Ändra rotationsriktning på LL 120 RGB

Permalänk

Ändra rotationsriktning på LL 120 RGB

Nu blev det en dubbelpost eftersom jag inte hade behörighet att radera mitt tidigare inlägg. Såg att ni Corsair hade en egen ”tråd”.

Håller på att sätta ihop en ny burk och ska nu installera en Corsair H100i RGB inne i chassit. Jag monterat radiatorn på fronten på ett Be Quirt Dark Base 700 White Edition chassi och vill ha detta som insug. Fläktarna skruvas innerst eftersom jag vill ha LED funktionen i chassit på dessa fläktar. Nu går det ju bara att montera fläktarna på ett sätt för att få insugsfunktionen och då blir de felvända med LED ringen in mot radiatorn istället för in i chassit. Jag kommer alltså inte att se själva LED ringen.

Går det att programmera fläktarnas rotationsriktning i Corsairs mjukvara eller är det bara att skicka fläktarna trots att dem är nyinköpta?

I övrigt så har jag en LL 120 RGB som utsug i bak och tre likadana i taket även dem som utsug (på dessa kommer LED ringen åt rätt håll). I botten har jag även en 140mm Be Quiet fläkt som insug och den är dold.

Det känns ju lite tråkigt att behöva ha 6 stycken RGB fläktar som utblås och bara en 140mm i botten som insug bara för att få samtliga RGB ringar in mot centrum av chassit.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Fläktarna är designade att snurra åt ett håll och skulle inte göra jobbet rätt om du ändrade riktning.
Så nej, du kan inte ändra riktning på dem (eller någon annan fläkt vad jag vet)

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Det går inte byta rotationsrikting på fläktarna nej.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Medlem

Nu har det kommit en ny Corsair fläkt, bara att börja handla!

https://www.corsair.com/us/en/Categories/Products/Fans/RGB-%2...

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100