Skillnad att spela på olika Tv-apparater? (Xbox)

Permalänk
Medlem

Skillnad att spela på olika Tv-apparater? (Xbox)

Halloj alla konsolgamers...

Jag har en xbox one x sedan ett år tillbaka. Har spelat Division, och nu Division 2, ganska flitigt. Hemma kör jag på en riktigt sunkig, gammal, 32" TV.
Nyligen provade jag att spela hemma hos min brorsa, på en högkvalitativ 55" LCD TV. Jag upplever en enorm skillnad...
Hemma, på min värdelösa tv, gör jag väldigt bra ifrån mej. Jag är snabb att flytta mitt crosshair ditt jag vill. Allt känns kvickt och smidigt. Däremot hemma hos brorsan så känns det som mitt crosshair "släpar". När jag ska sikta in mej på någonting så är det lätt hänt att mitt crosshair "flyger förbi" och jag måste korrigera. Kort sagt, jag är "all over the place" 😉

Känns detta igen? Vad kan det bero på?
Cheers

Permalänk
Medlem

Sätt på spelläge och stäng av motion compensation .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epzilon:

Vad kan det bero på?
Cheers

Att din brors tv är långsammare än din. Vill du skippa lagg helt så är det crt som gäller. Du kan ju börja med att googla/youtuba på "inputlag". Finns hur mycket info som helst att tillgå.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Stort tack för hjälpen. Efter några snabba justeringar på TVn så var problemet löst. 👍

Skickades från m.sweclockers.com