Cities Skyline många sjuka?

Permalänk

Cities Skyline många sjuka?

Är lite sen på bollen med detta spel! Gillar det verkligen!

Har ett problem med att alla mina invånare ständigt blir sjuka trots vatten och avlopp! Hur löser man det?
Har ett sjukhus eller 2

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Är lite sen på bollen med detta spel! Gillar det verkligen!

Har ett problem med att alla mina invånare ständigt blir sjuka trots vatten och avlopp! Hur löser man det?
Har ett sjukhus eller 2

behöver mer sjukhus eller du råkade att avlopp kommer in fräsch vatten

Visa signatur

Underskrivning.
En besviken licens betalare.

Permalänk
Medlem

Förorenat vatten, buller eller industriutsläpp är saker som gör att invånarna blir sjuka, vårdcentraler och sjukhus hjälper mot detta i viss utsträckning.

Men om du har trafikproblem så kommer inte ambulanserna fram och då är det också många sjuka.

Permalänk
Medlem

Det är tyvärr ofta trafikmängden som är orsaken till de problem som uppstår i städerna. Jag har aldrig riktigt kommit överens med hur trafik AI:n fungerar i Cities Skylines. Men tunnlar och enkelriktade gator brukar hjälpa en del!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk

Någon som vet hur man gör som i den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=a-ItTFUmXHI
för att ha oändligt med pengar?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av swenorth1:

Någon som vet hur man gör som i den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=a-ItTFUmXHI
för att ha oändligt med pengar?

Jupp, finns plug-ins på Steam Workshop som ger möjligheten till unlimited cash.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Medical center (monumentbyggnad) är ett absolut måste tillsammans med hadron collider för större städer.
Obegränsad sjukvård och utbildning ger verkligen ett ordentligt lyft i tillväxten.

Men fram till dess kan jag rekommendera:

- Underjordiska vägar som kompletterar befintligt vägnät vid de hårdast belastade punkterna.
Kvadratiska rondeller (1,5-2 sektioner lång sida) med identiska rondeller under jord kan vara smärre mirakelkurer i vissa lägen; de är lätta att utforma och ansluta, och passar ändå i stadsbilden om man är en nitisk rutnätsbyggare.
Ett tips är att ha en anslutning från markplanrondellen till underjordiska rondellen genom mittenområdet, och att sedan ansluta den underjordiska rondellen till vägnätet typ två eller tre kvarter bort. Diagonalt från hörnen är effektivt eftersom alla anslutande fordon då slipper sakta ner i 90-graderskurvor.

- Traffic manager president edition.
Behövs för att ansluta de mest avancerade korsningsbyggena på ett bra sätt, men en bra vägbyggare kan klara sig utan. Finns jättefräsiga vanillabyggen (modfria).

- Lär dig bygga trottoarer och promenadvägar. Då kommer inte fotgängarna att promenera tvärs över alla viktiga korsningar och blockera hela trafikflödet.
Föregående mod är ett måste om du ska kunna förbjuda fotgängare helt i korsningar och tvinga de att gå på en bro över vägen.

-Håll koll på ljudnivåerna när staden blir större och tätare.
High-density commercial zoner genererar supermycket oljud, och kombinerat med många bilar i området så kan invårna bli sjuka av själva oljudet.
Dessutom tenderar trafiken att vara som tätast i just kommersiella områden, så bygg inte dessa mitt i viktiga korsningar med trafikproblem.
Att varva sådana områden med lite kontor kan fungera bra i vissa lägen för att dämpa ljudnivån men ändå göra nytta av ytan.

Permalänk
Medlem

TMPE, Roundabout Builder och Autobudget är några mods som är väldigt bra.

Det finns många fina assets som man kan använda också, bl.a. metro-stationer som kombinerar med tunnel-undergång under högtrafikerade gator så att man kan stoppa fotgängare att gå över i marknivå.

Om du bygger rondeller - bygg dem inte för små. Korsningar på högtrafikerade gator skall inte vara för tätt.

Network Extensions 2 är också bra.

Tre skapare av Mods som är värda att titta på: Bloody Penguin, Bad Peanut och Elektrix.

Permalänk
Avstängd

Fixa trafiken är ett bra tips men får man många sjuka på kort tid så brukar det inte vara det som är problemet. Snarare avloppsvatten som blandas med det rena vattnet och då får man bygga om rören, flytta på saker och kanske fixa lite mer rening så löser det sig. Har du industri (eller soptipp etc.) med förorenad mark och har exempelvis ett vattentorn där så blir det katastrof för vattnet blir förorenat av marken och det sprider sig ganska snabbt till hela vattennätet.

Ljudförorening kan också skapa sjukdomar men mer lokalt så det brukar vara tydligare.

@DavidtheDoom: Obegränsat med pengar-modden följer faktiskt med spelet från början.

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Jupp, finns plug-ins på Steam Workshop som ger möjligheten till unlimited cash.

Vilken plugin rekommederas för Unlimited cash?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av swenorth1:

Vilken plugin rekommederas för Unlimited cash?

Som det står ovan så följer tydligen denna add-on redan med i spelet. Bara att slå på i "Content manager" i menyn när du startar spelet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kolla så att inte ditt waste water tas upp av dina vattenpumpar.

Samt kolla ambulanserna täckning, dåligt planerat vägnät kan leda till problem också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@swenorth1:

Istället för att bara fuska skulle jag rekommendera att lära dig hur du bygger en stad som inte går minus. Spelet är mycket roligare om man faktiskt spelar det

Lär dig använda alla overlays, och checka informationen i byggnader kring där alla blir sjuka. Har du för mycket oljud kan du se det som rött i overlayen för oljud, eller alternativt som ett huvud med öronskydd. Som andra nämnt är också bajsvatten i kranen en vanlig orsak för nya spelare (kolla dina dricksvattenpumpar, är vattnet de pumpar brunt?).

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Viking
Skrivet av Razz85:

Kolla så att inte ditt waste water tas upp av dina vattenpumpar.

Samt kolla ambulanserna täckning, dåligt planerat vägnät kan leda till problem också.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av e1m1:

@swenorth1:

Istället för att bara fuska skulle jag rekommendera att lära dig hur du bygger en stad som inte går minus. Spelet är mycket roligare om man faktiskt spelar det

Lär dig använda alla overlays, och checka informationen i byggnader kring där alla blir sjuka. Har du för mycket oljud kan du se det som rött i overlayen för oljud, eller alternativt som ett huvud med öronskydd. Som andra nämnt är också bajsvatten i kranen en vanlig orsak för nya spelare (kolla dina dricksvattenpumpar, är vattnet de pumpar brunt?).

Vet inte om ni sett det, men tråden är över 6 månader gammal

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Vet inte om ni sett det, men tråden är över 6 månader gammal

Nix, jag skyller på @Razz85 för att jag oavsiktligen blev del i en trådnecro

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Förmodligen Coronaviruset.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppades på någon fyndig Corona-kommentar. Måttligt besviken.

Nu har jag inte spelat på länge, underbart spel men tiden räcker inte till, men jag hade vid något tillfälle problem med att avlopp gick ut nedströms från där jag tar upp vattnet. Problemet var att min stad sög in så mycket vatten att den även drog in längre ner från strömmen och tillräckligt med skitvatten för att göra mina klenmagade stadsbor sjuka. Innan jag såg varför blev det en hel del felsökande dock.

Permalänk
Inaktiv

Man måste ju sätta in ett gäng med reningsverk också, inte bara pumpar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag hoppades på någon fyndig Corona-kommentar. Måttligt besviken.

Nu har jag inte spelat på länge, underbart spel men tiden räcker inte till, men jag hade vid något tillfälle problem med att avlopp gick ut nedströms från där jag tar upp vattnet. Problemet var att min stad sög in så mycket vatten att den även drog in längre ner från strömmen och tillräckligt med skitvatten för att göra mina klenmagade stadsbor sjuka. Innan jag såg varför blev det en hel del felsökande dock.

Här får du en.

Skrivet av swenorth1:

Är lite sen på bollen med detta spel! Gillar det verkligen!

Har ett problem med att alla mina invånare ständigt blir sjuka trots vatten och avlopp! Hur löser man det?
Har ett sjukhus eller 2

Det kanske är så att din stad drabbat av Coronaviruset? 6 månader innan alla andra

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv

Jag har över 300 timmar, är de spel jag spelat mest förutom planet coaster.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om modden Move It. Det är nog den och TMPE som jag använder mest!