Greedfall an RPG coming sep 10

Permalänk
Avstängd

Greedfall an RPG coming sep 10

Mindre Indie team men spelet ser bra ut och välgjort.

Intervju med CEO
https://wccftech.com/greedfall-interview-with-jehanne-roussea...

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Release idag! Någon som skaffat detta ännu?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Release idag! Någon som skaffat detta ännu?

Tänkte faktiskt avvakta lite med Greedfall. Va lite osäker på hur det skulle gå för det. Men recensionerna det fått än så länge har ju vart rätt bra. Inget exceptionellt men det känns ju som helt klart spelvärt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hunnit köra ~7-8h hittils. Bortser man från lite clumpy movement och lite kassa lipsync-animations på karaktärerna så är dett ett rätt solid spel som liknar lite en blanding av Dragon Age/Assassin's Creed/Witcher. Då spiders som gjort spelet är en mindre studio så får man hålla förväntningarna därefter också.

Drog hem det för 39.99€ på humble bundle och är riktigt nöjd hittils om man bortser från bristerna. Men bedömer man det som ett AA-spel och inte ett AAA så blir man nog rätt nöjd med spelet. Bra voice acting, mycket cuztomisation/rpg-element vilket är nice. Finns också olika sätt att lösa många missions på, Stealth/charisma/combat etc.

Törstar man efter ett "Bioware-RPG" så är detta ett helt klart bra spel. 7/10 från mig, 8/10 om man tänker på det lägre priset än andra AAA-rpgs. Sägs vara 40-50h content om man gör alla side-quests/activities och ~20-25h om man rushar igenom main quests

Visa signatur

🎮 → 7800X3D • EVGA RTX 2080s • 64GB DDR5 • Asus B650 • Corsair HX1000i
🖥️ → Skärm: Iiyama G-Master GB3461 - 34" 21:9 144hz • 🥽 → VR: Oculus Quest 2
🎧 → Logitech G933 🖱️ → Corsair Sabre RGB | ⌨️ → Corsair K70 Lux

Permalänk
Medlem

Någon som stött på problem med questet i arenan? Jag kommer inte vidare, jag dödar motståndarna men questet går inte vidare till nästa steg.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem

Fantastiskt trevligt spel. Det som är lite synd är att hårtexturerna ser ut som om dom vore inklippta från Skyrim

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Testar detta nu. Får se framöver hoppas det växer lite när man lämnar tutorialstaden tänkte jag skulle hänga här ett tag iaf så man är väl förberedd på spelmekaniken innan man drar vidare. Jag har kört äldre lir som revelations och rogue men ja karaktärerna ser ändå för hemska ut men sånt här vänjer man sig vid och har i slutändan ingen större betydelse. Men spelmässigt känns det lite avigt när man är så van vid rörelsefrihet. Dragon Age inquisition var nog det sista lir man körde där man var lika låst

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x