Köpa ny telefon idag - OnePlus 7 Pro?

Permalänk
Medlem

Köpa ny telefon idag - OnePlus 7 Pro?

God morgon!

Jag sitter och hovrar över köpknappen på en OnePlus 7 Pro men har lite tveksamheter. Jag tar gärna emot lite input.

Bakgrund:
Framtill 15/8 kan jag byta in min gamla slitna (knappt fungerande) iPhone 6 hos OnePlus och få ~700 SEK. Det gör att jag kan köpa en OnePlus 7 Pro 256/8 för ~7700 SEK.

Mina tveksamheter:
1. Finns det någon risk OnePlus kan bli nekade till kommande androiduppdateringar om handelskriget skulle skena? Spontant känner jag att det kanske inte är en reell risk.
2. Är det oförståndigt att köpa en 7 Pro idag eller bör jag vänta några månader, då troligtvis även nästa Pixel och iPhone har presenterats, för att köpa nästa OnePlus?
3. Är OnePlus 7 Pro en bra telefon? Tips på andra? (Tycker att Samsung s10 och nya iPhones är lite för dyra och att det känns lite för osäkert med Huawei)

Recensioner uppskattas! (någon kanske läser detta med en OnePlus 7 Pro i handen?)

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag valde mellan S10+ och OP 7 Pro men valde S10+ efter att ha gått igenom varenda recension tillgänglig då kameran är viktig för mig och verkar som att S10+ drog det längre stråt överlag.

OP7 Pro's riktiga säljpunkt verkar vara högre refreshrate på skärmen samt ett "renare" Android.
Men som van Samsung användare så stör jag mig inte på deras skin.

Tror absolut inte att du skulle bli missnöjd med en OP7 Pro, det är riktigt bra telefoner av det jag har klämt å känt på dom.

Mvh
Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Jag kör just nu min första OnePlus (5T). Underbar mobil. Kommer fortsätta köra på OnePlus, rekommenderas.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Jag har haft Oneplus 3, Samsung S8, och nu Samsung S10+. Jag har klämt på Oneplus 5 och 7 Pro.
Både 7 Pro och S10+ är bra mobiler. Jag valde S10+ då jag fick den via jobbet och som sagt, kameran är något bättre i mitt användningsområde.
Fördelar och nackdelar finns för båda. Notch i S10+ är ganska fult men även popup-kameran i 7 Pro är lite spännande att se hur den håller sig framöver.

Uppdateringar bör du inte oroa dig för och annars finns alltid 3rd party/root.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Har kört OnePlus sedan den första telefonen kom. Har idag en OnePlus 7 Pro och är mer än nöjd med den. När man väl gått upp till 90Hz så går det inte att gå tillbaka, det är en enorm skillnad mot tidigare skärmar.

Som någon nämnt så är kameran stråt vassare på S10+, men om kameran inte är det absolut viktigaste så har jag nog kört på en 7 Pro istället. Föredrar dessutom den "renare" Androiden som finns i OnePlus än det som man hittar i en Samsung, där är det väl helt upp till egna preferenser skulle jag vilja säga.

Troligtvis den bästa telefonen jag någonsin haft och du skulle inte bli besviken om du köper den.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800X | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair Vengence LPX 32GB 3200MHz | Fractal Design Meshify S2 | Fractal Design Celsius S36 | ASUS GeForce RTX 2080 Ti | Corsair Force MP600 1TB + Sandisk Ultra II SSD 480 GB + Western Digital Red 3 TB |

Permalänk
Medlem

1. Finns det någon risk OnePlus kan bli nekade till kommande androiduppdateringar om handelskriget skulle skena? Spontant känner jag att det kanske inte är en reell risk.
2. Är det oförståndigt att köpa en 7 Pro idag eller bör jag vänta några månader, då troligtvis även nästa Pixel och iPhone har presenterats, för att köpa nästa OnePlus?
3. Är OnePlus 7 Pro en bra telefon? Tips på andra? (Tycker att Samsung s10 och nya iPhones är lite för dyra och att det känns lite för osäkert med Huawei)

1,Nej. Du kan vara lugn
2, OP7T släpps om 2-3 månader så kanske värt att vänta tänker jag? Ifall det är så att du verkligen vill ha OP. Mycket handlar om dina kriterier, är kameran viktig? Batteriet? Snabb OS? etc.
3, Jag har haft Xiaomi, Huawei, Oneplus, Samsung och Iphone och kan säga att den mest prisvärda är Xiaomi men använder idag Oneplus och Huawei. Stormen med Huawei har ju inte längre svartlistad så du kan vara lugn. Jag byter telefon nästan lika ofta som jag byter byxor så fråga mig vad som helst

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE