Plex verkar inte hitta alla filmer

Permalänk

Plex verkar inte hitta alla filmer

Hej,

Har en Plex server som är uppdelad i olika bibliotek såsom barnfilmer, hollywood filmer mm.

I min Hollywood katalog står det att det är 1590 filmer men på NASen är det 1611 kataloger.

Är det någon som ett bra tips slippa gå igenom alla kataloger manuellt hur jag kan jämföra vilka filmer som finns med i biblioteket?

Permalänk
Medlem

@SNiPER604:

Det är inte så att du har "Collections" aktiverat? Har för mig alla filmer i en samling räknas som en film

Permalänk

Hmm nu när jag testade det blev 1588 filmer och fortfarande i NASen är det 1611 kataloger som innehåller 1 film i varje katalog

Permalänk
Medlem

Det är inte så att några av filmerna har samma titel (men olika årtal) och att Plex ser dessa som dubbletter?

Permalänk

@ClubT: Noop rensat

Permalänk
Medlem

Sist jag hade för få filmer i plex mot antalet kataloger sorterade jag filmer i plex efter ex. årtal. De filmer som inte var indexerade hamnade då först eller sist i listan.

Permalänk
Medlem

I WebTools pluginet finns det ett verktyg som heter FindMedia Tool. Det KAN hitta filmer som inte är indexerade. Personligen har jag 30 filmer som varken FindMedia eller Plex kan hitta.. Det är frustrerande för att gå igenom ca 1000 filmer manuellt vill man inte göra.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Uppdatera gärna biblioteket igen. Se till att ha korrekt namn på filmerna samt årtal.
Kolla genom så att alla faktiskt är indexerade korrekt, är filmerna inte det så visas bara en tumnagel från filmen och nån sjaskig titel

Permalänk

@LudvigLindell: Har installerat Webtools nu på servern men det står bara snurrar kugghjulet. Har du några bra tips?