Permalänk

Dator för gaming. 10-12k

Behöver en ny dator för att gamea. Krav:

1. Ska kunna spela Overwatch och Rust på 144HZ
2. Behöver ett grafikkort med CUDA-stöd. Alltså NVIDIA.
3. Behöver kunna köpa komponenterna monterade, så allt måste komma från samma återförsäljare.

Tacksam för all feedback!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ser riktigt bra ut. Kul att ha råd med så mycket. Tror du att jag behöver mer kylning? Jag kan i så fall gå upp ett par hundralappar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rassefrasse:

Ser riktigt bra ut. Kul att ha råd med så mycket. Tror du att jag behöver mer kylning? Jag kan i så fall gå upp ett par hundralappar.

Skickades från m.sweclockers.com

Gjorde lite ändringar för att optimera, du får totalt mindre men snabbare lagring, bättre chassi och mer kylning.

Permalänk
Skrivet av Muumin:

Gjorde lite ändringar för att optimera, du får totalt mindre men snabbare lagring, bättre chassi och mer kylning.
https://www.webhallen.com/api/cart-img/236123,302709,305201,296011,273142,236943,269879,237969,196696,236685

Kan någon säga om grafikkortet är ok? Hörde att det skulle låta som ett jetplan. Vill inte köpa ett dåligt grafikkort för 4500.

Annars är jag redo att klicka hem allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rassefrasse:

Kan någon säga om grafikkortet är ok? Hörde att det skulle låta som ett jetplan. Vill inte köpa ett dåligt grafikkort för 4500.

Annars är jag redo att klicka hem allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo har läst liknande kommentarer, dock tror jag det kan variera från en produkt till en annan. Jag gjorde ett bygge med högre kvalitet på grafikkortet om det är något du bryr dig mycket om. Spelkupongerna som följer med kan du sälja för 400kr, då hamnar du totalt på samma pris.
https://www.inet.se/datorbygge/b1098363/rwhrwhhwrge

Hade du inte haft som krav att det var ett NVIDIA-kort hade jag dock föreslagit ett 5700/5700 XT då jag anser dessa betydligt mer prisvärda.