Permalänk
Avstängd

Hjälp men termiska dynor

Har köpt RX470 och deras termiska dynor som sitter på minne, och de flödade och lämnade fläckar - som går inte att ta bort, jag testade medicinsk alkohol och isopropylalkohol.

Om någon hade redan sånt problem eller vet hur kan man ta bort fläckar, hjälp.

Thx i förväg

Visa signatur

Frågor frågor....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASwedeLune:

Har köpt RX470 och deras termiska dynor som sitter på minne, och de flödade och lämnade fläckar - som går inte att ta bort, jag testade medicinsk alkohol och isopropylalkohol.

Om någon hade redan sånt problem eller vet hur kan man ta bort fläckar, hjälp.

Thx i förväg

Kallas "Thermal Pad" och innehåller någon slags olja för att bättra på ledningsförmågan.
Ingen större poäng att lägga ner energi på att få bort "kladdet" då det inte på något sätt är skadligt för hårdvaran.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Kallas "Thermal Pad" och innehåller någon slags olja för att bättra på ledningsförmågan.
Ingen större poäng att lägga ner energi på att få bort "kladdet" då det inte på något sätt är skadligt för hårdvaran.

Och här har du fel, när denna olja kommer under minneschips kan en kortslutning inträffa över tiden, eftersom oljan inte leder ström, men karosion orsakar

Visa signatur

Frågor frågor....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASwedeLune:

Och här har du fel, när denna olja kommer under minneschips kan en kortslutning inträffa över tiden, eftersom oljan inte leder ström, men karosion orsakar

Fast miljontals grafikkort har levererats med dessa i massor av år utan problem.
För att inte sala om all annan elektronik som använder dom.
Beprövad teknik utan problem skulle jag vilja hävda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Fast miljontals grafikkort har levererats med dessa i massor av år utan problem.
För att inte sala om all annan elektronik som använder dom.
Beprövad teknik utan problem skulle jag vilja hävda.

Detta problem har bara Sapphire med RX 400 linje, och mäst Aorus, deras termiska pador lämnar hela tiden fläckor. Och man ska rensa dem för att inte få problem i framtiden.

Visa signatur

Frågor frågor....