud för den delen. Sedan är justeringen av ljusstyrka samt skärmrotation nästan alltid fel i jämförelse med andra smartphones. Sitter man på en buss med tex träd som åker förbi och kastar skuggor kommer skärmens ljusstyrka kastas från helsvart till max som ett stroboskåp. Jag har tom fått kommentarer av andra resenärer (cred ska de ha att max-ljusstyrkan är rätt hög) Listan över allt från ickefungerande appar till smö störande moment går att göra riktigt lång.

Edit: Den har dock sanslös batteritid och laddar rätt snabbt.

Ok, ska testa lite av ren nyfikenhet. Problemet med att den dödar appar är jag medveten om då Huawei är ganska aggressiva med strömhanteringen, vet att jag störde mig enormt när jag tex kollade Netflix via chromecast och den då dödade Netflix och det tog sin lilla tid att hoppa över intro osv, har dock aldrig haft det problemet med Spotify.

Ljusstyrkan har jag faktiskt inte märkt av det fenomenet du upplever men det kan också bero på att jag sällan är i situationer där jag tex som du sitter på bussen och det kommer en skugga dock händer det att den fastnar på lägsta nivån och ej går att höja dock väldigt sällan.

Ska testa lite mer och se om jag får samma problem för jag brukar rekomendera Huawei alltid(främst för batteri tiden och laddning) och du utgår jag från min egen användning som kanske är lika för en annan så då kanske jag inte ska rekomendera det framöver.

Tack så mycket för att du delar med dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_moggo:

Prova starta Sveriges Radio Play tex, starta tex nyheterna som kommer i ett antal mindre segment. Den kommer då stänga av appen för att spara batteri mellan segmenten efter några minuter, trots att den funktionen är avslagen. Detsamma skedde förut med spotify, dvs att den slutade spela mellan låtar, eller soundcloud för den delen. Sedan är justeringen av ljusstyrka samt skärmrotation nästan alltid fel i jämförelse med andra smartphones. Sitter man på en buss med tex träd som åker förbi och kastar skuggor kommer skärmens ljusstyrka kastas från helsvart till max som ett stroboskåp. Jag har tom fått kommentarer av andra resenärer (cred ska de ha att max-ljusstyrkan är rätt hög) Listan över allt från ickefungerande appar till smö störande moment går att göra riktigt lång.

Edit: Den har dock sanslös batteritid och laddar rätt snabbt.

Autoljusstyrkan är usel på Huawei, finns inget och säga emot. Däremot, aggresiva batterihanteringen är knas förstår jag men går att lösa. Jag tycker inte det är en dealbreaker... Om dem buggar som dina gör, prova lägg allt på automatiskt... Starta om och ändra till manuellt, sen starta om o kööööör fullt ös. Funkar alltid utmärkt på alla telefoner jag använt...

Edit:
Älskar aggresiva batterihatneringen, förstår inte varför en app jag aldrig startar ska ta mitt batteri. Låt mig välja.

Permalänk
Medlem

Jag har också Mate 20 Pro och det är en telefon jag är väldigt nöjd med! Ingen dealbreaker alls för min del

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Okej tackar för alla svar 0

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop : Lenovo ideapad gaming 3i CPU:I5 10300h GPU:GTX1650ti RAM:16GB SSD:512GB