Ny rigg och BF4, genom Origin startar inte!

Permalänk
Medlem

Ny rigg och BF4, genom Origin startar inte!

Hej där!

söker lite hjälp med att få igång BF 4, genom Origin.

Har nyligen satt ihop en ny rigg:
MB: Gigabyte Aorus Master X570
CPU: Ryzen 7 3700X
GPU: Sapphire Radeon RX 5700 XT
Ram: G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL14 Trident Z RGB (F4-3200C14D-32GTZR)
Samsung: 2 x 970 EVO 500GB
Samsung: 860 EVO 1TR
PSU: Corsair RM850x v2

Jag har laddat ned Origin och genom denna laddat ned BF 4 och installerat det. Detta har jag gjort två gånger, efter att ha kört reparationer av installationen enl instruktionerna på Origins hemsida. Problemet kvarstår och jag kommer inte åt min nostalgitripp... att spela BF 4.

Således, någon som har en ide om vad jag behöver göra för att få spelet att starta?

Å är det något mer ni behöver veta för att bli lite mer klokare på detta så hojta :-)!

Vänligen

Permalänk
Medlem

Du kan börja med att beskriva vad som händer när du försöker starta spelet

Har du installerat alla drivrutiner till moderkort och grafikkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Samma problem via webbläsaren? http://battlelog.battlefield.com/bf4/

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem

@Dax123: hej! det som händer är att webbläsaren går igång, jag får då logga in och sen när jag valt vad jag vill spela så händer det nada. Å då är det samma sak oavsett om jag väljer att spela online eller kampanj.

Permalänk
Medlem

@liquisole: märker att jag inte riktigt vet hur det fungerar via Origin, men när jag startar programmet så dyker battlelog sidan upp via webbläsare, jag loggar in på battlelog och söker starta där (det är det alternativet som kommer upp) å så händer det ingenting.