Blev aimen sämre med åldern eller var det musen? (Tråd om Intellimouse 3.0)

Permalänk
Medlem

Blev aimen sämre med åldern eller var det musen? (Tråd om Intellimouse 3.0)

Jag som officiell gubbe (Passerat 30) trodde att jag inte kunde spela på samma nivå som när jag var yngre och att mina reflexer blivit för taskiga och därför kunde jag inte tävla längre.
Kämpade mig ändå in i Top500 i Overwatch, Global Elite i CS, och på väg till Apex Predator nu i Apex Legends via solo kö.
Det kändes otroligt mycket svårare än vad det "bör" ha varit, sett till hur bra man var innan.

Det var ändå något som gnagde och irriterade mig att det var en kamp att panga så jag testade en uppsjö olika möss.
Steelseries Raw/Sensei/650, Logitech G903 och en uppsjö andra möss.
Blev det någon skillnad? Nej, det blev det inte.

Tills i förrgår när jag såg att Microsoft har släppt Intellimouse 3.0 på nytt (Inte många som missat antar jag), men denna gången med en uppdaterad sensor som är riktad mot gaming.

Jag köpte en sådan efter att ha velat pga den enorma summan som man lagt på möss & tangentbord de senaste åren och jösses vilken skillnad!
Jag antar att man tränade upp muskelminnet så det sitter i ryggmärgen efter tiotusentals timmar med den ursprungliga Intellimouse 3.0 som pöjkspoling. Vartenda skott sitter där det skall nu med denna underbara skapelse.

Ett tips till alla gamla rävar som är uppvuxna med 3.0an, se till att skaffa en sådan igen om du spelar!
Kommer aldrig gå tillbaka till överprisade +1000:- möss som får mig att underprestera.

Alla andra möss tycker jag är antingen för små, för stora eller konstigt formade. Denna ligger helt perfekt i handen.

Kostar strax under 600 spänn och är det bästa datorrelaterade köpet jag gjort senaste tio åren.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5140895

Edit: För att förydliga. Det är inte första nysläppet jag pratar om som har vitt ljus på baksidan: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4526662 (Horibel att spela med)

Berätta gärna om era upplevelser med den nya 3.0an från Microsoft och om den är lika bra som ni minns den.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Trevlig historia med ett lyckligt slut
Jag är en annan gubbe, men ingen mus i världen kommer få in mig på någon FPS-relaterad topplista

Permalänk
Medlem

Blev faktiskt tvungen att beställa en sån nu, då jag inte riktigt är nöjd med min rival 310.

gammal CS-räv som når global elite, men får kämpa på för att komma över lvl 5-6 på Faceit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Jag som officiell gubbe (Passerat 30) trodde att jag inte kunde spela på samma nivå som när jag var yngre och att mina reflexer blivit för taskiga och därför kunde jag inte tävla längre.
Kämpade mig ändå in i Top500 i Overwatch, Global Elite i CS, och på väg till Apex Predator nu i Apex Legends via solo kö.
Det kändes otroligt mycket svårare än vad det "bör" ha varit, sett till hur bra man var innan.

Det var ändå något som gnagde och irriterade mig att det var en kamp att panga så jag testade en uppsjö olika möss.
Steelseries Raw/Sensei/650, Logitech G903 och en uppsjö andra möss.
Blev det någon skillnad? Nej, det blev det inte.

Tills i förrgår när jag såg att Microsoft har släppt Intellimouse 3.0 på nytt (Inte många som missat antar jag), men denna gången med en uppdaterad sensor som är riktad mot gaming.

Jag köpte en sådan efter att ha velat pga den enorma summan som man lagt på möss & tangentbord de senaste åren och jösses vilken skillnad!
Jag antar att man tränade upp muskelminnet så det sitter i ryggmärgen efter tiotusentals timmar med den ursprungliga Intellimouse 3.0 som pöjkspoling. Vartenda skott sitter där det skall nu med denna underbara skapelse.

Ett tips till alla gamla rävar som är uppvuxna med 3.0an, se till att skaffa en sådan igen om du spelar!
Kommer aldrig gå tillbaka till överprisade +1000:- möss som får mig att underprestera.

Alla andra möss tycker jag är antingen för små, för stora eller konstigt formade. Denna ligger helt perfekt i handen.

Kostar strax under 600 spänn och är det bästa datorrelaterade köpet jag gjort senaste tio åren.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5140895

Berätta gärna om era upplevelser med den nya 3.0an från Microsoft och om den är lika bra som ni minns den.

Kul att du kom till Global och har hittat till baka med en ny mus Att spela på Global Nivå är bra mycket troligare än dom lägre AK osv, eller ja delvis lättare då dom på Global faktiskt är intresserade utav TeamPlay. Jag skall nog lägga en beställning på en 3.0a (Lär dock inte berätta för frugan) men man kan ju inte motstå denna musen

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Nu blev jag sugen på att köpa en jag med haha det får ta och bli en!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Administrativ avgift

@Lodisen: Du spelade antagligen så mycket att den satt sig i ditt muskelminne , ungefär som en deathadder har gjort för mig (7-9år spelande i SC2/WOW på hög nivå). Kroppen kommer ihåg saker bättre än man tror, ha nu så skoj med musen

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsnneffs:

Blev faktiskt tvungen att beställa en sån nu, då jag inte riktigt är nöjd med min rival 310.

gammal CS-räv som når global elite, men får kämpa på för att komma över lvl 5-6 på Faceit.

Jag har också kört Rival 310. Plöjt genom de flesta på marknaden. ZowieFK1, EC1, EC2. Ingen har känts riktigt bra.
Sekunden jag lade näven på min uppackade 3.0a så visste man att man hittat hem igen.

Skrivet av BM-Mods:

Kul att du kom till Global och har hittat till baka med en ny mus Att spela på Global Nivå är bra mycket troligare än dom lägre AK osv, eller ja delvis lättare då dom på Global faktiskt är intresserade utav TeamPlay. Jag skall nog lägga en beställning på en 3.0a (Lär dock inte berätta för frugan) men man kan ju inte motstå denna musen

Jag tänkte först att det bara var nostalgi och att den inte var så bra som man minns den. När man greppade tag i den var det som en förlängning av en själv.
Jag har blivit i det närmaste frälst av den här musen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Tycker den är sämre än originalet men jag är osäker på om den verkligen är det eller om det är farbror som kommer ihåg fel. Tycker att sidoknapparna känns annorlunda än vad dom gjorde förr och irriterar mig på det vita ljus i bakkant.Har inte spelat på någon seriös nivå sen jag skaffade den så har inga synpunkter på det.

kan vara en släng av "Det var bättre förr"

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

Tycker den är sämre än originalet men jag är osäker på om den verkligen är det eller om det är farbror som kommer ihåg fel. Tycker att sidoknapparna känns annorlunda än vad dom gjorde förr och irriterar mig på det vita ljus i bakkant.Har inte spelat på någon seriös nivå sen jag skaffade den så har inga synpunkter på det.

kan vara en släng av "Det var bättre förr"

Ja, alltså den finns i två versioner.

Rutten sensor som inte är anpassad för snabba rörelser/kontorsjobb för 199:- https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4526662
Med precision/speed/gaming sensor för strax under 600 https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5140895

Den med vitt ljus är den som är till för kontorsmiljö.
Lite roligt att du säger det, då jag skaffade en sådan till jobbet och håller i den nu.

Formen är lika på dessa två, men Pro'n är helt klart värd de extra pengarna när man spelar.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

@Lodisen: Kanske ska ta och titta på den andra modellen. Körde ju originalet i många år.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

@Lodisen: Jäkligt bra inlägg! Delade det till en norsk polare som hänger sig kvar vid original musen och vägrar sluta använda den för allt smör i småland. Berättade att den nya släppts men han var tveksam, det här inlägget kanske knuffar över honom.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Jag tycker mest det är lite kul när pojkspolingar tycker de blivit gamla när de bara passerat 30.

Permalänk
Medlem

Fick min i fredags, vilken jäkla mus!! Lika bra som för 15 år sen

Permalänk

Dustin kör REA på denna nu.

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Medlem

Baah sån måste jag köpa..har kvar min gamla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det där känner man igen sig i. Har testat så sjukt många möss efter det att mx518 slutade tillverkas.

Har faktiskt kört med rival 300 och tycker den är så nära jag kan komma mx518 och har för mig att jag körde intellimouse explorer 3.0 innan det.

Men ja, jag tycker aldrig riktigt att precisionen sitter som den gjorde förr. Har pillat med min sens i all jävla oändlighet känns det som men aldrig riktigt blivit någon riktig kontinuitet på det.

Visst har jag ändå spelat på global elite men ändå känt att jag skulle kunna vara bättre.

Ska testa att köpa en såndär!