Samsung Galaxy Fold återlanseras i september

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy Fold återlanseras i september

Den vikbara telefonen Galaxy Fold har jagats av problem sedan avtäckandet och lanseringen i maj blåstes av. Nu uppges skärmproblemen vara åtgärdade och enheten släpps till hösten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag förstår att det är coolt med vikbara skärmar.
Men jag undrar vem som vill ha denna produkt. är det för att slippa ha en telefon och en padda?

Det hade varit coolare med tapeter i Oled som är rullade, där man kan överföra data i golvlisten till skärmen.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uibi:

Jag förstår att det är coolt med vikbara skärmar.
Men jag undrar vem som vill ha denna produkt. är det för att slippa ha en telefon och en padda?

Det hade varit coolare med tapeter i Oled som är rullade, där man kan överföra data i golvlisten till skärmen.

Jag vill gärna ha den! Gillar konceptet jättemycket.
Men det där med priset.... ca 20 000kr tror inte jag vill lägga det på en mobil.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Känns som att det är något man vill ha bara för själva konceptet. Ser inte varför det skulle vara speciellt användbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uibi:

Jag förstår att det är coolt med vikbara skärmar.
Men jag undrar vem som vill ha denna produkt. är det för att slippa ha en telefon och en padda?

Det hade varit coolare med tapeter i Oled som är rullade, där man kan överföra data i golvlisten till skärmen.

Alltid gött med extra skärmyta när man vill ha det, surf, email etc. Speciellt för folk som min mor. Åldern börjar göra synen sämre men släpa på en mobil större än 5.8" är uteslutet. Jag har också jättegärna mer skärmyta ifall jag kan ta med det i samma förpackning.

Dock inte ens nära frestande att köpa nu, skitdyrt, orobust och för nytt. Jag är extremt skeptisk till att Samsung har ens nära på löst de problem som dykte upp. Inte ens säkert att det är konceptet samsung valt som är bäst i slutändan. Jag hade hellre sett en "utrullande" skärm. Tänk tunn "duk" som man kunde dra ut vid behov, lite liknande de gamla "slide" knappsatserna, men tunnare

Permalänk

Känns som en bra lösning för att maximera skärmyta och kunna behålla i ett format som går ner i fickan. Väntar ett par generationer till man hunnit testa ut och åtgärda de flesta barnsjukdomar samt fått ner prisnivån till run 10 kkr.
Saker som jag hoppas man får med sig i kommande generationer:
* En penna, typ S-pen
* Bättre läsning på placeringen av "selfie-kameran"
* Större skärm på "utsidan"
* Utsidan i plast för att få ner vikten
* Viktigast av allt, förbättrad hållbarhet och skydd för vikskärmen

Permalänk
Medlem

20k+ för en telefon?! visst Ifåån har varit i närheten och sniffat där men ett äpple på baksidan är ju värt en +10k på prislappen iallafall och denna saknar äpplet så man blir ju lite fundersam.

Tror jag ska köpa mig en Oneplus 7 istället eller Oneplus 6T om det blir någon bra rea på den under hösten istället.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken prisklass Morotolas vikbara Razr kan tänkas landa på? Att kunna flippa ihop sin mobil så den blir väldigt kompakt är något jag efterlängtar med vikbar skärm, inte att kunna göra sin stora mobil till en tablet.

Permalänk
Medlem

Juppin: Kolla på min coola nya telefon.
Jag: Otroligt den fungerar fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton341:

Känns som att det är något man vill ha bara för själva konceptet. Ser inte varför det skulle vara speciellt användbart.

Det är väl jätteskönt att ha en surfplatta som går ner i fickan och är lika enkel att ha med sig som en telefon?

Jag tror absolut att detta är framtiden, telefonerna idag är lite jobbigt stora att ha med sig i fickan osv men samtidigt vill en inte ha en mindre telefon för en vill ha en stor skärm.

Om utvecklingen fortsätter så är ju vikbara telefoner perfekt för att få en mindre och smidigare telefon samtidigt som en får en större skärm.

Har svårt att förstå hur en inte kan se att det är användbart.

Permalänk
Medlem

Det är så många som inte tar Fold för vad det är, utan bara ser det som en smartphone. Det är en helt ny produkt, en vikbar enhet. Den här produktkategorin har inte existerat innan, nu gör den det. Så ja, den är svindyr med en prislapp på 20k kronor, men det är uppenbarligen inte en smartphone som marknadsförs till stora massorna. Det är första generationen av vikbara enheter och efterföljande generationer kommer antagligen bli bättre på alla vis, på samma sätt som smartphones har utvecklats, och bli billigare när fler tillverkare börjar producera enheter.

Jag tycker det är väldigt tråkigt att avfärda en helt ny teknologi tillgänglig för konsumenter med "20k? Lol, för en smartphone, Samsung är galna". Det är en teknologi som uppenbarligen inte är redo för masskonsumtion ännu, men herregud ge det lite tid.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

20k+ för en telefon?! visst Ifåån har varit i närheten och sniffat där men ett äpple på baksidan är ju värt en +10k på prislappen iallafall och denna saknar äpplet så man blir ju lite fundersam.

Tror jag ska köpa mig en Oneplus 7 istället eller Oneplus 6T om det blir någon bra rea på den under hösten istället.

Om du jämför OP7 / 6T så har du nog missat poängen med produkten.
Ingen konsument utom de som regelbundet köper den mest upphottade flaggskeppsmodellen med max lagring kommer göra mer än att beundra Fold och det är Samsung väl medvetna om

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar *starkt* på att dom "löst" problemet. Visst har dom nog varit smarta nog att utöka skärmskyddet så det ligger under deras bezels istället för att ha det som om det vore avtagbart, men den typen av hinge tror jag inte går att fixa utan en total redesign. Kommer säkert bli en synbar skarvbula efter ett litet tags användande.

Tror fortfarande att designen som sjunker ner skärmen i skarven och då minskar böjningen för samma tjocklek kommer vara det som går segrande ur denna fight. Den som har skärmen på utsidan är också värdelös lol. Så mycket skärmyta att repa...

Permalänk
Medlem

Ja, kommer den inte med en MASSIV rabatt, helst mer än 50% lägre pris än vid den första lanseringen tror jag inte de kommer sälja alls.
Jag menar vem vid sina sinnens fulla bruk skulle lägga 20.000:- på en defekt telefon som inte ens höll 24h, bara för att Samsung säger "Nu har vi löst allt, vi lovar"?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Om du jämför OP7 / 6T så har du nog missat poängen med produkten.
Ingen konsument utom de som regelbundet köper den mest upphottade flaggskeppsmodellen med max lagring kommer göra mer än att beundra Fold och det är Samsung väl medvetna om

Skickades från m.sweclockers.com

Jo så år det men den typen av människa kör väl skiten på avbetalning eller är född med guldbyxor, blir nog ingen storsäljare iallafall

Den bästa mobilaffären i mitt tycke är att köpa 1 till 2 generationer äldre flagskeppstelefoner när kringutrustning och appstödet är på topp och dessa telefoner säljs ibland för mer än 50% av nypriset, köpte t.ex. en helt ny huawei p9 med leica kamera tidigt 2017 för 1799kr och den kostar norr om 6000 vid lansering under 2015.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Jo så år det men den typen av människa kör väl skiten på avbetalning eller är född med guldbyxor, blir nog ingen storsäljare iallafall

Den bästa mobilaffären i mitt tycke är att köpa 1 till 2 generationer äldre flagskeppstelefoner när kringutrustning och appstödet är på topp och dessa telefoner säljs ibland för mer än 50% av nypriset, köpte t.ex. en helt ny huawei p9 med leica kamera tidigt 2017 för 1799kr och den kostar norr om 6000 vid lansering under 2015.

Ett ganska bra råd råd, om man har i åtanke att mjukvarusupporten kommer att vara borta långt innan mobilen behöver bytas pga slitage. Tråkigt att ha en mobil med en känd sårbarhet om man har otur Själv har jag alltid köpt mellanklassmobiler (runt 3k), senast från en tillverkare som lovar långvariga uppdateringar. Skulle aldrig falla mig in att köpa flaggskepp, jobbet skaffade en S8+ till mig 2017, och skillnaden mellan den och min Nokia 7 plus från 2018 är inte i närheten stor nog att motivera 5000 kr extra (för mig dvs)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Ett ganska bra råd råd, om man har i åtanke att mjukvarusupporten kommer att vara borta långt innan mobilen behöver bytas pga slitage. Tråkigt att ha en mobil med en känd sårbarhet om man har otur Själv har jag alltid köpt mellanklassmobiler (runt 3k), senast från en tillverkare som lovar långvariga uppdateringar. Skulle aldrig falla mig in att köpa flaggskepp, jobbet skaffade en S8+ till mig 2017, och skillnaden mellan den och min Nokia 7 plus från 2018 är inte i närheten stor nog att motivera 5000 kr extra (för mig dvs)

Fast du får säkerhetsuppdateringar separat från andra uppdateringar av android. På min huawei så står "android version" (9) och "android säkerhetspatch" (5 juni 2019) som två olika. Så om tillverkaren inte helt skiter i äldre kunder så lär de fortsätta skicka ut säkerhetspatcherna längre än de uppdaterar till senaste android i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Ett ganska bra råd råd, om man har i åtanke att mjukvarusupporten kommer att vara borta långt innan mobilen behöver bytas pga slitage. Tråkigt att ha en mobil med en känd sårbarhet om man har otur Själv har jag alltid köpt mellanklassmobiler (runt 3k), senast från en tillverkare som lovar långvariga uppdateringar. Skulle aldrig falla mig in att köpa flaggskepp, jobbet skaffade en S8+ till mig 2017, och skillnaden mellan den och min Nokia 7 plus från 2018 är inte i närheten stor nog att motivera 5000 kr extra (för mig dvs)

Köper man en 2 år gammal, begagnad, flaggskeppsmodell där garantin gått ut (eller för den delen att man helt enkelt struntar i garantin) så kan man alltid roota den och uppdatera Android själv

Skickades från m.sweclockers.com