2x WD Red 6TB och 2x Intel SSD

Permalänk
Medlem

2x WD Red 6TB och 2x Intel SSD

Jag har en kombinerad sommarröjning och diskbytarraid i filservern så lite hittat, lite gammalt. Budgivning på allt, bud per disk (se nummer på disk):

Disk 1. Western Digital Red 6TB:
Suttit i filservern som består av en RAID5 på 7 diskar, utbytt pga uppgradering till större diskar. Har fungerat utan anmärkning sen installation. SMART-info:

Disk 2. Western Digital Red 6TB:
Suttit i filservern som består av en RAID5 på 7 diskar, utbytt pga uppgradering till större diskar. Har fungerat utan anmärkning sen installation. SMART-info:

Disk 3. Intel 520 180GB:
Denna disk har suttit i min HTPC som bootdisk. HTPC har varit igång på helgerna endast och har väl egentligen inga andra sysselsättningar än att köra MediaPortal. SMART-info:

Disk 4. Intel 520 240GB:
Den här disken låg längst ner i en av mina lådor och jag hade inget som helst minne av att jag lagt den där. Antagligen var det tänkt att det skulle finnas en reserv att installera fort ifall en av systemdiskarna i någon av datorerna havererade. Den satt i min förra dator som hade en RAID1 som systemdisk.

Jag låter SweC bestämma priset genom budgivning. Budgivningen får pågå fram till Onsdag klockan 13. På så sätt hinner jag packa och skicka det innan bryttid och diskarna kommer fram innan helgen, förutsatt att ev. budgivare betalar snabbt. Alla bud i forum tråden.
Emballage har jag i massor så det är inga som helst problem att skicka. Red-diskarna väger precis under 1kg och med emballage så kliver det över 1kg-gränsen, tyvärr.
Givetvis förbehåller jag mig rätten att <allt>.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Bjuder 100kr för Disk 4
Även 100kr för Disk 3

Permalänk

200 plus frakt för disk 4.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk

150:- + frakt för disk nummer 3.

Permalänk
Medlem

500:- för både WD RED diskarna 1 och 2 tillsammans.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

600 kr + frakt för Hårddisk 1 och 2.

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Medlem

1000 kr + frakt för båda WD Red.

Permalänk
Medlem

Slänger in ett bud på 1300kr + frakt för disk 1 + disk 2.

Permalänk
Medlem

400kr för disk 3 och 4

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1400 + frakt för disk 1+2

Permalänk

Båda WD Red 6TB
1500 + frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Bjuder 100kr för Disk 4
Även 100kr för Disk 3

Skrivet av aggrocult:

200 plus frakt för disk 4.

Skrivet av Speedforce:

150:- + frakt för disk nummer 3.

Skrivet av XPerion:

500:- för både WD RED diskarna 1 och 2 tillsammans.

Skrivet av Lolpold:

600 kr + frakt för Hårddisk 1 och 2.

Skrivet av donfalcon:

1000 kr + frakt för båda WD Red.

Skrivet av Dryad:

Slänger in ett bud på 1300kr + frakt för disk 1 + disk 2.

Skrivet av K-D][Aramis:

400kr för disk 3 och 4

Skrivet av donfalcon:

1400 + frakt för disk 1+2

Skrivet av galenmyra:

Båda WD Red 6TB
1500 + frakt

Jag tackar ödmjukast för alla bud.
@galenmyra har högsta budet på disk 1+2 på 1500kr
@K-D][Aramis har högsta budet på disk 3+4 på 400kr

Permalänk
Medlem

450:- för 3 och 4

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Jag tackar ödmjukast för alla bud.
@galenmyra har högsta budet på disk 1+2 på 1500kr
@K-D][Aramis har högsta budet på disk 3+4 på 400kr

Skrivet av gulenay:

450:- för 3 och 4

Skrivet av Paw:

1900:- + frakt för alla diskarna.

Mvh Paw

Väldigt omtänksamt av dig att lägga ett bud på samtliga diskar @Paw, jag borde skrivit i annonsen att jag inte prioriterar bud på alla diskar över totalpris.
@galenmyra har högsta budet på disk 1+2 på 1500kr
@gulenay har högsta budet på disk 3+4 på 450kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

1950:- + frakt för alla diskarna

Mvh Paw

Tyvärr, galenmyra och gulenays bud står kvar som högsta bud då de var före på samma budnivå.

Permalänk
Medlem

2000 + frakt för alla

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

2000 + frakt för alla

</budgivning>
Jag tackar alla budgivare för visat intresse.
inquam har högsta budet.

Permalänk
Medlem

Typiskt, missade budgivningen med 47 minuter. 😔 Får leta vidare efter WD red.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Viktorph:

Typiskt, missade budgivningen med 47 minuter. 😔 Får leta vidare efter WD red.

Skickades från m.sweclockers.com

Alltså du kan ju alltid lägga ett bud och se om annonsören accepterar det ändå. Att annonsören accepterar bud några minuter efter budgivngen egentligen skulle avslutats är ju inget som påverkar någon annan budgivarna på något sätt som det inte skulle kunna gjort om budet inkom några minuter tidigare. Är ju inte som att någon som trodde att man vunnit budgivngen sprungit iväg och köpt en NAS till diskarna på 47 minuter...

Tvärt om tycker jag personligen bara det är bra om annonsörer inte är stenhårda på minuten med tid för budgivningar då det motverkar "sniping" vilket säljaren, och alla köpare utan den som snpiar, förloar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

Alltså du kan ju alltid lägga ett bud och se om annonsören accepterar det ändå. Att annonsören accepterar bud några minuter efter budgivngen egentligen skulle avslutats är ju inget som påverkar någon annan budgivarna på något sätt som det inte skulle kunna gjort om budet inkom några minuter tidigare. Är ju inte som att någon som trodde att man vunnit budgivngen sprungit iväg och köpt en NAS till diskarna på 47 minuter...

Tvärt om tycker jag personligen bara det är bra om annonsörer inte är stenhårda på minuten med tid för budgivningar då det motverkar "sniping" vilket säljaren, och alla köpare utan den som snpiar, förloar på.

Håller absolut med dig. Såg dock att det fanns fler annonser med WD Red efter jag skrev inlägget så prövade lyckan där istället. Behöver egentligen inte 4 diskar heller när jag tänker efter, så det är nog bäst att säljaren i det här fallet får skicka iväg alla tillsammans i ett paket, för att underlätta för honom. Men man lyckas allt som oftast komma för sent när det gäller saker man vill ha.