Köpråd, closed headphone

Permalänk
Medlem

Köpråd, closed headphone

Har försökt läsa mig till, jämföra och kollat reiews men blir bara mer och mer osäker ju mer jag letar...
Söker efter ett par hörlurar som stänger ute omgivningen bra, trådade eller trådlös spelar ingen roll, ska användas till stationär dator för spel, musik och film, Mic är inget krav. Och har satt en budget på 0 - 2500kr

Tack på förhand för tips

Permalänk
Medlem

Ger ett slag för beyerdynamic Custom Studio Closed-Back Reference Headphones.
Du har även möjlighet att göra egna ljudprofiler vilket jag tycker är guld värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Ger ett slag för beyerdynamic Custom Studio Closed-Back Reference Headphones.
Du har även möjlighet att göra egna ljudprofiler vilket jag tycker är guld värt.

Kollade lite på dem såg riktigt fina ut!, vet du om dem funkar bra att köra rakt in i moderkortet? (MSI Z170A GAMING M7). Eller ska jag ha något där i mellan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fac31:

Kollade lite på dem såg riktigt fina ut!, vet du om dem funkar bra att köra rakt in i moderkortet? (MSI Z170A GAMING M7). Eller ska jag ha något där i mellan?

Skickades från m.sweclockers.com

Inga problem att driva dom med moderkortet, Alla lurar under 100 Ohm fixar det utan några större problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fac31:

Har försökt läsa mig till, jämföra och kollat reiews men blir bara mer och mer osäker ju mer jag letar...
Söker efter ett par hörlurar som stänger ute omgivningen bra, trådade eller trådlös spelar ingen roll, ska användas till stationär dator för spel, musik och film, Mic är inget krav. Och har satt en budget på 0 - 2500kr

Tack på förhand för tips

Min favorit av mina slutna lurar är Beyerdynamic DT 770 pro. Har 250 Ohm-varianten men jag misstänker att skillnaderna mot varianterna med lägre impedans inte är överdrivet stora. De är mycket sköna att bära längre perioder och dämpar ljud utifrån helt okej (lite ljud från lurarna hörs utanför också). Jag driver dem med en stationär DAC/amp vid datoranvändning eller en Oppo HA-2 när jag är mobil. Lurarna har en lång spiralsladd som jag inte orkat korta av än så det är inte supersmidigt att gå runt med dem.

Ljudet är inte direkt neutralt, utan mer V-format med tydlig bas och diskant. Roligt att lyssna på musik i dem. Upplösningen är bra och fler gånger än jag vill erkänna föredrar jag dem över mina Sennheiser hd600 när jag lyssnar på musik.

Skickades från m.sweclockers.com