Permalänk

Hjälp mig välja telefon

Nu har det äntligen blivit dags att byta ut min Samsung Galaxy S5 som jag levt med i allt för många år.
De telefoner jag funderar på för tillfället är Samsung Galaxy S10, S10+, S10e eller Sony Xperia 1.

Jag har själv dålig koll på mobilvärlden och har därmed svårt att bestämma mig.
Jag har varit väldigt nöjd med min S5 men känner att det kanske vore kul att prova något nytt (Sony) men är dock lite rädd att den ska kännas för stor (gäller även S10+)

Vad har ni för tips för att hitta rätt för just mig i telefondjungeln?

Permalänk
Medlem

Alla nya telefoner du kan köpa idag kommer att vara större än din nuvarande. Om du är orolig för att det skulle vara ett bekymmer kan du ju utan problem åka bort till ditt lokala elgiganten och pröva vad som känns bäst.

Du skriver inte vilka kriterier du tänkt gå efter men av telefonerna du listat skulle jag köpt s10+ då jag tror att den generellt är vassast. Samsungs UI har på sistone blivit väldigt bra och det finns inte samma problem med batteritid som s9an hade trots att Exynos processorn säkerligen kan vara sämre än snapdragon.

Man får dock dras med fingeravtrycksläsare i skärmen som är något långsammare än en traditionell samt den där hemska lösningen för att få in framkameran utan flärp, fundera på om det är något som stör dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮