Toshiba Memory byter namn till Kioxia i oktober 2019

Permalänk
Melding Plague

Toshiba Memory byter namn till Kioxia i oktober 2019

Toshiba Memory är en av världens största tillverkare på NAND-marknaden, men sedan 2018 är ägaren amerikanska Bain Capital. Till hösten ska företaget byta namn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu bryr jag mig inte så mycket men det va då inget bra namnval Kiiiiiiooooooxxxxiiiiaaaa

Permalänk
Medlem

Gillar inte nya namnet

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Påminner mig om Futurama, ""the only two names which weren’t trademarked were 'Popplers' and 'Zitsels'"

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Hade det varit ett svenskt bolag hade det alltså kunnat bli "Minärde" istället.

Edit: Knappt någon träff på Google gällande ovanstående heller. Varsegod den som vill ha ett unikt företagsnamn.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Nu bryr jag mig inte så mycket men det va då inget bra namnval Kiiiiiiooooooxxxxiiiiaaaa

Nej det ska vara ”kee-ox-ee-uh”, för att få vara lite petig. 😊

Permalänk
Medlem

"Kioku Axia" hade väl varit bättre?

Innan jag läste förklaringen så undrade jag varför en amerikansk ägare valt ett kinesiskt namn. För "kioxia" låter onekligen kinesiskt.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna vara namnet på ett husdjur.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ska vi utala det med hårt K på svenska eller kör vi som vi säger med "Kiosk"? Så det blir som "Tjoxia"

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Man är/har varit världsledande för utveckling och är en av de största aktörerna och byter sedan namn till något komplext och udda. Jag vet inte om det är beslutet på en kickoff med slipsen knuten i pannan och en lampskärm som huvudbonad runt halv fyra på morgonen, eller om det är genialt för det är genomtänk och blir stor diskussion kring varumärket.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@Sir_Manfred: Kioku uttalas med hårt K i alla fall. Men man undrar om de ens vet själva hur det uttalas för "kio" finns inte i japanskan.
Kioku består av tecknen ki och oku. Kio är bara konstigt.
Hjälper inte att "xia" ser ut som kinesiska heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Man är/har varit världsledande för utveckling och är en av de största aktörerna och byter sedan namn till något komplext och udda. Jag vet inte om det är beslutet på en kickoff med slipsen knuten i pannan och en lampskärm som huvudbonad runt halv fyra på morgonen, eller om det är genialt för det är genomtänk och blir stor diskussion kring varumärket.

Bolaget har inget med Toshiba att göra längre. Kanske dags att byta då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller