Frågor kring Asus Rog Phone

Permalänk
Medlem

Frågor kring Asus Rog Phone

Tjenare! Är intresserad av en ny telefon och har kikat lite på asus rog phone. Jag har dock 2 frågor kring telefonen.

* Den är nu nedsatt till 7990kr och frågan här är om det är värt det priset. Vissa har sagt att det ej är värt att lägga 10000kr på en telefon även med dessa specs som den har så undrar vars ni andra sätter erat "pris" för denna telefon.

* Fråga 2 är att jag jobbar som elektriker och arbetar under dagarna med rätt så mycket damm. Telefonen har en ip klassning på ipx4 så är det någon med rog phone som vet eller någon med bra erfarenhet av dammiga miljöer med telefoner utan en godkänd klassning.

Uppskattar alla spekulationer! Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av siab97:

Tjenare! Är intresserad av en ny telefon och har kikat lite på asus rog phone. Jag har dock 2 frågor kring telefonen.

* Den är nu nedsatt till 7990kr och frågan här är om det är värt det priset. Vissa har sagt att det ej är värt att lägga 10000kr på en telefon även med dessa specs som den har så undrar vars ni andra sätter erat "pris" för denna telefon.

* Fråga 2 är att jag jobbar som elektriker och arbetar under dagarna med rätt så mycket damm. Telefonen har en ip klassning på ipx4 så är det någon med rog phone som vet eller någon med bra erfarenhet av dammiga miljöer med telefoner utan en godkänd klassning.

Uppskattar alla spekulationer! Tack!

Hej!

Har själv en ROG Phone sedan December förra året. Den är nog nedsatt i pris för att dom ska släppa ROG Phone 2 i höst (kommer nog kosta kring 10000kr). Det är nog väldigt inviduellt vad man känner är värt att lägga på en telefon, jag tycker den var värd fullt pris när jag köpte den, medan någon annan aldrig skulle lägga så mycket pengar på en telefon.

Jag har inte använt den i speciellt dammiga miljöer, så svårt att säga ur min synvinkel. Men den känns gedigen och välbyggd, använder det officiella skalet också.

Skärmen är underbar, ljudet likaså (för å vara en mobil), har haft mycket glädje med den, enda minuset för min del är att ASUS inte är så snabba med Android uppdateringar överlag. Blir ingen ROG 2 för min del, då det är för små skillnader, men om dom fortsätter släppa ROG Phones så blir det garanterat en sådan nästa gång jag byter mobil.